×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بار دیگر مالک‌اشتر

به گزارش«رهوا». حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مطلبی تحت عنوان «بار دیگر مالک‌اشتر… » نوشت:

۱- دیروز و در حالی که هزار و چندصد سال از تاریخ عهدنامه مکتوب امیرالمؤمنین علیه‌السلام خطاب به مالک اشتر نخعی گذشته بود، بار دیگر مفاد آن عهدنامه به میان کشیده شد.

باز هم علی بود که به ژرفای دل از علی‌(ع) می‌گفت و باز هم مالک اشتر بود که به گوش جان می‌شنود. داستان همان داستان بود. با این تفاوت که گردونه زمان بعد از چرخش بسیار و عبور از سرد و گرم روزگار به « عصر خمینی» رسیده بود. عصری که در آن امیر مؤمنان‌(ع) اگرچه به ظاهر در میان امت خود نبود ولی راه و رسم آن بزرگوار از غربت به در آمده و بر کرسی حاکمیت نشسته بود. از مالک اشتر نقل شده است که در میانه جنگ صفین با حسرت به عمار گفته بود.

« کاش می‌توانستیم علی‌(ع) را به عصری ببریم که در آن، مردم قدرش را بدانند و راه و رسمش را بر صدر بنشانند» و عمار گفته بود « آن روز‌ها در راه است» و از مردمی خبر داده بود که در راهند. دیروز انگار همان روزی بود که مالک آرزویش را داشت و عمار از آن خبر داده بود.

۲- دیروز حضرت آقا در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت ایشان، باید‌هایی را که بایسته دولت تراز جمهوری اسلامی است برشمردند و درباره نبایدها هشدار دادند. باید‌ها و نبایدهایی که حضرت ایشان برشمردند، برای مردم نا‌آشنا نبود، اگرچه شرح گره‌گشا و توضیحات موشکافانه ایشان درباره چگونگی رسیدن به نقطه‌های مطلوبی که برمی‌شمردند، نیاز دولت برای راهیابی و خواسته ملت برای رهایی از مشکلاتی بود که به ناحق با آن رو‌به‌رو شده بودند.

در کلام خدا آمده است « مَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ…

هیچ پیامبری را برای قومی نفرستادیم مگر به زبان همان قوم» و دیروز رهبر معظم انقلاب عهدنامه امیر مؤمنان علیه‌السلام با مالک اشتر را به زبان جاری این روزها ترجمه کرده و ارائه می‌فرمودند.

۳- حضرت امام -رضوان الله تعالی علیه- می‌فرمودند « من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمؤمنین(ع) هستند». این واقعیت را در رخدادهای ۴۲ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فراوانی می‌توان دید و …

نگاهی – هرچند گذرا – به کارنامه آیت‌الله رئیسی و نمونه‌هایی مثال‌زدنی از مقابله بی‌امان با فساد، مردم دوستی، ساده زیستی، فداکاری، شجاعت، پُرکاری و … که در کارنامه ایشان به ثبت رسیده و در همین دو، سه روز گذشته نیز قابل دیدن است، به وضوح حکایت از آن دارد که دولت پیش‌ روی، دولتی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته مردمی است که امام راحلمان توصیف فرموده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.