×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محبوب ترین پرندگان خانگی

به گزارش«رهوا».در اینجا پنج پرنده خانگی محبوب آورده شده است:

۱. مرغ عشق

مرغ عشق ها از ارزان ترین و محبوب ترین پرندگان خانگی محسوب می شوند که امروزه افراد زیادی علاقه به نگهداری از آنها دارند. معمولا  این پرندگان را به صورت جفت نگهداری می کنند زیرا در صورتی که تنها بمانند دچار افسردگی می شوند. لازم به ذکر است این پرنده های خوش رنگ از هوش بالایی برخوردار هستند و در رسته عالی ترین پرندگان خانگی قرار می گیرند.

۲. عروس هلندی

عروس هلندی ها جزو پرندگان اجتماعی محسوب می شوند. عروس هلندی های نر قابلیت خوبی در سخنگو شدن دارند و تمایل آنها به تقلید صدا بسیار زیاد است. بنابراین اگر قصد دارید صدای دلنشین پرنده را روزانه در خانه خود بشنوید پیشنهاد ما خرید عروس هلندی می باشد. این پرندگان نیز در شیوه نگهداری به توجه صاحبان خود نیاز دارند تا روزانه مدتی را با آنها بگذرانند در غیر این صورت احتمال افسردگی وجود دارد.

چنانچه قصد دارید خود اقدام به جوجه کشی از تخم نطفه دار عروس هلندی کنید بهتر است اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی خانگی کنید.

۳. طوطی برزیلی

طوطی برزیلی را نیز می توان به عنوان پرنده خانگی  نگهداری کرد. این پرنده حدود ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می کند.  طوطی‌ برزیلی ها پرجنب و جوش و بازیگوش هستند و نگهداری از آنها نیز ساده است. ارزن، کتان، ذرت و غلات غذای اصلی این نوع طوطی است.

۴. قناری

یکی از گونه های محبوب پرندگان خانگی قناری ها می باشند. قناری ها اغلب به آوازهای گوش نوازشان معروف اند. مراقبت از قناری ها به نسبت سایر پرندگان آسان است. در واقع میتوان گفت قناری ها پرندگان اجتماعی نیستند اما از تعامل با صاحبان خود در داخل قفس لذت می برند بنابراین بهتر است روزانه چند ساعتی را با پرنده بگذرانید.

برای تجربه جوجه کشی از تخم این پرنده می توانید از دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت اسکندری استفاده کنید تا علاوه بر تجربه این کار به کسب سود نیز دست یابید.

۵. فنچ

این پرندگان صدای کمی داشته و نیاز به تعامل زیاد ندارند. آنها پچ پچ و چهچهه های ملایمی دارند که می تواند برای شما دلنشین باشد. بهتر است در صورت انتخاب فنچ برای خرید آن را به صورت جفت تهیه نمایید.

محبوب ترین پرندگان خانگی

 

اگر علاقه دارید پرنده را در دست و یا در آغوش بگیرید بهتر است گونه دیگری تهیه کنید زیرا فنچ ها علاقه دارند زمان زیادی را در داخل قفس بگذرانند.

انتخاب پرنده خانگی مناسب

هنگام انتخاب پرنده خانگی، مهم است که عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

فضای لازم

پرندگان باید فضای لازم را در قفس داشته باشند تا بتوانند آزادانه بال های خود را باز کنند و به اینور و آنور بروند. نبود فضای کافی در داخل قفس برای پرنده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

زمان

آیا وقت دارید تا با پرنده خود وقت بگذرانید و به آن رسیدگی کنید؟ چنانچه نصف روز خود را خارج از  منزل می گذرانید بهتر است پرنده ای برای نگهداری تهیه نکنید زیرا علاوه بر تامین احتیاجات روزانه اون نیز نیاز به توجه دارد.

توجه به میزان حوصله خود

آیا می خواهید پرنده ای داشته باشید که اجتماعی باشد یا ساکت؟ اگر مبتدی هستید، یک پرنده کوچک مانند مرغ عشق یا عروس هلندی می تواند انتخاب خوبی باشد. این پرندگان به راحتی اهلی می شوند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. اگر تجربه بیشتری دارید، ممکن است بخواهید پرنده ای بزرگتر مانند طوطی ماکائو یا طوطی کاکادو را در نظر بگیرید.

مراقبت از پرندگان خانگی

پرندگان خانگی نیاز به قفس تمیز، غذای سالم و آب تازه دارند. همچنین باید روزانه با آنها وقت بگذرانید و با آنها بازی کنید.

در اینجا چند نکته برای مراقبت از پرندگان خانگی آورده شده است:

  • قفس پرنده را تمیز نگه دارید.
  • پرنده خود را با غذای سالم تغذیه کنید. رژیم غذایی پرنده باید مخلوطی از دانه ها، میوه ها و سبزیجات باشد. می توانید غذای آماده پرندگان را از پت شاپ ها خریداری کنید.
  • آب تمیز و کافی در اختیار پرنده قرار دهید. مطمئن شوید که پرنده شما همیشه آب تازه دارد. آب را حداقل یک بار در روز عوض کنید.
  • با پرنده خود وقت بگذرانید. پرندگان حیوانات اجتماعی هستند و به تعامل با انسان نیاز دارند. حداقل ۳۰ دقیقه در روز با پرنده خود وقت بگذرانید و با آن بازی کنید.

کلام آخر

در این نوشته در رابطه با محبوب ترین پرندگان زینتی به ارائه مطالب مختلفی پرداختیم. چنانچه قصد خرید پرنده زینتی را دارید و نمی دانید کدام گونه مناسب برای نگهداری در خانه است به مطالعه این نوشته بپردازید تا در راستای انتخاب بهترین طوطی کمک کننده باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.