×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزییات دو انفجار مرگبار در گلزار شهدای کرمان با بیش از ۹۵ شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی + ویدیو

به گزارش«رهوا».این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است. خبرگزاری تسنیم مدعی شده است که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف حاوی بمب وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهراً با ریموت آن ها را منفجر کرده‌اند. همچنین تعداد کشته شدگان بیش از ۱۰۳ نفر و زخمی شدگان را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام شده بود که وزیر بهداشت در آخرین اظهارنظر تعداد دقیق را ۹۵ کشته اعلام کرده و دلیل تعداد بالاتر اعلام شده را دو بار ثبت شدن برخی نام ها عنوان کرد. ویدیوهای متعددی از انبوه اجساد کشته شدگان در این بمب گذاری منتشر شده است که روزیاتو امکان انتشار آن ها را ندارد.

 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و ابهامات در مورد عامل یا عوامل بمب گذاری نیز فراوان است. برخی منابع علت انفجارها را بمب گذاری انتحاری و برخی دیگر کیف بمب گذاری شده و کنترل از راه دور عنوان می کنند. کار گذاشتن بمب ها در داخل سطل آشغال و خودرو نیز از دیگر روش هایی است که برای شیوه این بمب گذاری عنوان شده است.

اسامی کشته شدگان حادثه بمب گذاری کرمان

 

گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

 

یکی از حاضران در محدوده گلزای شهدای کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح حادثه انفجار گفت: انفجار اول در ابتدای مسیر موکب‌های منتهی به گلزار شهدا(مقابل مسجد فروزی) رخ داد و انفجار دوم در محل دیگر ورودی به سمت محدوده مسجد صاحب الزمان (تخت دریا قلی‌بیگ) رخ داده که در هر دو انفجار جمعیت زیادی حضور داشتند.

عکس بمب گذاری در گلزار شهدای کرمان

 

عکس بمب گذاری در گلزار شهدای کرمان

 

عکس بمب گذاری در گلزار شهدای کرمان

 

عکس بمب گذاری در گلزار شهدای کرمان

 

 

م

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.