×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشرفته ترین امکانات روز باید در اختیار مجموعه انتظامی باشد

به گزارش«رهوا». سردار احمدرضا رادان در سومین جشنواره علمی و پژوهشی امام علی (ع) نیروهای مسلح که به میزبانی فرماندهی کل انتظامی کشور در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد ضمن خوشامدگویی به حاضران و با تسلیت شهادت ۱۱ تن از افسران پلیس در حادثه تروریستی راسک گفت: جای تقدیر و تبریک دارد به کسانی که در عرصه علم و پژوهش به صورت جهادی عمل و جهادی در حوزه علوم اجتماعی و انسانی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه صرف نظر از نتایج به دست آمده در این جشنواره که چراغ راهی است برای نیروهای مسلح و راه را مشخص می‌کند، اظهار داشت: فرماندهی کل انتظامی امروز در کنار مأموریت‌های متمرکز و غیرمتمرکز خود حجم وسیعی از مسائل علوم اجتماعی و انسانی را در بر می‌گیرد و باید به همین سبب به پیشرفته‌ترین علم روز در این حوزه به ناچار دسترسی داشته است.

سردار رادان با اشاره به اینکه امروز این موضوع اختیاری نیست که یک الزام است، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین امکانات روز باید در اختیار نیروهای مسلح و خصوصاً مجموعه انتظامی باشد تا بتواند به مسائل پیش رو و انجام مأموریت‌های خود آگاهی و از آن بهره ببرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بعد از اولین جلسه‌ای که با حضور رئیس ستاد کل و تأکیدات وی مبنی بر استفاده از علم و پژوهش در مجموعه انتظامی برگزار شد ما نشستی با دانشگاهیان برگزار کردیم و ۲۱۵ نفر از رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاهیان شرکت کردند، اظهار داشت: این جلسه نشان داد که ظرفیت انتظامی و دانشگاه‌ها بالاست و به دنبال بیش از پیش بهره بردن از توان یکدیگر در حوزه‌های مختلف هستیم و قرار بر این شد تا جلسات استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما امروز با یک حجم وسیع از مأموریت‌ها در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی در کنار حجم وسیع مأموریت‌های روزمره انتظامی مواجه هستیم و این بر ما تکلیف است و اختیار نیست.

سردار رادان تصریح کرد: امروز در حوزه علوم اجتماعی و انسانی باید از پیشرفته‌ترین تجهیزات بروز استفاده کنیم و مجموعه انتظامی بر خود وظیفه می‌داند تا به صورت جهشی از این امکانات بهره ببرد و در این مسیر هر هزینه‌ای انجام شود، درآمد محسوب می‌شود و امیدواریم وجود شما که خیر و برکت برای نیروهای مسلح است برای مجموعه انتظامی نیز خاصه همواره با برکت همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه پژوهش و تحقیق در جامعه اسلامی، تنها به قشر خاص یا مجامع علمی محدود نمی‌شود، اظهار داشت: تحقیق و پژوهش بر اساس آموزه‌های دین اسلام، وظیفه‌ای است که بر دوش همگان و حتی مجموعه انتظامی قرار داده شده است و هر کس در هر مرتبه‌ای موظف است در حد توان و امکانات خویش به آن بپردازد.

وی تصریح کرد: هرچه بر میزان دانش مأموران افزوده شود، کارایی پلیس در مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی ارتقا، پیدا می‌کند و احساس امنیت شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

سردار رادان با بیان اینکه رویکرد علمی پلیس در جهت برقراری و تأمین نظم و امنیت است افزود: سرمایه گذاری در امر علم و پژوهش موجب پیشرفت و ارتقای سطح مأموریت‌های پلیس می‌شود و سرمایه گذاری در این مقوله بر عملکرد پلیس اثر مستقیم دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.