×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توهم بازدارندگی با کارت ترور

به گزارش«رهوا».امروز رژیم صهیونیستی در محاصره جبهه مقاومت است و طبعا تهران با هوشمندی، تعیین‌کننده نوع، زمان و مکان مقابله با این اقدامات جنایتکارانه خواهد بود و البته اجازه نمی‌دهد که اسرائیل زمین بازی را که تا اینجای کار بازنده آن است، تغییر دهد.

رژیم صهیونیستی بر پایه سیاست ترور اقدام به ترور سیدرضی موسوی کرد که در این رابطه ذکر نکاتی قابل‌ تامل است:

۱- این اقدام در راستای سیاست جنگ بین جنگ‌ها توسط اسرائیل صورت گرفته که قائل به‌افزایش بازدارندگی خود در برابر محور مقاومت است و معتقد است که بازدارندگی خود را در برابر محور مقاومت از دست داده و باید آن را احیا کند.

۲- انجام این ترور به مثابه درماندگی و استیصال کامل این رژیم در ابعاد داخلی و منطقه‌ای است. اسرائیل بنابر ادعای خود که ارتش پنجم دنیا محسوب می‌شود، ۸۰ روز است که در برابر یک جنبش زمینگیر شده و هیچ دستاوردی نداشته‌است. علاوه بر نداشتن دستاورد، متحمل شکست‌های بزرگ‌تری در ابعاد ماهیتی و نظامی شده که میانگین کشته‌های آن از مرحله دوم جنگ روزانه به هشت نفر رسیده و تیپ گولانی خود را مجبور به خارج کردن از غزه کرد.

۳- این اقدام با هماهنگی آمریکا بوده و بنابر ادعاهای کسانی که به‌دنبال مبراکردن آمریکا از این مسأله هستند، باید گفت که بعید است آمریکا چراغ سبز به این رژیم نشان نداده باشد. حتی این گزاره را می‌توان مطرح کرد که سفر مقامات آمریکایی و موضع سالیوان در بحث مجوز به اسرائیل برای ترور رهبران مقاومت، برگرفته از این مسأله است.

۴- در بحث این‌که چرا آمریکا به این مسأله ورود نکرده، باید گفت که براساس سیاست آمریکا مبنی بر عدم توسعه تنش، واشنگتن به‌صورت مستقیم به این مسأله وارد نشده‌است.

۵- اسرائیل با این ترور چند هدف را دنبال می‌کند:

***باتوجه به ابعاد شکست نظامی خود در جنگ غزه، وضعیت را برای ورود سایر بازیگران به این جنگ به‌صورت مستقیم فراهم کند و به‌نوعی به‌دنبال صدور بحران از سرزمین‌های اشغالی به سایر کشورهای منطقه است.

***این پیام را به ایران و محور مقاومت بدهد که اقدامات آنها را بدون پاسخ نخواهد گذاشت؛ به‌گونه‌ای که کانال ۱۳ عبری اعلام کرد که ترور اخیر در پاسخ به حمله به کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند و خرابکاری در تأسیسات حیفا بوده‌است.

***ایجاد هزینه برای ایران در سوریه.

۶- در طول چند وقت اخیر مقامات آمریکایی، اروپایی و حتی صهیونیستی اعلام کردند که اقدامات انصارا… در دریای سرخ با هماهنگی و حمایت ایران انجام می‌شود و در این باره کامرون، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که ایران باید هزینه این اقدامات را بدهد. این اقدام اسرائیل در واقع پیامی به ایران بوده که درصورت تشدید تنش در دریای‌سرخ، اقداماتی علیه ایران در منطقه صورت خواهد گرفت.

۷- این اقدام اسرائیل در راستای راهبرد دکترین اختاپوس و استراتژی مرگ از طریق هزاران جراحت است که معقتد است برای مقابله با محورمقاومت باید مستقیما و به‌صورت محدود و با ضربات نظامی کم‌حجم به‌سر اختاپوس حمله کرد که در این میان تمرکز خود را روی ایران قرار داده‌اند.

نکته اما این است که تفکر اسرائیل مبنی بر این‌که این نوع اقدامات برای آنها بازدارندگی ایجاد خواهد کرد توهم صرف است. امروز اسرائیل در محاصره جبهه مقاومت است و طبعا تهران با هوشمندی، تعیین‌کننده نوع، زمان و مکان مقابله با این اقدامات جنایتکارانه خواهد بود و البته اجازه نمی‌دهد که اسرائیل زمین بازی را که تا اینجای کار بازنده آن است، تغییر دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.