×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۲ حقیقت باورنکردنی و جالب درباره ببرها که نمی دانستید

به گزارش«رهوا».در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

۱.نقوش راه راه بدن ببر، منحصر به فرد، به مثابه اثر انگشت انسان

ببرها پوست راه راه و خزه راه راه دارند. این نقوش راه راه در نتیجه‌ی رنگدانه‌های پوست به وجود آمده‌اند. هیچ دو ببری الگوی راه راه یکسانی ندارند؛ درست مثل اثر انگشت انسان.

۲.زبان قوی و زبر

زبان ببر با برآمدگی‌های تیز، کوچک و خارمانند پوشیده شده است. برآمدگی های قلاب مانند زبان ببر «پاپیلا» نامیده می‌شود و به سمت گلوی ببر خمیدگی دارد. این امر زبان ببر را چنان زبر و خشن می‌کند که تنها با چند لیس می‌تواند گوشت را از استخوان جدا کند.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۳.لکه های سفید چشم‌مانند در پشت گوش

ببرها لکه های سفیدی پشت گوش خود دارند که وقتی از دور به آنها نگاه می‌کنید شبیه به چشم است. با آنکه در این باره نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما این باور وجود دارد که این نشانه‌های چشم‌مانند وسیله‌ای برای ترساندن دیگر حیوانات هستند که قصد دارند از پشت به آنها حمله کنند.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۴.غرش فلج کننده

غرش ببر می‌تواند به‌طور آنی طعمه را فلج یا بی‌حرکت کند. تاثیر غرش ببر به گونه‌ای است که حتی تربیت‌کنندگان باتجربه این حیوانات هم با شنیدنش احساس فلج شدن می‌کنند.

زمانی که ببرها غرش می‌کنند مادون صوتی با صدای بم تولید می‌شود که فرکانس آن ۱۸ هرتز یا کمتر است. با آنکه این موضوع هنوز آزمایش نشده، اما دانشمندان معتقدند این مادون صوت همان چیزی است که باعث ایجاد اثر فلج کنندگی می‌شود.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۵.وزنی بسیار بیشتر از شیر

با آنکه به نظر می‌رسد شیر و ببر یک اندازه باشند، وزن ببرها به دلیل تراکم عضلاتشان تا ۱۳۶ کیلوگرم بیشتر از شیرهاست. ببرها در مواجهه با شیرها معمولا دست بالا را دارند، زیرا می‌توانند بر روی پاهای عقبی خود بایستند و مستقیم به سمت گلوی شیر بجهند.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۶.انتقام جو ترین حیوان

ببر یکی از انتقام جوترین حیوانات روی کره زمین است. موارد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها می‌توانند از کسانی که به آنها ظلم کرده‌اند انتقام بگیرند.

معروف‌ترین داستان انتقام‌جویی ببر مربوط به یک شکارچی روسی به نام ولادیمیر مارکوف است که در زمستان ۱۹۹۷ یک ببر را زخمی کرد و بخشی از شکارش را دزدید. ببر انتقام‌جو کابین شکارچی را پیدا کرد، وسایلش را نابود کرد، حداقل نصف روز منتظر بازگشتش ماند و بعد او را کشت و خورد.

۷.خرس ها، غذای لذیذ ببرها

ببرهای سیبری به شکار و خوردن خرس معروف هستند. موهای خرس در چندین نمونه از مدفوع ببر پیدا شده است. آمار نشان می‌دهد که حدود ۲.۱ درصد از غذای سالانه ببر سیبری را خرس قهوه‌ای Ussuri و خرس سیاه آسیایی تشکیل می‌دهد.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۸.حیواناتی منزوی و غیراجتماعی

ببرها موجوداتی منزوی و تک زی هستند. آنها تنها زندگی می‌کنند و تنها در طول فصل جفتگیری خیلی کم با هم تعامل دارند. بعد از جفتگیری ببر نر می‌رود و ماده به تنهایی زایمان کرده و توله ها را بزرگ می‌کند.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۹.ببر طلایی

نوع بسیار نادری از ببر به نام ببر طلایی وجود دارد. این رنگ منحصر به فرد توسط یک ژن مغلوب ایجاد می‌شود. ژنی که این الگوی رنگی را ایجاد می‌کند آنقدر نادر است که در حال حاضر هیچ ببر طلایی شناخته شده ای در طبیعت وجود ندارد و تنها نزدیک به ۳۰ ببر طلایی زنده امروز در قفس باغ وحش ها وجود دارد.

۱۰.قاتل انسان

بین سال‌های ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۹ ببرها حدود ۳۷۳ هزار انسان را کشتند. در اوایل قرن بیستم تنها یک ببر ۴۳۶ نفر را در نپال و هند کشت. این ببر که با نام چمپاوات (Champawat Tiger) شناخته می‌شود در کتاب گینس هم رکوردی به نام خود دارد.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

 ۱۱. آمیزش ببر و شیر

ببشیر (tigon) وجود دارد و از آمیزش ببر نر و شیر ماده زاده می شود. موجودانی با نوارهای ببری ملایم که لایه زیرین آنها مثل پوست شیر طلایی است. تیتیگون ها از آمیزش تیگون ماده و ببر نر به وجود آمده‌اند و لیتیگون ها از آمیزش تیگون ماده و شیر نر.

۱۲ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره ببرها که نمی‌دانید

۱۲.نماد روی پیشانی ببر

علامت روی پیشانی ببر شباهت زیادی به نشان 王 چینی به معنی پادشاه دارد. از زمان‌های قدیم فرهنگ چینی ببرها را با اصول قدرتمند مردانه شجاعت، وقار و ریاضت مرتبط دانسته است. حتی امروز هم ببر بخش جدایی ناپذیر فرهنگ چینی است. کودکان در سال ببر این نشان را روی پیشانی خود نقاشی می‌کنند تا قدرت و سلامتی را بهبود دهند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.