×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
این واشنگتن بود که از برجام خارج شد

به گزارش«رهوا»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی تصریح کرد: برجام اهمیت خود را از دست نداده و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره گزینه‌های جایگزین برجام گفت: مسکو به این واقعیت اعتقاد دارد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ارتباط با برنامه هسته ای ایران اهمیت خود را از دست نداده است و هیچ جایگزین دیگری نیز برای آن وجود ندارد.

ماریا زاخارووا در این خصوص ادامه داد: این توافق اهمیت خود را از دست نداده است، اتفاقاً همه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله ایالات متحده، موظف به رعایت آن هستند. در مورد برخی از گزینه‌های احتمالی برای احیای برجام، روسیه اعتقاد دارد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

زاخارووا ادامه داد: ایالات متحده به طور یکجانبه اقدام به خروج از برجام کرد و این اقدام را به اطلاع سایر کشورها نیز رساند.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین پیشتر از تاریخ ادامه این مذاکرات با هدف برچیدن تحریم ها علیه تهران خبر داد.

وی در همین رابطه در پیامی‌توییتری، نوشت: مذاکرات وین از روز دوشنبه ۲۷ دسامبر (۶ دی ماه) ادامه می یابد. کمیسیون مشترک برجام برای گفتگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد. این مهم است که در مسائل کلیدی باقیمانده سرعت را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با آمریکا به پیش برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

این در حالیست که بعد از پایان دور هفتم مذاکرات وین که به گنجانده شدن مواضع ایران در اسنادی منجر شد که مبنای مذاکرات آتی قرار خواهد گرفت، غربی‌ها به تاکتیک ضیق وقت روی آوردند.

در این تاکتیک آنها می‌کوشند دستاوردهای ایران را کوچک جلوه دهند و با این ادعا که دور هفتم با پیشرفت کمی همراه بوده، با تعیین ضرب الاجل چند هفته ای، تهران را تحت فشار قرار دهند.

در مقابل، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید: دور آتی می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد. طبیعی است طرف مقابل اگر دید

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.