×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از درخت با تزئین تار عنکبوت تا شام کِرم سرخ شده

به گزارش«رهوا».همه خانواده‌ها در سرتاسر جهان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که ممکن است ما برخی از آنها را عجیب یا کاملا مضحک بدانیم! در اینجا جمع بندی ما از بهترین ها را می‌خوانید.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

آفریقای جنوبی

Pigs in blankets که شاید نام عجیبی داشته باشد، غذایی در بریتانیا و ایرلند است که از سوسیس‌ های کوچک که درون بیکن پیچیده شده تهیه می‌شود و یک همراه محبوب و سنتی برای کباب بوقلمون شام کریسمس محسوب می‌شود. اما این غذا را فراموش کنید. در آفریقای جنوبی مردم شام جشن عجیب‌تری دارند؛ کرم ابریشم سرخ شده.

کرم‌های موپان (Mopane)، گونه‌ای از شاپرک ابریشمی بزرگ در مرحله ای که هنوز کرم است، در حوالی کریسمس برداشت می‌شوند و می‌توانند برای خوردن در زمستان نگهداری شوند. آنها طعمی شبیه چای دارند و سرشار از پروتئین هستند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

اوکراین

تزیین درخت با بدلیجات، ریسه کریسمس و چراغ، نشان دهنده شروع کریسمس برای بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان است. اما در اوکراین رسم است که از تزئیناتی شبیه تار عنکبوت با شبنم هایی که سوسو می‌زنند استفاده می‌کنند.

سنتی که به یک داستان عامیانه در مورد یک بیوه فقیر برمی‌گردد که نمی‌توانست برای فرزندانش درخت تزئین کند. در این افسانه آمده که عنکبوت های خانه دلشان برای این زن سوخت و تارهای زیبایی را روی شاخه ها تنیدند که بچه ها صبح با دیدنشان خوشحال شدند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

لهستان

در اینجا خبری از بوقلمون برای شام کریسمس نیست و ماهی کپور اغلب غذای اصلی جشن است. به طور سنتی ماهی را زنده می‌خریدند و در حمام نگه می‌داشتند تا زمانی که زن خانه در روز جشن آن را می‌کشت.

گفته می‌شود فلس های کپور شانس می‌آورد و برخی افراد آنها را تمام طول سال در کیف پول خود نگه می‌داشتند. رسم بود که خانم‌های مسن‌تر حین صرف غذا آن‌ها را در سوتین‌شان بگذارند و روز بعد برای خوش شانسی به دیگران ببخشند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

ژاپن

در ژاپن، شام جشن کریسمس، مرغ سوخاری کنتاکی است. کریسمس تنها چند دهه است که به طور گسترده در این کشور جشن گرفته می‌شود. این رسم به زمانی برمی‌گردد که نیروهای آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن مستقر شدند.

در سال ۱۹۷۴، فست فود زنجیره ای ایالات متحده کمپین بازاریابی «کنتاکی برای کریسمس» را در ژاپن راه اندازی کرد و این سنت تا به امروز ادامه دارد. خانواده ها از سراسر کشور برای یک وعده غذایی ویژه در شب کریسمس به KFC محل زندگی خود می‌روند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

ایسلند

سیزده روز قبل از ۲۴ دسامبر، کودکان ایسلندی کفش های خود را کنار پنجره می‌گذارند تا یول لدزها (Yule Lads) برایشان هدایای کوچکی درون آنها قرار دهند. یول لدزها یا کوتوله ها فرزندان دو کوتوله به نام‌های گریلا و لپالودی هستند که در کوه های ایسلند زندگی می‌کنند و هریک از آنها به نوع متفاوتی از شیطنت‌ معروف است.

اگر بچه ها شیطان باشند، ممکن است یک سیب زمینی یا یادداشت در کفششان بگذارند که به آنها بگوید بچه خوبی باشند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

مکزیک

در ۲۳ دسامبر در میدان شهر اوآخاکا دخوارز، مرکز ایالت وهاکا، «شب تربچه ها» برگزار می‌شود؛ مسابقاتی برای طراحی صحنه هایی با استفاده از تربچه های تراشیده شده. تربچه ها برای جشنواره رشد می‌کنند و به‌طور متوسط حدود نیم متر طول و نزدیک به ۳ کیلوگرم وزن دارند.

عجیب ترین رسوم کریسمس در سرتاسر جهان

برزیل

برای برزیلی‌های خوش‌شانس، دریافت «سیزدهمین حقوق» در کریسمس معمول است. بنابراین در ماه دسامبر کارگران دو برابر میزان همیشگی حقوق ماهیانه خود را دریافت می‌کنند، ایده پشت این کار این است که اقتصاد را برای دوران جشن تقویت کنند.

این کار چندین دهه است که ادامه دارد و بیشتر مردم حتی فکر نمی‌کنند که کشورهای دیگر این رسم را ندارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.