×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آماده‌باش کامل آمریکا برای مقابله با حملات ایران، روسیه و چین

به گزارش«رهوا»، مایک پومپئو روز یکم مرداد به روزنامه واشینگتن تایمز گفت دولت آمریکا برای مقابله با دخالت در مراحل رأی‌گیری، حملات سایبری و انتشار اخبار نادرست مربوط به انتخابات به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

 

به نوشته واشینگتن تایمز، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مراکزی دارند که بر عملیات نفوذ خارجی نظارت می‌کنند و آماده افشای فعالیت‌های پخش اخبار جعلی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی خارجی هستند.

 

پیش از این نیز موضوع دخالت در انتخابات آمریکا مطرح شده بود؛ دموکرات‌ها معتقدند روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ که منجر به پیروزی دونالد ترامپ شده، دخالت داشته است و در این مزینه تحقیقات گسترده ای انجام دادند و ترامپ را تا مرز استیضاح کشاندند.

 

حالا به نظر می‌آید ترامپ از همین حربه برای مقابله با مخالفان خود استفاده می کند تا شکست احتمالی در انتخابات پیش‌رو را توجیه کند.

 

مقامات دولت ترامپ، بارها بحث احتمال دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند.

 

رؤسای نهادهای امنیتی و انتظامی آمریکا ۱۴ آبان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ در بیانیه مشترکی نوشتند: «روسیه، چین، ایران و سایر بازیگران زیانبار خارجی تلاش خواهند کرد در رای‌گیری دخالت کرده و یا روی دیدگاه‌های رای‌دهندگان تاثیر بگذارند».

 

به گفته آنها، دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو «می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی، نشر اطلاعات غلط و یا حملات مختل‌کننده و آسیب‌زننده سایبری به ساختارهای کشوری و یا محلی صورت بگیرد».

 

دو سال پیش از این نیز، واشینگتن هشدار داد که ایران، روسیه و چین به دنبال دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا هستند و تاکید کرد که جلوگیری از این دخالت در اولویت سیاست‌های آن قرار دارد.

 

چهار مرکز اطلاعاتی و قانونی ایالات متحده ۲۷ مهرماه ۹۷ در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این سه کشور از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد تفرقه، انتشار اطلاعات نادرست در مورد نامزدهای انتخابات و همچنین تولید محتوا در این خصوص برای رسانه‌های انگلیسی‌زبان هستند.

 

دولت‌های روسیه، چین و ایران همواره این اتهامات را رد کرده‌اند. مسکو در عین حال دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.