×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا از احتمال کودتای ترامپ

به گزارش«رهوا»، طبق کتابی با موضوع سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فرماندهان ارشد ارتش آمریکا نگران بودند که او بعد از شکست در انتخابات، به کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی برای باقی ماندن در کرسی ریاست جمهوری دست بزند.

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارشی درباره کتابی که قرار است هفته آینده در آمریکا توزیع شود، منتشر کرد و در آن خبر داد، فرماندهان نیروهای مسلح این کشور خود را برای مقابله با فرامین غیرقانونی دونالد ترامپ در هفته‌های آخر ریاست جمهوری او آماده کرده بودند.

«کارُل لیونینگ» و «فیلیپ راکر» خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست به طور مشترک کتابی در زمینه یک سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشتند. این کتاب قرار است سه شنبه هفته آینده در آمریکا توزیع و پخش شود.

شبکه «سی‌ان‌ان» از دسترسی به این کتاب خبر داد و بخش‌هایی از آن را منتشر کرد. نویسندگان کتاب این عنوان را برای آن انتخاب کردند: «من به تنهایی می‌توانم درستش کنم».

به نوشته لیونینگ و راکر، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نگرانی بودند که دونالد ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری از جو بایدن، درصدد انجام کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی به منظور باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری باشد.

به گزارش کتاب آنها، سران نیروهای مسلح آمریکا آنقدر نگران این موضوع بودند که در جلسات غیر رسمی درباره طُرُق مقابله با کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی ترامپ با یکدیگر صحبت کرده بودند.

به روایت نویسندگان کتاب، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا (عالی‌ترین مقام نظامی این کشور) و دیگر فرماندهان ارشد نظامی آمریکا نگران بودند که ترامپ یا متحدانش با تلاش برای کودتا، او را در ریاست جمهوری نگه دارند.

در بخشی از این کتاب آمده است، ژنرال میلی و دیگر روسای نیروهای مسلح آمریکا در جلسات خودشان این موضوع را بررسی کردند که در صورت صدور فرامین غیرقانونی ترامپ، یک به یک از مقامشان استعفا دهند.

به روایت نویسندگان این کتاب، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا درباره تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری نگران بود و با برخی قانونگذاران کنگره و دوستانش درباره احتمال کودتا حرف زده بود.

در بخشی در این کتاب، گفت‌وگوی عالی ترین مقام نظامی آمریکا با دستیاران و معتمدانش درباره این موضوع آمده است که طی آن ژنرال میلی گفته بود: «آنها شاید (برای کودتا به نفع ترامپ) تلاش کنند اما موفق نخواهند شد. این کار را بدون ارتش نمی‌توانید بکنید. شما نمی‌توانید این کار را بدون سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و اف‌بی‌آی انجام دهید. ما کسانی هستیم که سلاح‌ در دست ماست».

«کارُل لیونینگ» و «فیلیپ راکر» خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست در کتاب خود درباره وقایق پشت پرده سال آخر ریاست جمهوری ترامپ و عملکرد او در قبال همه‌گیری ویروس کرونا، پرونده قتل «جورج فلوید» و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نوشتند. آنها همچنین بیش از دو ساعت با ترامپ مصاحبه کردند.

تاکید این دو روزنامه‌نگار واشنگتن پست بر نگرانی فرماندهان ارشد نظامی آمریکا درباره احتمال کودتا در روزهای پس از شکست ترامپ از جو بایدن در شرایطی انجام شده که پیش از این «مایک فلین» اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ، درباره کودتای نظامی بعد از انتخابات حرف زده بود.

فلین مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا و از حامیان ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری گفته بود، باید کودتایی مشابه میانمار در این کشور انجام شود

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.