×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممکن است برای ریاست جمهوری کاندیدا شوم/ در زمان احمدی‌نژاد لازم دیدم وارد مجلس شوم/ میدان را بخاطر تهمت‌ها خالی نمی‌کنم/ سیاستمدار باید پوست کلفت باشد

به گزارش«رهوا».علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس در گفتگو شفقنا گفته است: «در بحث ریاست جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا ها وجود دارد. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری داریم که رای ندارند یا مثلا  اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم».

بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست… بعضی اقدامات نظیر پیشنهادی که آقای ظریف داشتند در تبادل زندانیان دو طرف می تواند کار درستی باشد.

*من بعید می دانم آمریکا بتواند صادرات نفت ما را به صفر برساند برخی از کشورها با لغو معافیت ها مخالفت کرده اند. ترکیه و چین و هند مخالفت کردند و من فکر نمی کنم همه این کشورها کاملا رعایت کنند ضمن اینکه نفت ما نفت سنگین است و ویژگی هایی دارد و برخی از پالایشگاهها این نوع نفت را مصرف می کنند تا جایی که من اطلاع دارم عربستان و امارات توان جبران نفت ایران را ندارند.

*فشار های اقتصادی تا حدی بیشتر می شود ولی ما اگر بتوانیم در حد یک میلیون بشکه بفروشیم مشکلی نخواهد بود و آنطور که گزارش داده اند ما این توان را داریم.

*حرف آقای ظریف درست است تیم پمپئو و بولتون به دنبال جنگ هستند ولی ترامپ به دنبال یک معامله بزرگ با ایران است و بیشتر می خواهد بگوید من ایران را پای میز مذاکره نشاندم و به قول های انتخاباتی خود عمل کردم.

*عملکرد مجلس در مجموع خوب بود در جاهایی ورود کرد و برنامه ششم را تصویب کرد و قوانین مهم دیگری تصویب کرد و چندین قانون مهم دیگر را در دستور کار دارد.

*من در دوره قبل نیز نمی خواستم شرکت کنم ولی عده ای اصرار کردند و گفتند بخشی از مردم از شما انتظار دارند و اگر شرکت نکنید نوعی بی احترامی به مردم خواهد بود.من آمدم ولی ته دلم این بود که نیایم.

*زمانی که من وارد شدم دوره هشتم بود و زمان آقای احمدی نژاد بود و من احساس مسئولیت کردم و ورود خودم را به مجلس کاری لازم دیدم.

*احساس کردم کارهایی می توانم انجام بدهم که از دیگران بر نمی آید لذا برای مجلس هشتم به همین صورت ورود داشتم و در مجلس نهم نیز اتفاقاتی افتاده بود که اگر نمی آمدم نوعی عقب نشینی تلقی می شد چون اصولگراها من را از لیست حذف کرده بودند که آمدم و مستقل ورود کردم و رای آوردم و یا برای نائب رییسی وقتی احساس کردم که من رای داشته باشم و اگر نیایم برخی از افرادی که احساس می کنم تندرو هستند ممکن است رای آورند آمدم لذا اگر کسی همفکر من بود و می دانستم رای می آورد نمی آمدم من اگر آزاد باشم در مقام یک نماینده معمولی بهتر می توانم کار کنم.

*در بحث ریاست جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا ها وجود دارد. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری داریم که رای ندارند یا مثلا  اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.

* نه اصولگرای مصطلح هستم و نه اصلاح طلب مصطلح ولی از نظر لغوی و معنایی هر دو هستم و عقیده دارم همه باید همینطور باشند. هر دو بار خودشان اسم من را گذاشتند در مجلس هشتم خودشان گذاشتند من درخواست نکردم در لیست امید هم خودشان درخواست کردند و خودشان گفتند که اسم من را می گذارند و شاید خواستند از این نام استفاده کنند اما اسم من در هر گروهی باشد من همیشه کار خودم را می کنم.

*من مواضعی داشتم که گاهی اصولگرایان خوشحال شدند و اصلاح طلبان ناراحت بودند در مسائل فرهنگی و اعتقادی معمولا اصولگرا ها خوشحال هستند ولی در مسائل اجتماعی و سیاسی و در بحث هایی مثل آزادی بیان بیشتر به اصلاح طلبان متمایل هستم.

*یک انسان سیاستمدار باید پوست کلفت باشد شهید مطهری تعبیری دارد و می گوید مصلح واقعی کسی است که در مقابل توهین هایی که به شخص او می شود کرخت است و بی حس است اما نسبت به ضایع شدن حقوق مردم حساس است… میدان را بخاطر حملات و تهمت ها خالی نمی کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.