×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چطور در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت‌نام کنیم؟

به گزارش«رهوا».وزیر صنعت، معدن و تجارت  در روز عید فطر اعلام کرد “سامانه یکپارچه فروش خودرو” از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند. هرگونه فروش محصولات تمامی خودروسازان صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی (سامانه یکپارچه فروش خودرو) انجام می شود.

جزییات ثبت‌نام خودرو

در اولین دوره فروش خودرو در سامانه یکپارچه، بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است. تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده‌شدن نخواهد داشت. مراسم قرعه‌کشی نیز با نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود.

عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چندبرابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود. خودروسازان موظفند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند. هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

به‌گفته توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل است. به‌ن حوی که در سازوکار این سامانه برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد. از این رو، متقاضیان با عرضه تعداد قابل‌توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چندروزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

وی افزود: طی یک بازه مشخص خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه می‌کنند و مشتریان در این مدت مشخص می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودروی موردنظر خود کنند. 

عرضه ۳۰ خودرو در اولین مرحله فروش در سامانه یکپارچه

طبق پیش‌بینی‌ها در اولین دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سابپا و شرکت‌های خودروساز خصوصی بهمن‌موتور، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و آرین پارس‌موتور محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

سایپا

اما براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، این گروه خودروسازی در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو، شش محصول خود را در قالب فروش فوق‌العاده و چهار محصول را در قالب طرح پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید را عرضه کرده است.

در این مرحله از فروش سراسری، سایپا شش محصول تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوییک معمولی، کوییک R  و کوییک S هرسه با گیربکس معمولی را برای فروش فوق‌العاده و چهار محصول ساینا، کوییک معمولی، کوییک R و کوییک‌S با گیربکس‌های معمولی را در قالب پیش فروش یکساله عرضه کرده است. همچنین سایپا همزمان طرح حمایتی مادران دارای دو فرزند و بیشتر را طبق روال طرح‌های قبلی برای محصولات مذکور در برنامه فروش خود در این سامانه دارد.

ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز دو محصول هایما S۵ و هایما S۷ پلاس را بصورت پیش‌فروش یکساله، پنج محصول پژو پارس، پژو ۲۰۷i، پژو ۲۰۶، راناپلاس و سورن پلاس را در قابل فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش با موعد تحویل شهریور تا دی ۱۴۰۱ بسته به‌نوع خودروها و همچنین  دو خودرو تارا و دنا پلاس را به سه شیوه فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و طرح مشارکت در تولید عرضه می‌کند.

بهمن‌موتور

همچنین گروه خودروسازی بهمن‌موتور نیز طرح فروش فوق‌العاده دو محصول فیدلیتی پرایم در دو مدل پنج و هفت نفره و دیگنیتی پرایم را از طریق سامانه جامع فروش خودرو دارد.

آرین پارس‌موتور

آرین پارس موتور نیز بخشنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما را منتشر کرده است. طبق اعلام این شرکت، برنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما با قیمت قطعی معادل ۹۸۹ میلیون تومان و با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش‌فروش این خودرو با قیمت علی‌الحساب ۴۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۰ صبح امروز انجام خواهد شد.

مدیران‌خودرو

شرکت مدیران‌خودرو نیز در این طرح فروش در سامانه یکپارچه، ۹ مدل از محصولات خود شامل MVM X۲۲، MVM  X۳۳، MVM X۲۲ PRO، MVM X۵۵، تیگو ۷ IE، تیگو ۷، تیگو ۸ در دو مدل کلاسیک و PRO و همچنین آریزو ۵ توربو را در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی عرضه کرده است.

کرمان‌موتور

گروه خودروسازی کرمان‌موتور نیز در این طرح سراسری فروش، دو محصول جک J۴  وجک S۵ را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده است.

روال تحویل خودرو

روال تحویل به این صورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به‌شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیر این صورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام‌کننده تعلق خواهد گرفت، اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته‌شده در جهت افزایش عرضه و قاعدتاً با توجه به اینکه شرایط به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این طرح بهره ببرد، مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه و به‌تدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

روند ثبت نام

روند ثبت در این سامانه به این صورت است که متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، فعال‌سازی بخشنامه‌ها و به‌دنبال آن آغاز مرحله ثبت درخواست خودرو (شرکت در قرعه‌کشی محصولات)، با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند.

مراحل درخواست خودرو

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام

کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت می‌شود و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند، تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است، در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.

مرحله چهارم: انتخاب خودرو

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودروی موردنظر خود کند.

مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه

کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودروی موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده می‌کند و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود، همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

مرحله ششم: مشاهده اطلاعات

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تأیید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودروی انتخاب‌شده خواهد بود.

مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام می‌رسد و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

البته در سرتاسر سامانه مذکور، نشان تجاری و مشخصات عرضه‌کننده به‌وضوح آمده است و متقاضی قادر به مشاهده هویت عرضه‌کننده است.

نکات مهم ثبت نام خودرو

نکته ۱: ورود کاربران به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با استفاده از پروفایل شخصی است و به‌معنای آگاهی و پذیرش شرایط و قوانین، و همچنین نحوه استفاده از‏ خدمات این سامانه است. توجه داشته باشید که ثبت درخواست نیز در هر زمان به‌معنای پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اعلام‌شده توسط عرضه‌کننده محصول، از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

نکته ۲: پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، به‌هیچ‌عنوان مشخصات مشتریان اعم از کد ملی، شماره همراه و… قابل تغییر نخواهد بود. لذا هنگام تکمیل فرم‌های ثبت‌نام دقت کنید مشخصات ذکرشده به‌صورت صحیح ثبت شده باشد. در غیر این صورت، سامانه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تصحیح و ویرایش موارد درج‌شده توسط مشتری نخواهد داشت.

نکته ۳: شماره‌های پشتیبانی و مرکز تماس عرضه‌کنندگان طرف‌قرارداد، به‌وضوح در سامانه درج شده است. متقاضیان جهت پیگیری موارد خود می‌توانند با این شماره‌ها تماس بگیرند.

نکته ۴: به‌منظور شفاف‌سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن، کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت قرار می‌گیرد. مشتریان با علم به کلیه مسئولیت‌های مترتب بر انجام این معامله مطابق مشخصات مندرج در سامانه تخصیص؛ اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.

محدودیت‌های در این نوبت از فروش

*محدودیت‌های ارائه‌شده در این نوبت از فروش به‌شرح زیر است:

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم‌کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت‌نام
  • کد ملی (هر کد ملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح‌ها تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ماهه) ملاک می‌باشد.

تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح‌های فروش فوق‌العاده، فوری و پیش‌فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت

  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت‌نام متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. سپس وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی‌شده مسترد می‌گردد. بنابراین، هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • درصورت ثبت‌نام و برنده شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.