×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پزشکان آلمانی می خواهند با یک روش باورنکردنی انسان های مرده را به زندگی بازگردانند

به گزارش«رهوا».«آمبولانس های منتظر» این کمپانی بسیار پرکار هستند و امیل کندزیورا، موسس این ککمپانی آلمانی در تلاش است تا اولین کمپانی حفاظت انجمادی را در اروپا تاسیس کند، در شرایطی که از قبل چندین شرکت در این زمینه در ایالات متحده تاسیس شده اند.

آیا بازگشت از مرگ ممکن می شود؟

هدف کندزیورا این است: به محض اینکه کسی می میرد، کمپانی Tomorrow Biostasis به درخواست حفاظت انجمادی بدن یا مغز او در شرایط ایستاز (stasis) واکنش نشان می دهد. سپس وقتی در آینده پیشرفت هایی ایجاد شد، این کمپانی علت اصلی مرگ فرد را بازگردانده و آن ها را از مرگ بازگردانده و طول عمر آن ها را افزایش می دهد. در واقع افرادی که به دلیل بیماری ها لاعلاج امروزی می میرند، از این روش استفاده می کنند تا بعد از اینکه در آینده درمانی برای آن بیماری پیدا شد، به زندگی برگردانده شده و درمان شوند.

آیا بازگشت از مرگ ممکن می شود؟

کندزیورا می گوید که کمپانی او برای اهداف آموزشی از قبل حدود ۱۰ نفر را در حالت حفاظت انجمادی قرار داده و صدها نفر نیز در فهرست انتظار قرار دارند. سن متوسط مشتریان این کمپانی حدود ۳۶ سال است که عمده آن ها در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند که البته کمتر غیرمنتظره ترین موضوع در این ماجراست. تعدادی از این افراد تنها می خواهند که مغزشان حفظ شود زیرا فکر می کنند که خودِ آینده شان یک بدن جدید با طراحی سه بعدی را ترجیح می دهند یا شاید اصلاً نخواهند یک بدن فیزیکی داشته باشند.

آیا بازگشت از مرگ ممکن می شود؟

وقتی بدن ها برای نگهداری طولانی مدت به بنیاد بیواستاسیس اروپایی در رافز، سوییس منتقل می شوند- این فرآیند در واقع به عنوان یک اهدای بدن علمی در نظر گرفته می شود تا قانونی باشد- به محفظه هایی با دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد منتقل شده و در داخل یک تانکر ایزوله و عایق مملو از نیتروژن مایع قرار گرفته و درشان قفل می شود. هزینه این روش برای هر نفر حدود ۲۰۰,۰۰۰ یورو اعلام شده است. این هزینه برای حفظ مغز نیز ۶۰,۰۰۰ یورو اعلام شده است. البته انتظار برای پیشرفت های علمی که بتواند علت مرگ را بازگرداند، تنها مانع راه مفهوم حفاظت انجمادی از بدن نیست.

آیا بازگشت از مرگ ممکن می شود؟

هنوز این مشکل وجود دارد که کسی نمی داند چطور می تواند یک انسان با بدن منجمد شده را به زندگی بازگرداند. البته که می توان برای حفظ سلول ها و بافت ها، مغز را منجمد کرد اما بازگرداندن یک مغز از قبل مرده به زندگی، با عملکرد معمول و خاطرات هنوز در دنیای ما موضوعی شدنی نیست و به داستان های علمی تخیلی شبیه تر است. و این تنها سوالات بزرگ این ماجرا هستند. تعداد زیادی مشکل و سوال کوچکتر نیز وجود دارد، مانند اینکه چه کسی برای بازگرداندن این بدن های منجمد شده تصمیم گیری می کند زیرا کسی نمی داند چه زمانی بهترین زمان برای پایان دادن به انجماد است و فرد نیز خود توانایی مداخله در این امر را ندارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.