×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هر آنچه که باید در مورد قهوه بدانید

به گزارش«رهوا».نکات و اطلاعات موجود در مقاله زیر را به طور مرتب مرور کنید تا همیشه با حقایق جالب و مفیدی در مورد قهوه مطلع شوید و می توانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای نگه داری از دانه های قهوه

اگر معمولا دانه های قهوه خود را به صورت فله یا باز می‌خرید، حتما بعد از خرید قهوه ، آن‌ها را در بسته‌بندی اصلی نگهداری نکنید. شما باید آنها را در یک ظرف دربسته قرار دهید تا از نفوذ هوا و نور به درون بسته بندی خود مطمئن باشید تا برخوردی ما بین دانه های قهوه با هوا و نور محیط وجود نداشته باشد. به این ترتیب برای مدتی بیشتر قهوه شما تازه می مانند.

شستن قهوه ساز

قهوه سازهای جدید حتما بای باید قبل از استفاده کردن برای اولین بار در ابتدا با آب تمیز یکبار شسته شوند و بهتر است بعد از آن مقداری قهوه نیز دم کنید و سپس آن را دور بریزی تا تمام آلودگی و طعم های موجود در قهوه سازتان تغییر نمایند. این یک روش ساده برای پاک کردن بوی کارخانه ای است که هنوز در دستگاه و قهوه جوش شما باقی مانده است.

لازم به ذکر است که حتما دقت نمایید تا از زدن مواد شوینده و یا قرار دادن قهوه جوش های خود به مانند موکاپات در درون ماشین های ظرف شویی خودداری نمایید. زیرا مواد شوینده به آلومینیوم که بخش اعظم قهوه جوش شما را تشکیل میدهد واکنش نشان داده و رنگ ظرف قهوه شما را خراب خواهد نمود.

انتخاب قهوه مناسب

انتخاب قهوه مناسب و با کیفیت مطمئنا بر طعم قهوه شما تاثیر میگذارد، حتما قبل از خرید قهوه برای مقایسه ما بین فروشگاه های قهوه وقت بگذارید. یافتن دانه های قهوه که تازه رست (بو داده) شده باشند چندان سخت نیست. اگر نمی توانید این را در شهر خود پیدا کنید، همیشه می توانید از طریق اینترنت استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی قهوه ملو میباشد که در آن علاوه بر خرید انواع قهوه میتوانید اقدام به خرید فرنچ پرس و انواع مختلفی از اکسسوری های مرتبط با قهوه نمایید.

هر آنچه که باید در مورد قهوه بدانید

قرار دادن قهوه در یخچال

از نگهداری قهوه در فریزر و یخچال حتما خودداری کنید. دمای زیاد فریزر باعث از بین رفتن روغن های موجود در دانه های قهوه می شود. پس در عوض بهتر است اگر آسیاب مناسب ندارید، آنچه دارید بنوشید یا مقدار کمتری قهوه بخرید. اگر زیاد قهوه نخرید، لازم نیست نگران نگهداری آن برای مدت طولانی باشید.

لازم به ذکر میباشد برخی افراد مقداری از پودر قهوه و یا دان قهوه خود را درون یخچال قرار میدهند، زیرا قهوه خاصیت بوگیری را دارا میباشد و میتواند بوی بد یخچال شما رو به خود بگیرد.

حتما آسیاب قهوه بخرید

اگر می خواهید طعمی باورنکردنی داشته باشید، سرمایه گذاری در آسیاب قهوه را در نظر بگیرید. با انجام این کار، می توانید دانه های قهوه  خود را در زمان نیاز آسیاب کنید. شما از تفاوت بین قهوه دم شده از دانه های تازه و قهوه ای که از آسیاب کنسرو شده یا کیسه ای تهیه می شود شگفت زده خواهید شد. تو مدیون خودت هستی. در قهوه ملو انواع محتلفی از آسیبا قهوه های تخصصی و حرفه ای را چه به صورت دستی و چه به صورت برقی میتوانید با یکدیگر مقایسه نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید.

نوع آسیاب قهوه

هنگامی که به دنبال آسیاب قهوه هستید، از تیغه های پلاستیکی ترجیحا استفاده نکنید. در عوض، به دنبال محصولی باشید که دارای فرزهای مخروطی شکل سرامیکی یا فلزی است باشید زیرا میتواند دانه های قهوه را به صورت منسجم تر و یکدست تری آسیاب نمایند. در سایر مدل ها تیغه های صاف آسیاب تمایل به گرم شدن بیش از حد دارند و می توانند طعم سوختگی به قهوه شما بدهند.

افزودنی های مناسب اضافه نمایید

قبل از خرید قهوه ساز، مطمئن شوید که از فرزهای آسیاب مخروطی یا مسطح استفاده می کند. این نوع آسیاب گرمای تولید شده را به حداقل می رساند. حرارت کمتر به حفظ طعم قهوه شما کمک می کند. کیفیت آسیاب قهوه در دستگاهی که از آسیاب‌های تیغه‌ای استفاده می‌کند نسبت به قهوه‌ای که با آسیاب‌های مخروطی یا مسطح دم می‌شود، سازگاری ندارد. این آسیاب ها می توانند گرمای دم شما را افزایش دهند که می تواند ساز شما را بسوزاند.

آیا به دنبال یک هدیه اصلی برای یکی از دوستانتان که عاشق قهوه هستند هستید؟ شما باید برای آنها یک سبد هدیه پر از مخلوط های مختلف قهوه بگیرید. این فرصتی برای دوست شما خواهد بود تا ضمن کشف طعم های جدید، از قهوه با کیفیت لذت ببرد. اگر می‌خواهید ترکیب‌های جدیدی را کشف کنید، حتی باید یک سبد هدیه برای خود تهیه کنید.

اگر قهوه ای می نوشید که خامه، شکر یا شربت اضافه ندارد، قهوه شما در واقع می تواند به شما در سوزاندن کالری کمک کند. قرار دادن شکر در نوشیدنی‌تان تمام نکات مثبت مرتبط با نوشیدنی را از بین می‌برد. اگر قبل از صرف صبحانه قهوه سیاه بنوشید، مطمئناً متوجه خواهید شد که کنترل وزنتان کار ساده‌تری است.

اما گاهی اوقات میتوانید با اضافه کردن کافی میت و سیروپ های مجاز با توجه به سلیقه و ذائقه تان طعمی متفاوت را در نوشیدنی خود اضافه نمایید. برای کمی تغییر، قهوه خود را با شیرین کننده ها و طعم های مختلف طعم دار کنید. شکر خام و شکر قهوه ای طعم های متفاوتی نسبت به شکر سفید دارند. مواد مختلف دیگری مانند وانیل، جوز هندی، دارچین و کاکائو نیز می توانند طعم فوق العاده ای ایجاد کنند. همچنین می توانید به جای شیر از بادام، برنج و شیر سویا استفاده کنید.

هر آنچه که باید در مورد قهوه بدانید

آیس کافی متفاوت بسازید

فقط به استفاده از قهوه برای تهیه تکه های یخ فکر کنید. اگر از قهوه سرد لذت می برید، اما دوست ندارید که از آب در اثر ذوب یخ اشباع شود، این یک جایگزین جالب است. از نوشیدنی های رقیق شده اجتناب کنید و برای مدت زمان مناسبی به طور طبیعی خنک می ماند.

آیا از قهوه های خامه ای و کاپوچینوهای غنی لذت می برید؟

این مدل نوشیدنی ها حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. در واقع، نوشیدن یک کاپوچینو از کافی شاپ مورد علاقه شما را می توان با خوردن یک بستنی مقایسه کرد. دفعه بعد که یک نوشیدنی خامه ای سفارش دادید در مورد کالری بپرسید و اگر نیاز به مراقبت از وزن خود دارید قهوه سیاه بنوشید.

میزان مجاز مصرف قهوه

اعتدال در مصرف هر ماده و انجام هر کاری لازمه زندگی میباشد. پس حتما مراقب سلامتی خود باشید و قهوه را در حد اعتدال مصرف کنید. نوشیدن زیاد قهوه باعث کاهش آب بدن شما می شود. برای هر فنجان قهوه ای که می نوشید باید دو فنجان آب بنوشید تا متعادل شود. مراقب میزان قهوه ای که در طول روز می نوشید باشید.

از آب مناسب برای تهیه قهوه استفاده نمایید

به منظور دم کردن بهترین فنجان قهوه در خانه، سعی کنید برای تهیه قهوه بهتر از آب تصفیه شده استفاده نمایید. با اطمینان از اینکه آب مورد استفاده برای تهیه هر فنجان تا حد ممکن خالص و تمیز است اقدام به دم کردن قهوه خود نمایید.

تراول ماگ مناسب

به هر قیمتی شده از گرم کردن مجدد قهوه خودداری کنید. وقتی قهوه خود را دوباره گرم می کنید، طعم طبیعی خود را از دست می دهد. اگر قصد ندارید فوراً قهوه خود را بنوشید، اما می خواهید مطمئن شوید که قهوه داغ باقی می ماند، بهترین گزینه این است که آن را در یک لیوان عایق بریزید.

اگر می خواهید فنجان قهوه خود را با خود به آسانی بیرون ببرید، حتما از یک تراول ماگ با کیفیت برای گرم نگه داشتن آن استفاده کنید. انواع مختلفی تراول ماگ یا همان ماگ های سفری وجود دارد، اما معمولاً عایق‌های آلومینیومی بهترین عملکرد را در این میان دارند. اگر می خواهید قهوه خود را در حین رانندگی همراه داشته باشید، حتماً لیوانی تهیه کنید که در جای فنجان ماشین شما قرار می گیرد. پیشنهاد ما خرید محصولات استنلی از فروشگاه قهوه ملو میباشد. به آسانی و با بهترین قیمت میتواند لیوان یا فلاسک خود را از این فروشگاه خریداری نمایید.

سخن پایانی

قهوه چیزی است که درصد شگفت انگیزی از جمعیت جهان قرن هاست آن را دوست داشته اند. متأسفانه، کمبود اطلاعات عمومی در مورد قهوه می‌تواند منجر به از دست دادن بسیاری از خواص و طعم هایی که میتوان از این نوشیدنی‌ها کسب کرد شود. راهنمایی های بالا را اعمال کنید، و هرگز نیازی به نگرانی در مورد قرار گرفتن در آن دسته نخواهید داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.