×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیده الهام حسینی اولین مدال طلای تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران را کسب کرد + ویدیو

به گزارش«رهوا».زنانی مانند سیده الهام حسینی که در مسابقات کشورهای اسلامی، برای نخستین‌بار در تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران به یک مدال طلا در یک‌ضرب و دو برنز در دوضرب و مجموع دست یافت و سوم شد. سیده الهام حسینی اولین طلای بین المللی وزنه برداری زنان را کسب کرد رقابت دسته های ۸۱ و ۷۶ کیلوگرم وزنه برداری زنان بازیهای کشورهای اسلامی برگزار شد و ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم صاحب یک مدال طلا و دو برنز شد. سیده الهام حسینی نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم، با رکورد ۱۰۰ کیلو در یک ضرب، ۱۲۳ کیلو در دوضرب و مجموع ۲۲۳ کیلوگرم نفر سوم بازی ها شد و طلای یک ضرب و برنز دوضرب و مجموع را گرفت. اما هم تیمی او ابریشم ارجمندخواه نماینده ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال نشد و در رده پنجم قرار گرفت.

 

 

در حرکت یک ضرب، حسینی وزنه های ۹۵ و ۱۰۰ کیلوگرم را مهار  کرد اما نتوانست وزنه ۱۰۳ کیلوگرم را بالای سر ببرد. او با رکورد ۱۰۰ کیلوگرم طلای یک ضرب را گرفت. در حرکت دوضرباو وزنه های ۱۱۷ و ۱۲۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نتوانست وزنه ۱۲۷ کیلوگرم را مهار کند. حسینی در این بخش با ۱۲۳ کیلوگرم مدال برنز گرفت. حسینی به عنوان نماینده ایران در وزن ۸۱ کیلوگرم، در مجموع رکورد ۲۲۳ کیلوگرم را ثبت کرد و نفر سوم بازی ها شد.

بیوگرافی سیده الهام حسینی

سیده الهام حسینی اولین طلای بین المللی وزنه برداری زنان را کسب کرد سیده الهام حسینی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ در شهرستان دورود در استان لرستان است. او دانش آموخته کارشناسی رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه‌ تربیت معلم تهران و کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه شهید رجایی است. وی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که توانست در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز را با مجموع ۱۹۸=۱۱۰+۸۸ دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد. الهام حسینی به همراه تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در مسابقات وزنه‌برداری جهان شرکت کرد.

 مسابقات کشورهای اسلامی چیست؟

سیده الهام حسینی اولین طلای بین المللی وزنه برداری زنان را کسب کرد مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، بر اساس تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی شکل گرفت. اهداف برگزاری این مسابقات به تصویر کشیدن توانایی ورزشکاران زن و مرد کشورهای مسلمان است. تنها ۵۷ کشور عضو در سازمان کنفرانس اسلامی حق حضور در این مسابقات را دارند و تمامی افراد، چه مسلمان و چه غیرمسلمان از این کشورها می توانند در این رقابت ها حضور یابند. اولین دورهٔ این بازی‌ها سال ۲۰۰۵ در عربستان سعودی برگزار شد. قرار بود دومین دورهٔ آن در سال ۲۰۰۹ در ایران برگزار شود که به علت مشکلاتی لغو شد. پس از آن اندونزی در سال ۲۰۱۳، جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ و در نهایت ترکیه در سال ۲۰۲۲ میزبان این رقابت ها بوده اند.

  1. سید محمد ابطحی

    لعنت خدا بر هر کس که زنان را به این عرصه ضد بشری می کشاند. تا روی سن بروند، با لباس چسبان و تن نما در انظار نامحرمان وزنه بردارند، بیشترین آسیب را به بدن و رحم خود وارد کنند و بعد خود را گول بزنند که مدال گرفته اند!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.