×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاسوس‌های غربی با سرقت خاک ایران به دنبال چه بودند؟

به گزارش«رهوا».سازمان اطلاعات سپاه تیرماه سال جاری از شناسایی و دستگیری دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی خبر داد که به جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند. سپاه اعلام کرد این دیپلمات‌ها را در حالی جاسوسی و نمونه برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه بودند.

معاون سفیر انگلیس نیز از افرادی بود که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته بود، اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می‌داد، این فرد به دنبال نمونه برداری از خاک این منطقه بوده است. این فرد با عذرخواهی از این شهر اخراج شد.

بر این اساس، سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که جاسوس‌های غربی با سرقت خاک ایران به دنبال چه بودند؟

در همین باره، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال گفت: این کار قطعا نوعی جاسوسی است؛ کشور‌های معاند به این افراد گفته بودند که از برخی نقاط که به ظن آن‌ها مشکوک بوده، خاک جمع آوری کنند تا مورد آزمایش قرار گیرد. جاسوس‌های اجنبی باید بدانند که دستگاه‌های امنیتی ما آن‌ها را به حال خود رها نکرده و نمی‌کنند و دائما در حال رصدشان هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر کشوری یک‌سری ضوابط رفتاری و امنیتی برای خود تعریف کرده تا کنترل‌های مدنظر خودش را انجام دهد، اظهار کرد: این افراد باید بدانند که وقتی وارد کشور ما می‌شوند، بایستی طبق چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران رفتارشان را تنظیم کنند فلذا چه تبعه ایرانی و چه خارجی به قصد جاسوسی، خاک ایران را از کشور خارج کند، نشان دهنده خیانت آن‌ها به ملت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این جنایتکاران در نظر نمی‌گیرند که آمریکا بیش از ۵ هزار و رژیم صهیونیستی بیش از ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد، ولی با وجود اینکه ما با اعلام رسمی و رسانه‌ای می‌گویم که غنی‌سازی اورانیوم را برای تولید برق و مسائل کشاورزی انجام می‌دهیم، می‌خواهند تا با سندسازی و سرقت خاک ایران علیه ما اقدام کنند.

کوثری اظهار کرد: غربی‌ها باید بدانند که در حال حاضر اوضاع تغییر کرده و امروز کسی اهمیت به چنین مسائلی نمی‌دهد تا با آن علیه ما سندسازی کنند؛ ما به صورت علنی اعلام کردیم و آقای اسلامی هم گفتند که اگر این‌ها بخواهند مذاکرات را طولانی کنند و به تعهدات و تضمین‌هایی که داده‌اند عمل نکنند، ما قدرت سانتریفیوژ‌های خودمان را به ۱۹۰ هزار سو می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه ما کار خودمان را پیش می‌بریم و توجه‌ای به این‌ها نمی‌کنیم، گفت: غربی‌ها کسی نیستند که خودشان را صاحب همه چیز می‌دانند. آن روز‌هایی که این‌ها خودشان را صاحب همه دنیا می‌دانستند گذشته است؛ ما کار خودمان را پیش می‌بریم و آن‌ها باید دنبال ما بدوند تا ببینند می‌رسند یا نه.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پرونده سازی علیه ایران اظهار کرد: آن‌ها دنبال این هستند که یک آتو از ما پیدا کنند، در صورتی که ما به صورت علنی و شفاف اعلام کرده‌ایم که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خودمان را دنبال می‌کنیم و آن‌ها هم از این قضیه مطلع هستند و ما چیز پنهانی نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.