×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اگر مراقبت‌های رهبرانقلاب نبود کشور چندین بار درگیر جنگ شده بود

به گزارش«رهوا». سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در برنامه ملک سلیمان که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: آشنایی من با شهید سلیمانی به سال‌های اوایل جنگ برمی‌گردد، آن زمان جوان‌ها هم به دنبال چهره‌ها بودند، مانند سلبریتی‌های امروز، سلبریتی‌های ما آن موقع فرماندهان جنگ بودند. آن زمان من یک رزمنده ساده بودم اما نام های کسانی مثل شهید سلمانی، شهید همت، شهید مقدم، شهید خرازی و بسیاری از فرماندهان بزرگ آشنا بودیم و با اسم‌هایشان زندگی می‌کردیم و عشق می‌ورزیدیم.

وی افزود: عمدتا همکاری نزدیک ما زمانی شروع شد که ایشان به‌عنوان فرمانده نیروی قدس آغاز به کار کرد که به مرور دوستی‌ها و همکاری‌ها گسترده تر شد و در دوره ۱۱-۱۲ سال آخر که ختم به شهادت ایشان شد، همزمان با کار ما در نیروی هوافضا شد که ارتباطات روزانه بود.

سردار حاجی‌زاده گفت: سردار از جمله افراد نادری بود که بعد از دوران دفاع مقدس، جنگ برایش تمام نشد. جنگ برای بسیاری از فرماندهان و رزمندگان تمام شده بود اما ایشان ۴۰ سال از عمرش را جنگید چه در جنوب شرق و چه در نیروی قدس و مسائل منطقه که به همین دلیل ایشان از دیگران متفاوت بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره دیدگاه‌های حاج قاسم سلیمانی نسبت به مسائل داخلی گفت: حاج قاسم سلیمانی برای دشمنان تفسیر عملی و مصداقی «اشدا علی الکفار» و در بین خودی‌ها «رحما بینهم» بود. در داخل کشور ایشان اعتقادش این بود که ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظام هستند، در این میان برخی افراد هستند که ممکن است مشکلاتی داشته باشند و به بعضی تکالیف درست عمل نکنند، حاج قاسم اعتقادش این بود که ما این‌ها را نباید سریع از دایره انقلاب کنار بگذاریم و این را به ما هم یاد می‌داد. ایشان به صورت برجسته یاد گرفته بود که به آن عمل کند که اگر ناهنجاری در داخل خانواده وجود دارد خودمان باید آن را حل کنیم.

وی گفت: حاج قاسم نگاهش این بود که دایره نظام را نباید اینقدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بمانند.

سردار حاجی‌زاده با ذکر خاطره‌ای از اوایل آغاز درگیری‌ها در کشور سوریه، گفت: شروع مسائل سوریه اوایل با تظاهرات داخلی بود، ولی بلافاصله به درگیری مسلحانه کشیده شد که شباهتش با اغتشاشات اخیر در کشورمان همین است که دیدیم از ابتدا با حمله به پایگاه بسیج و پرتاب کوکتل شروع شد برای اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج را خشمگین کنند تا آن‌ها درگیر شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: من به خاطر دارم در اوایل ماجرای سوریه، همین مسائل سوریه را حاج قاسم در جلسات فرماندهی مطرح می‌کرد و می‌گفت که من دارم تلاش می‌کنم به ارتش سوریه این را یاد بدهم و فرماندهان آن‌ها را متقاعد کنیم که این نقشه دشمن است و در تله دشمن قرار نگیرید. آن‌ها می‌آیند در بین جمعیت یکی از نظامیان شما را می‌کشند که شما را عصبانی کنند تا مردم را بکشید، آنجا این نگرانی ایشان بود و درست بود و خیلی راجع به این قضیه جلسه می‌گذاشت با رئیس جمهور سوریه که در این تله نیافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از این تجربه در اغتشاشات اخیر استفاده کردیم و علت اینکه ما این تعداد شهید دادیم به همین خاطر بود که آن‌ها زدند و ما جواب ندادیم چون اگر جواب می‌دادند در این بین عده‌ای هم بی‌گناه کشته می‌شدند که تبدیل به یک فاجعه ملی می‌شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم بر روی اصول محکم بود و انقلابی بود و می گفت مردم حق دارند و سلایقشان با هم فرق دارد، اظهار کرد: اگر کسی جوری حرکت می‌کرد که اصول خدشه‌دار می‌شد، حاج قاسم ورود می کرد. در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی، جلسه‌ای گرفتیم و خود حاج قاسم آمد تذکر داد، تذکر برادرانه. من خودم در آن جلسه بودم، ایشان گفت آقای روحانی شما رئیس جمهوری و ما هم آمده‌ایم برادرانه کمک کنیم؛ ما در کنار شما هستیم اما این حرف هایی که شما می‌زنید درست نیست و ایشان هم بعد از آن قضیه رعایت کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: جایی که کسی پایش را از اصول بیرون می‌گذاشت و وارد خطوط قرمز می‌شد ایشان محکم بود، اما در مسائل سلیقه‌ای اینگونه نبود.

وی در پاسخ به سوال مجری پیرامون خبر چندی پیش مبنی بر دستیابی به موشک‌های هایپرسونیک و واکنش‌ها نسبت به آن گفت: واکنش‌های بسیار معناداری درباره این موضوع وجود داشت، آمریکایی‌ها گفتند ما تردید داریم، چرا؟ چون دکان فروش تسلیحات و سامانه‌های پدافندی‌شان بسته می‌شود و قدرتی که آن‌ها به‌عنوان سپر موشکی می‌گویند و سرمایه‌گذاری عظیمی که در کشورهای عربی می‌کنند باطل شده است.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: سفر حاج قاسم به عراق یک سفر کاملاً رسمی بود و از دمشق با هواپیمای سوری وارد بغداد شد یعنی نه از راه زمینی به صورت پنهان.

وی افزود: فرمانده وقت سنتکام یعنی مکنزی، قاتل حاج قاسم سلیمانی است و عملیات ترور او را فرماندهی کرد. او این عملیات را با به کارگیری تسلیحات و تجهیزات مختلف مانند جنگنده‌های اف ۱۵، بالگردهای آپاچی، هواپیماهای پیشرفته بدون سرنشین‌، آماده باش سراسری و به کارگیری امکانات قوی اطلاعاتی و در واقع آن‌ها یک ارتش را برای این کار بسیج کردند تا یک نفر را ترور کنند.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: آن‌ها این موضوع را اعلام نکردند و فرمانده سنتکام این مسئله را عنوان نکرد بلکه رئیس جمهور آمریکا به ظاهر بزرگترین قدرت جهان سینه خود را سپر کرده و می‌گوید من این دستور را دادم.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امروز برخی در کشور وجود دارند که دوست دارند دایره نظام را تنگ کنند، تاکید کرد: امروز رسانه بسیار توسعه پیدا کرده است اگر در گذشته از ما می‌پرسیدید که پایگاه های دشمن کجاست این موضوع برای ما روشن بود و این پایگاه ها را برای شما معرفی می‌کردم.

وی افزود: برخی رسانه‌ها امروز به پایگاه های دشمن تبدیل شده اند، موقعی که ایران اینترنشنال، بی بی سی، رادیو منافقین تبلیغ می کنند سعی در تعمیق بخشیدن به این شکاف دارند. به طور طبیعی  مردم ما هم گرا هستند و همدیگر را دوست دارند و دلسوز هستند که نمونه آن را می‌توان در قضیه کرونا و کمک‌های مومنانه مردم به وضوح دید. در حالی که در برخی کشور ما در تصرف و غارت کشورها مسابقه می‌دادند اما در ایران شاهد کمک‌های مومنانه بودیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: آنچه امروز بین مردم ما فاصله انداخته، بیشتر به خاطر تبلیغات بیرونی است که متاسفانه اثر هم گذاشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.