×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انصار الله امنیت ما را تضمین کند

به گزارش «رهوا». روزنامه لبنانی الاخبار در خبری در این رابطه اعلام کرد، بن سلمان به انصار الله پیشنهاد کرده است، در مقابل اعطای تضمین‌های امنیتی یمن را تحت کنترل خود داشته باشند.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع خود فاش کرد: آخرین دور از تلاش‌های میانجیگرانه عمان نشانه‌های سرنوشت سازی نسبت به دورهای سابق داشته است.

به روایت الاخبار، در این دور از مذاکرات، پیام‌های شدید اللحنی شخصا از سوی رهبر جنبش انصار الله یمن برای طرف‌های ذیربط ارسال و در کنار آن نیروهای نظامی مربوطه نیز در حال آماده باش کامل قرار گرفته و تحرکاتی برای نشان دادن آمادگی خود انجام دادند.

به اعتقاد این رسانه لبنانی اگر بازدیدهای مهدی المشاط از جبهه‌های جنگ را هم به آن بیافزاییم، در کنار تظاهرات گسترده مردمی در تحت عنوان ” محاصره جنگ است” صنعاء را هم در نظر داشته باشیم، انصار الله حلقه پیام‌های خود را تکمیل کرده است تا به طرف مقابل هشدار دهد، یا راه حلی حقیقی و جدی را برای پرونده‌های بشر دوستانه ارائه می‌کند و یا بازگشت به جنگ تنها راه‌حل خواهد بود، که این بار جنگ دیگر طبق قواعد گذشته صورت نخواهد گرفت.

رسانه‌ لبنانی به نقل از اطلاعاتی که از صنعاء به دستش رسیده افزود: ریاض در حال حاضر نرمش زیادی را در مذاکرات از خود نشان می‌دهد، به نحوی که امروز دیگر چیزی بیشتر از دریافت تضمین‌های امنیتی برای عدم آسیب رساندن (به عمق) این کشور ندارد و از رؤیای تبدیل کردن یمن به یک کشور تحت قیمومیت خویش در گذشته امروز به دریافت تضمین‌‌هایی برای عدم آسیب رسیدن به عمق سعودی بسنده کرده است.

پس اگر انصار الله هم مخالفتی نداشته باشد، مسئله تضمین‌های مورد درخواست ریاض برای خروج از یمن مورد مذاکره خواهد گرفت، گرچه تنها عصای باقی ماندن در لابلای چرخ این آتش بس، آمریکا و تمایل دولت جو بایدن به حفظ شرایط موجود است که بن سلمان باید راه‌حلی برای آن پیدا کند.

پیش از این نیز روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود در صنعاء خبر داده بود، انصار الله تهدید کردند، در صورتی که شرایط به سوی از سرگیری جنگ سوق داده شود، این بار تمام صحنه از جمله دریایی سرخ، باب المندب، آرامکو و عمق عربستان و امارات مورد هدف قرار خواهند گرفت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.