×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت یک بیمارستان فوق مجهز در عراق توسط ایران

به گزارش«رهوا».بیمارستان ۲۲۰ تختخوابه ی امام علی (ع) اولین بیمارستان تخصصی ایرانی در عراق است که به منظور تسهیل امور بهداشتی، پزشکی و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی بنا شده است.

این بیمارستان مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چندین درمانگاه است. قرار است بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان فعالیت کنند.

بیمارستان امام علی (ع) در ۳ فاز شروع به کار خواهد کرد. فاز اول آن، درمانگاه‌ های تخصصی و اورژانس است. فاز دوم قرار است شامل بخش‌ های بستری و اتاق‌ های عمل جراحی باشد و فاز سوم شامل کار‌های فوق تخصصی خواهد بود.

این بیمارستان شامل ۷ طبقه و با مساحتى بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، مجهز به ۲۲۰ تخت است و دستگاه‌ ها و لوازم پزشکى پیشرفته و مدرن در این بیمارستان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

بیمارستان امام على (ع) که یک بیمارستان عمومى است و تمامی تخصص‌ هاى پزشکى را شامل مى‌ شود، داراى ۹ بخش ویژه عمل جراحى و ۳ بخش اورژانس است.

بخش‌ های تصویر‌برداری و آزمایشگاه، آنژیوگرافی، ماموگرافی، تصویر‌برداری فک و جمجمه، سنگ شکن، رادیوگرافی دیجیتال، بخش اورژانس شامل اتاق عمل جراحی، اتاق گچ‌گیری، اتاق پانسمان، اتاق تحت نظر اورژانس و…)، درمانگاه‌های تخصصی زنان، کودکان، دندانپزشکی، داخلی، همچنین ۸ اتاق عمل جراحی برای عمل‌های قلب باز، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی‌عمومی، ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب از جمله بخش‌ های این مرکز درمانی است.

بر اساس اطلاعات وبسایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، بانى پروژه بیمارستان امام علی (ع) نجف، مؤسسه ایرانى «سبز پارسیان» است. این مؤسسه در چند جاى دنیا چندین پروژه را به صورت خیریه احداث کرده است. پیمانکار این پروژه نیز شرکت ایرانى «بنیان» بوده که متخصص اجراى پروژه هاى ساخت بیمارستان و درمانگاه است.

به گفته ی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌ احمر این بیمارستان با تعرفه‌ های مناسب، خدمات بسیار باکیفیتی هم به مجاورین و زائران از کشورهای مختلف و هم به محرومان و نیازمندان ارائه خواهد داد.

کولیوند در خصوص سابقه ی جمعیت هلال احمر ایران در راه اندازی بیمارستان در سایر کشورهای دنیا اظهار کرد: «جمعیت هلال‌ احمر ایران در ۱۲ کشور، ۱۳ مرکز درمانی دارد که در برخی کشورها با هدف کمک به محرومان و در برخی کشورها نیز براساس دیپلماسی سلامت که اثربخشی بسیار بالاتری نسبت به سایر دیپلماسی‌ها دارد، خدمت می‌کند.»

وی گفت: «بیمارستان هلال‌ احمر ایران در دبی با بسیاری بیمارستان‌های کشورهای خارجی از جمله بیمارستان آلمان در حال رقابت است و عملکرد مثبت آن در آینده، توسعه بیشتری پیدا می‌کند.»

کولیوند تأکید کرد: «در بیمارستانی که ۲۲۰ تخت دارد، تمام تخصص‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم و با تمام توان و قدرت و دانش ایرانی، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی را ارائه می‌دهیم. از بهترین پزشکان در این بیمارستان بهره برده و به‌روز ترین تجهیزات را برای بیمارستان تأمین خواهیم کرد تا این بیمارستان، بیماران را از روند دریافت ویزای درمانی و سفر به کشورهای خارجی برای درمان، بی‌نیاز کند.»

وی با تأکید بر رعایت شفافیت در تمام قراردادها برای فعالیت آتی بیمارستان گفت: «نگاه هلال‌ احمر ایران به این بیمارستان، انتفاعی نیست، ما به دنبال کسب سود نیستیم اما بیمارستان باید بتواند هزینه توسعه سایر بخش‌های خود را تأمین کند.»

کولیوند همچنین از آمادگی هلال‌ احمر برای آموزش دانشجویان پزشکی عراقی در این بیمارستان نیز خبر داد.

بیمارستان امام علی (ع) نجف به شکل هیأت امنایی از سوی هلال‌ احمر ایران و آستان قدس علوی اداره خواهد شد. آستان قدس علوی بنیادی در شهر نجف است که سرپرستی و ساماندهی حرم و موقوفات حضرت علی (ع) را بر عهده دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.