×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حکم «الکس» اعدام است | سرنخ‌های جدید از اموال بابک زنجانی

به گزارش«رهوا»، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ مرداد) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

سرنخ‌ های بسیار خوب از اموال زنجانی

ستایشی بیان کرد: تاکنون نسبت به شناسایی اموال زنجانی در داخل کشور و ارزیابی اموال و انتقال و استرداد اموال خارج از کشور این فرد اقدام جدی و گسترده صورت گرفته است. حدود ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است. کل رد مال این فرد ۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است. در مورد الباقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین و نظارت دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام شده است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال وی به دست آمده است. زنجانی در حال حاضر در زندان است.

امکان وجود اتهامات دیگر در مورد تبعه سوئدی

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده تبعه سوئدی بازداشت شده گفت: تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی بازداشت شده است. تحقیقات مقدماتی در حال انجام است. امکان اینکه اتهامات دیگری نیز در مورد این فرد بعدا مطرح شود وجود دارد. موارد دیگری هم در مورد این فرد وجود دارد که اطلاع رسانی خواهد شد.

سرانجام پرونده الکس

ستایشی در مورد سرانجام پرونده الکس گفت: فرد مورد اشاره اتهام راه اندازی شبکه سازماندهی فساد داشته است، این فرد به اعدام محکوم شده است. متهم دیگر پرونده اتهام فراهم کردن موجبات فساد دارند که به ۸ سال زندان محکوم شده‌اند.

شکایت سید حسن خمینی از یک فعال رسانه‌ای به کجا رسید؟

در پرونده شکایت سید حسن خمینی از فردی (حسین دهباشی) این فرد به ۶ ماه حبس محکوم شده است. محکوم علیه نسبت به رای اعتراض کرده و پرونده به شعبه اول تجدید نظر تهران رفته است.

بخشش ۹۲۴ محکوم از سوی اولیا دم در ۱۶ ماه گذشته

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تلاش ما بر این است از ظرفیت‌های مردمی، ساختارهای سازمانی و استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در راه تحقق صلح و سازش وجود دارد استفاده کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ اولیا دم نسبت به ۹۲۴ نفر بخشش و گذشت داشته‌اند و این افراد زندگی دوباره یافته‌اند.

وعده مهم سخنگو

سخنگوی قوه قضائیه گفت: وعده می دهیم تا پایان سال ۱۴۰۱تمام مزایده های قوه قضائیه به صورت الکترونیکی انجام شود.

انجام اقدامات موثر در پرونده هواپیمای اوکراینی

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی بیان کرد: پرونده هواپیمای اوکراینی به دادگاه رفت و در مرحله دادگاه با اعتقاد به نقص تحقیقات دوباره به دادسرا برگشت. دادسرا در راستای رفع نقص اقدامات موثری انجام داده و پس از تکمیل تحقیقات پرونده مجددا به دادگاه ارسال خواهد شد. نسبت به نظریه کارشناسی اعتراض شده بود. کار مرحله ابلاغ در حال انجام است تا ظرف روزهای آتی پرونده به دادگاه اعاده شود.

اجرای نصوص قانونی درباره محیط بان کرمانشاهی

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره قتل محیط بان کرمانشاهی گفت: اهتمام ویژه‌ای در جهت تحقق صلح و سازش در پرونده محیط بان «برومند نجفی» صورت پذیرفت؛ برخی به جای اینکه در تحقق صلح و سازش و تقویت آن قدم بردارند مسائلی را مطرح کردند که قصاص دارد ساقط می‌شود و این فرد از مجازات رهایی پیدا می‌کند در صورتی که تمام اینها نصوص قانونی بوده است و در بحث اصلاح ذات البین هم در شرف رسیدن به نتیجه بوده است.

سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه جویی نکند

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت حمید نوری گفت: حمید نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود. هنوز حکم دادگاه را به زبان فارسی به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدیدنظرخواهی رو به پایان است. انتظار داریم دولت و سیستم قضایی سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه جویی نکنند. امیدواریم دادگاه تجدید نظر نوری مانند دادگاه بدوی نباشد.

رفتار سوئد با «حمید نوری» تعجب پلیس این کشور را هم برانگیخت

در جریان نشست سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران، مجید نوری فرزند حمید نوری در سالن سخنگویی حاضر و در کنار سخنگوی قوه قضاییه قرار گرفت.

وی گفت: با پلیس سوئد که صحبت می‌کردم می‌گفت، مورد جالب در پرونده این است که این نوع برخورد با پدر شما منحصر به فرد است. بیش از هزار روز است پدرم در انفرادی زندان سوئدی‌هاست. برخی افراد سوئدی دائم به ما می‌گویند به خاطر نوع برخورد با پدر شما متاسفیم. هنوز پدرم حکم را به زبان فارسی نخوانده است. دادگاه سوئد هنوز با وکیل جدید که معرفی کرده‌ایم موافقت نکرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.