×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مستند نفوذ سپاه به مرکز کنترل فرماندهی ارتش آمریکا

مجله خبری«رهوا».ایران بار دیگر بخشی از توانمندی خود را در نفوذ به سیستم های پیشرفته کنترل فرماندهی ارتش آمریکا در کشورهای منطقه، رونمایی کرد. سپاه، این بار نیز به سیستم دو پهپاد آمریکایی نفوذ کرد و هزاران ساعت تصاویر و اطلاعاتی که این دو پهپاد از مواضع داعش تصویر برداری کرده بودند را در اختیار گرفت تا بخشی از قدرت جنگال خود را به رخ سامانه های فوق پیشرفته نظامیان آمریکایی در منطقه بکشاند. انتشار این اطلاعات، بازتاب گسترده بین المللی پیدا کرد. اما سی ان ان و فاکس نیوز آمریکا، از تحلیل این اتفاق، خودداری کردند.

بخشی از اطلاعات شکار شده سپاه از هک سیستم های فوق پیشرفته این پهپادها، به صورت دسته بندی شده و در قالب نقشه عملیاتی، در اختیار نیروهای حشد الشعبی قرار گرفته است. ۲ دقیقه از مجموعه اطلاعاتی که سپاه از نفوذ سیستم های این پهپادها بدست آمده است، اخیرا رونمایی شد.

چندی پیش، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم یادواره شهدای همدان با تاکید بر نفوذ به کنترل فرماندهی ارتش آمریکا، گفت: ۷ یا ۸ هواپیمایی که در سوریه و عراق پرواز مداوم داشتند تحت کنترل ما بودند و اطلاعات آنها توسط ما رصد می‌شد و ما توانستیم به اطلاعات دستِ اول آنها دست پیدا کنیم.

پهپاد

این تصویری است که پهپاد اول از منطقه تحت عملیات خود گرفته و با نفوذ سپاه به سیستم راهبری آن، در اختیار نیروهای ایرانی قرار گرفت

نفوذ سپاه به سیستم های راهبری پهپاد آمریکایی که در حال فیلمبرداری از مواضع داعش است

سردار حاجی زاده در تشریح نفوذ به مراکز کنترل و فرماندهی آمریکا گفت: ابتدا یک هواپیمای آمریکایی دچار مشکل می شود و در ۱۰ کیلومتری پایگاه خود به سختی فرود می‌آید، سپس پهپاد دوم نیز از ارتش آمریکا هواپیمای صدمه دیده و محیط را رصد می‌کند. آمریکایی‌ها از ترس نیروهای سپاه جرأت نمی‌کنند نزدیک شوند و هواپیمای خود را از ۱۰ کیلومتری پایگاه خود ببرند.

این همان لحظه ای است که پهپاد اول دچار حادثه شده است و پهپاد دوم در حال فیلمبرداری از آن است

برای آنکه پهپاد حادثه دیده، در اختیار نیروهای ایرانی قرار نگیرد، توسط یک فروند موشک کوتاه برد هوا به زمین، مورد هدف قرار میگیرد و متلاشی می شود. اما کل اطلاعات این پهپاد، تا پیش از انهدام، توسط سپاه پاسداران، ثبت و ضبط شد. لحظه اصابت موشک از طریق پهپاد دوم را مشاهده می کنید. اطلاعات این پهپاد تصویر بردار نیز در اختیار سپاه قرار گرفت

 بعد با یک فروند جنگنده آن را بمباران کرده و از بین می‌برند! این فیلم نشان می‌دهد اطلاعات دوربین‌ های هر دو هواپیمای آمریکایی کاملاً در اختیار سپاه بوده است. حدود ۱ سال پیش هم سپاه، اطلاعاتی از نفوذ به مرکز کنترل فرماندهی  آمریکا در کشورهای همسایه را منتشر کرد که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید. 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.