×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محمدرضا پهلوی: چرا برای من دختران نازیبا می‌آوری؟

به گزارش«رهوا».اسدالله خان عَلَم امیر قاینات معروف به اسدالله علم. یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضاشاه پهلوی، وزیر دربار و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بوده‌است، درکتاب خاطرات خود می‌نویسد، شاه به من فرمودند: این دختربازی ما سال به سال در حال تنزل است و دختران نا زیبا می آوری. من اگر با آنها همبستر نشوم سکته می کنم، وزیر دربار درپاسخ می گوید: قربان چون تعداد بسیار زیاد است، جنابعالی مشکل پسندتر شده اید.

 

دانلود با کیفیت بالای پوستر
شاهنشاه فرمودند، چیز عجیبی است که این مسئله دختربازی ما هر ساله در تنزل است و هرسال از سال قبل دخترهای بدتری داریم. عرض کردم، من در این مسئله تردید دارم. ولی یک مطلب مسلماست و آن این که شاهنشاه هر ساله پیرتر و بالنتیجه مشکل پسندتر می شوید. بعد پشیمان از این جسارت شدم. ولی شاهنشاه خیلی با شوخی و خنده تلقی فرمودند و فرمودند: ممکن است، راست میگویی. عرض کردم، به علاوه تعداد هم زیاد شده و ممکن است به قول فرانسوی ها دچار… شده باشیم. فرمودند، خوب، چه باید کرد؟ من اگر همین تفریح را نداشته باشم که سکته می کنم.

عرض کردم، کاملا حق با اعلیحضرت همایونی است و تمام رؤساء و مردان بزرگ ناچار باید یک سرگرمی کامل داشته باشند که به نظر من فقط از راه زن میسر است وگرنه ممکن است بی رحم هم بشوند(باز جسارت کردم)»

(خاطرات علم وزیر دربار پهلوی، جلد پنجم، صفحات ۱۶۰،۱۶۱،۱۶۲ / تیر ۱۳۵۴).

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.