×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبری به کدام جوانان در «گام دوم انقلاب» مسئولیت سپردند؟

به گزارش«رهوا».مقام معظم رهبری صبح امروز حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی را به سمت امامت جمعه همدان و نمایندگی ولی‌فقیه در این استان منصوب کردند.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی، در سال ۱۳۵۶ در شهرستان بهار به دنیا آمد و به مدت ده سال است که در حوزه علمیه عالی ترین دروس حوزوی را تدریس کرده است.

با استعفای برخی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها که پا به سن گذاشته بودند، رهبر انقلاب که در بیانیه «گام دوم انقلاب» تاکید بسیاری بر جوانان داشتند، نمایندگان جدید ولی‌فقیه را از میان جوانان انتخاب کردند. این جوانگرایی در میان سایر نهادهای انتصابی نیز انجام شده بود. البته منظور از جوان، نسبت سنی افراد جدید با مسئول پیش از خودشان است که از این منظر افراد تازه منصوب شده فاصله سنی بسیاری با شخص قبل از خود دارند.

در ادامه نگاهی به برخی جوانان که از سمت رهبری منصوب شدند می‌اندازیم:

یکی از مهم‌ترین انتصابات رهبر انقلاب که یک جوان را در راس یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی قرار دادند، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بود. حجت‌الاسلام محمد قمی ۲۸ مردادماه امسال از جانب رهبر انقلاب به سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد.

وی متولد ۱۳۶۰  است و پیش از این مسئولیت، مدیرکلی حوزه‌های دانشجویی استان تهران و مدیر گروه پژوهشی مهندسی فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم را در کارنامه دارد.



حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری (متولد ۱۳۴۳) ۱۶ دی‌ماه امسال با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ۱۰ دی نیز به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد.

حاج علی‌اکبری که از روحانیون شناخته شده بین جوانان است، ریاست سازمان ملی جوانان، امامت جمعه همدان و ریاست رسیدگی به امور مساجد را در کارنامه دارد.



جوان دیگری که در سال ۹۷ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولیت رسید، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بود که دوازدهم شهریور سال  ۱۳۹۷ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب شد.

وی از سال ۱۳۸۳ مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و بوعلی سینای همدان بوده است. همچنین از آبان‌ ماه ۹۵ به عنوان مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف منصوب شد. وی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز بود. حجت‌الاسلام رستمی متولد ۱۳۵۱ در روستای پیرشمس اسدآباد است.



سال ۹۷ در پی استعفای برخی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها به دلیل کهولت سن، چهره‌های جوان جایگزین آنها شدند. حجت‌الاسلام کریمی تبار امام جمعه جدید ایلام بود. وی متولد ۱۳۴۲ است و به مدت ۱۶ سال به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان‌های ایلام، کردستان، فارس و همچنین جانشین فرماندهی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق ویژه طلاب و روحانیون در قم خدمت کرده است.



حجت‌الاسلام رسول فلاحتی امام جمعه جدید گیلان، در تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه امسال از جانب آیت‌‌الله خامنه‌ای به نمایندگی ولی‌فقیه در این استان منصوب شد.

وی از اساتید درس خارج فقه و اصول و فلسفه در  حوزه علمیه و مدتی نیز مدیر حوزه علمیه گیلان بوده است. وی سی سال از امام جمعه قبلی رشت یعنی آیت‌الله قربانی جوانتر است.



با استعفای آیت‌الله سلیمانی از امامت جمعه زاهدان، ۸ اسفندماه سال جاری حجت‌الاسلام مصطفی محامی را سمت نمایندگی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان منصوب کرد.

مصطفی محامی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۴۴ در خراسان است. وی به مدت ۳ دهه (از دهه ۷۰) مشغول به کارهای فرهنگی و  اجتماعی در سیستان و بلوچستان شد. همچنین مسئول دفتر نمایندگی در امور بلوچستان سراوان و با حفظ سمت معاونت امور شهرستانها و معاونت دفتر نمایندگی رهبری در امور بلوچستان و زاهدان را نیز برعهده داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.