×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه حل مشکلات کشور تکرار افرادی همچون روحانی و خاتمی هستند!

به گزارش«رهوا».در حالیکه مردم وضعیت موجود اقتصادی و معیشتی را حاصل پیوند و همراهی روحانی و خاتمی می دانند، یکی از فعالین اصلاح طلب، تکرار افرادی همچون خاتمی و روحانی را حلال مشکلات می داند.

این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران اصلاح طلب، بزرگترین چالش آینده سیاسی خود را رویگردان مردم به علت نمایان شدن  ضعف ها و ناکارآمدی دولت ائتلافی اصلاح طلب و اعتدالگرا می دانند.

با این وجود، ابراهیم اصغرزاده از فعالین موثر اصلاح طلب گفته است: مشروعیت حکومت باید ترمیم شود. ترمیم شدن مشروعیت حکومت این است که نهادهایی که شرایطی ایجاد می‌کنند که حکومت، سخنگوی ملت باشد، نماینده ملت باشد، ملت راضی باشند. جامعه فکر می‌کند اصلاح‌طلبان و اصولگراها دست‌شان در دست هم است؛ فکر می‌کنند این وضعیت فساد آمیز، فسادی که حاکم شده، همه مناسبات را مخدوش کرده، این محصول دزدی مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگراهاست. من معتقد هستم هنوز اصلاح‌طلبان و اصولگراها و هنوز بخش مهمی از حاکمیت، قادر به بازسازی است، قادر است که شرایطی ایجاد کند که جامعه به او اعتماد کند.

این فعال اصلاح طلب اما در ادامه گفته است: راه حل‌های بسیار ساده، گاهی اوقات جواب می‌دهد. کما اینکه ۲۰سال پیش اصلاح‌طلبان توانستند راه‌حلی بدهند و در مقابل شرایط بن‌بستی که احساس می‌شد، بالاخره شخصی مانند رئیس دولت اصلاحات آمد. بعد که دوباره شرایط دچار بن‌بست شد، باز دیدیم میلیون‌ها نفر پای صندوق‌های رأی آمدند و به شخصی مانند حسن روحانی رأی دادند. هنوز هم امکان بازسازی، امکان ایجاد شرایطی که مردم به بالایی‌ها اعتماد کنند فراهم است.

وی همچنین تصریح می کند: وقتی منابع نفتی و چاه‌های نفتی را به عنوان انفال در نظر می‌گیرید و در اختیار حکومت می‌گذارید، او هرطور می‌خواهد می‌فروشد، هرطور می‌خواهد نفت را صادر می‌کند، وارد می‌کند و از بالا، دلار را در جامعه پمپاژ می‌کند. چطور انتظار دارید که این مردم فکر کنند این حکومت نوکرشان است، حکومت باید از طرف مردم وکالت داشته باشد تا مالکیت نفت به توده‌های مردم برنگردد، صاحب سهام نشوند، نفت برای آنها باشد و پول نفت را خودشان کار کنند و از آن مالیات درآورند و مالیات را به دولت بدهند و دولت از آن مالیات موشک بسازد.

منبع خبر : جهان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.