×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست مقتدی صدر از عربستان: بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش«رهوا».مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شامگاه سه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر،  از مقامات عربستان سعودی به ویژه شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور درخواست کرد که قبرستان بقیع در مدینه منوره را بازسازی کنند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» گزارش داد که صدر در پیام توییتری خود ضمن یادآوری که این که امروز (هشتم شوال) سالگرد تخریب قبرستان بقیع در سال ۱۳۴۴ هجری قمری به دست وهابیان است، از آنها به عنوان یک گروه کوچک ناهنجار و منحرف که به دروغ و نادرستی مدعی ارتباط با اسلام هستند، نام برد.

رهبر جریان صدر با اشاره به این که ده ها سال از تخریب قبرستان بقیع می گذرد و طی این مدت نیز عربستان زیر فشار تندروهای عامل اعدام و شلاق زدن قرار داشته، تاکید کرد که در حال حاضر نظام حاکم در این کشور به طور فعال در تلاش است تا مسیر خود را تصحیح و از تندروی و فرقه گرایی دوری کند و از تندروهای مذکور رهایی یابد.

صدر با بیان این که دولت عربستان همچنین سیاست درهای باز را در قبال کشورهای همسایه و ادیان و باورهای مختلف در پیش گرفته، بار دیگر از مقامات این کشور به ویژه بن سلمان درخواست کرد که قبرستان بقیع را بازسازی کنند و خاطر نشان ساخت که این کار به درگیری های فرقه ای که پس از تخریب این قبرستان، منطقه را در بر گرفته و افزایش یافته، پایان می دهد.

رهبر جریان صدر ضمن آروزی موفقیت همگان در انجام کار درست، دوری از جنگ و تلاش برای انجام گفت و گوی میان کشورهای اسلامی برای اینکه در نهایت ملت های منطقه بتوانند در کنار حاکمان منتخب خود در صلح و آرامش زندگی کنند، تاکید کرد که چنین کاری خشم رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا که از آنها به عنوان مثلث شوم و عامل اصلی مصیبت ها و مشکلات منطقه نام برد را در پی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.