×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خفقان غرب مقابل جنایات قرون وسطایی آل سعود

به گزارش«رهوا»، حجت الاسلام کوهساری، مسئول ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه طی سخنانی با محکوم کردن جنایت رژیم آل‌سعود گفت: ما به اسم حوزه‌های علمیه و به نمایندگی از مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه این جنایت ددمنشانه را محکوم می‌کنیم. امروز در روزگاری زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها و نخبگان بین المللی به عنوان دنیای تکنولوژی و حقوق بشر معرفی می‌کنند و در این راستا قانون و تشکل‌هایی به راه انداخته اند، اما این یک روی دنیای امروزی با شعار و آرمان‌های زیبا است.
مسئول ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه با تأکید بر شعار‌های توخالی حقوق بشر اظهار داشت: در ورای شعار‌های انسان دوستانه واقعیت دیگری وجود دارد و آن روی ماجرا جنایات ددمنشانه دنیای غرب علیه انسان‌های مظلوم است.
پس از پایان این تجمع بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد. در بخشی از بیانیه آیت‌الله اعرافی تأکید شده است: شیوه حاکمان آل‌سعود که بریدن سر‌ها در بلاد حرمین شریفین را برای خفه کردن صدای مخالفان و منتقد‌ان در پیش گرفته‌اند همانا از اندیشه‌های وهابیت تکفیری نشئت می‌گیرد و این همان اندیشه باطلی است که به خود اجازه می‌دهد جنایت‌های مختلف را برای حفظ قدرت ظالمانه خود به کار گیرد که در این راه از بریدن سر طفل صغیر و شیخ کبیر ابایی ندارد؛ و قبیح‌تر از جنایت‌های رژیم آل سعود، آن دوگانگی فضاحت بار در معیار‌هایی است که اکنون به عیان برای همه جهانیان روشن شده است. به کارگیری چنین معیار‌های دوگانه مایه ننگ آنچه جامعه جهانی خوانده می‌شود، است. سازمان‌های حقوق بشری و همچنین شبکه‌های فضای مجازی و رسانه‌های بین‌المللی به‌صورت گذرا به این موضوع پرداخته وتلاش کردند این جنایت را لاپوشانی نمایند و از قضا بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی هیچ گونه موضعی نگرفتند و عجیب‌تر و فجیع‌تر از آن اینکه برخی فقط به اظهار نگرانی اکتفا کردند، علاوه بر آن به وضوح قابل مشاهده است که هیچ نهاد بین‌المللی حقوقی یا ورزشی یا دانشگاهی را مشاهده نمی‌کنیم که بعد از این جنایت سنگین که ضمیر بشریت را به لرزه در می‌آورد روابط خود را با آل‌سعود قطع کند و این دلیلی بر دروغ بودن ادعا‌های آن‌ها درباره حقوق بشر و دفاع از حق حیات بشر و جعلی بودن شعار‌های آزادی رسانه‌ای و مانند آن است. شکی نیست که همه می‌دانند که نمی‌شود چهره زشت آل‌سعود را با وجود این همه جرائم پاک کرد؛ جنایاتی از قبیل دستگیری مخالفان مسالمت‌آمیز به‌ویژه نوجوانان و شکنجه آن‌ها و در نهایت سربریدن آن‌ها و این طغیان سعودی دلیلی بر استکبارطلبی و جنایت پیشگی است که با پشتیبانی امریکا و صهیونیسم و همدستی اروپایی‌ها صورت می‌گیرد و لکن در نهایت سوف یعلم الذین ظلموا‌ای منقلب ینقلبون. حوزه‌های علمیه این جنایت وحشیانه را به شدید‌ترین شکل محکوم و از امت اسلامی و علما و متفکران و مؤسسات جهان اسلام درخواست می‌نماید این جنایت را محکوم کنند و همچنین از آنچه جامعه جهانی نامیده می‌شود وهمچنین از سازمان‌های مربوطه و مؤسسات حقوقی و رسانه‌ای و غیر آن‌ها درخواست می‌نماییم که اعلام موضع و نقش خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده ایفا نمایند.

آل سعود، خادم استکبار و صهیونیسم
آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع عظام حوزه علمیه قم هم با صدور پیامی جنایت ظالمانه رژیم سعودی در اعدام دسته جمعی ده‌ها تن از شیعیان مظلوم و بی‌دفاع را محکوم کرد.
در بخشی از پیام آیت‌الله نوری همدانی ضمن اظهار تأسف از خبر شهادت ده‌ها تن ازمردم مظلوم به دست رژیم تروریستی آل‌سعود تصریح شده است: این رژیم که خود را به ظاهر حکومت اسلامی و خادم حرمین شریفین می‌داند، اما درحقیقت خادم استکبار و صهیونیسم است و عملاً جنگ‌های درحال وقوع علیه ملت‌های مسلمان یمن و سوریه و عراق و لبنان را مدیریت می‌کند و با پول نفت و گاز مشغول مسلمان‌کشی است و همچنان با افکار دوران جاهلیت حکومت می‌نماید. سکوت سازمان‌ها و نهاد‌های اسلامی و حقوق بشری نیز موجب تأسف است و بی خاصیت بودن این سازمان‌ها بیش از گذشته نمایان شد.
دوگانگی رفتار مدعیان دفاع از حقوق
حجت الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفتگو با رسا، ضمن محکومیت جنایت و کشتار وحشیانه آل‌سعود در اعدام جمعی از شیعیان گفت: سکوت کشور‌های مدعی حقوق بشر در قبال جنایت بزرگ آل‌سعود و همچنین حادثه تروریستی در پاکستان جای تعجب و تأسف دارد. وی با بیان اینکه دوگانگی در موضع گیری‌های سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری دولت‌های غربی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اگر کوچک‌ترین حادثه‌ای در کشور‌های مخالف دولت‌های غربی اتفاق بیفتد، نهاد‌های حقوق بشری فوراً به موضع‌گیری و صدور بیانیه می‌پردازند، اما اگر در کشوری که وابسته، نوکر و سرسپرده رژیم صهیونیستی بوده، جنایت‌های وحشیانه صورت گیرد سکوت محض را اختیار می‌کنند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. مجتهد شبستری بیان کرد: غربی‌ها در قبال این گونه جنایت‌ها سکوت اختیار کردند، زیرا که اگر عکس‌العملی در این مسائل انجام دهند سبب تضعیف حکومت و حاکمان این کشور خواهند شد و از طرفی دیگر حاکمان و پادشاهان این کشور‌ها نیز دست نشانده و مطیع محض استکبار جهانی هستند، از این رو برای حفظ جایگاه و موقعیت دست‌نشانده‌های خود در منطقه مقابل این جنایت‌ها سکوت اختیار می‌کنند.
وی با ابراز تأسف از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایت‌های قرون وسطایی عربستان، تصریح کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر جنایت اخیر دولت عربستان در اعدام جمعی از شیعیان و همچنین حادثه تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان، کشتار مردم در فلسطین و یمن سکوت محض اختیار کردند که گویا جان مردم این کشور‌ها برای آن‌ها هیچ ارزشی ندارد، اما اگر در یکی از دولت‌های غربی یا کشور‌های هم پیمان امریکا کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ دهد آن‌ها بیانیه محکومیت صادر می‌کنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکمان غربی حقوق بشر را ابزاری در جهت حفظ منافع خود می‌دانند و هرگز حاضر نیستند ذره‌ای از منافع خود کوتاه بیایند، گفت: سیاست نظام اسلامی ایران این است که هر کجا جنگی باشد و خون انسان مظلومی به ناحق ریخته شود آن را محکوم می‌کند و همچنین رهبر معظم انقلاب صریحا جنگ اوکراین را محکوم کردند. مجتهد شبستری ابراز داشت: جنایت قرون وسطایی دولت عربستان که جوانان و نوجوانان شیعه را بعد از سال‌ها زندان و بدون اینکه آن‌ها در دادگاه عادلانه مورد محاکمه قرار بگیرند به روش قرون وسطایی اعدام کردند، قطعاً محکوم است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم محکومیت این‌گونه جنایت‌ها از سوی کشور‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: تجمع با شکوه علما و طلاب در مدرسه فیضیه قم انجام شد که طلاب اعتراض خود را در قبال این گونه جنایت‌ها و کشتار‌های بی رحمانه شیعیان اعلام کردند و همچنین باید این گونه حرکات وحشیانه در نماز‌های جمعه سراسر کشور نیز محکوم شود.
وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر از اتباع این کشور را که به دلیل آنچه داشتن افکار و عقاید انحرافی و ارتباط با گروه‌های تروریستی و ضد سعودی خوانده شده، اعدام کرده است. ۴۱ نفر از این قربانیان شیعه بودند.

نمای نزدیک
واکنش رئیسی به قتل عام ۸۱ نفر در عربستان
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور هم روز گذشته در جلسه شورای‌عالی جوانان درخصوص اعدام بی‌گناهان خاطرنشان کرد: اعمال استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، و همچنین سکوت و بی‌عملی کشور‌های مدعی حقوق بشر به این‌گونه اقدامات، محکوم است و نشانه‌ای از دورویی این کشور‌ها در بهره‌برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل است. سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های آزاد و نهاد‌های ذی‌ربط باید سکوت خود را بشکنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.