×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزییات حمله موشکی سپاه به تجاوز پهپاد پنهانکار آمریکایی

مجله خبری«رهوا».شکار فوق پیشرفته ترین پهپاد جاسوسی پنهان کار جهان که رسانه ها رقم ساخت آن را بیش از ۱۲۳ میلیون دلار اعلام کرده اند، جهان را در حیرت فرو برد. در صدر حیرت کنندگان، تئوریسین ها و نخبگان نظامی ارتش ایالات متحده آمریکا هستند که در باورشان نمیگنجید که غول آهنی پنهان کار فوق پیشرفته، در ظلمات شب، در تور پدافند هوایی تیزبین نیروی هوافضا سپاه پاسداران قرار گرفته و با یک موشک سرنگون شود.

ارتش آمریکا، ساعاتی پیش از انتشار اطلاعیه سپاه، همچون رویه قبل که در شکار آر کیو ۱۷۰ واسکن ایگل هم دیده بودیم، با انتشار اطلاعات ضد و نقیض، قصد در انحراف افکار عمومی داشت. تا این که بالاخره با صدور بیانیه ای، سرنگونی این پرونده بدون سرنشین را اعلام و حتی فیلم زمان سرنگونی را منتشر کرد.

اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که موشکی که این غول پنهان کار را شکار کرده است، احتمالا فوق سری ترین موشک جهان باشد که اکنون در اختیار سپاه ایران است و جزییاتی از آن در دسترس نیست. اسپوتنیک از این موشک، به عنوان موشک افسانه ای ایرانی ها یاد کرد.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد. مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند

طلا و نفت پس از این شکار شگفت انگیز افزایش یافت و ترامپ، رئیس جمهوری محافظه کار آمریکا که در نخستین روزهای کارزار انتخاباتی برای دور دوم به سر می برد، با توییتی آن را اشتباه بزرگ ایران خواند اما ساعاتی بعد، نشست او با اعضای کابینه درباره اتخاذ موضعی علیه ایران، بی نتیجه پایان یافت که با طنز کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی همراه شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که ، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. ارتش آمریکا هم چون گذشته، واکنش مبهم به این خبر داشت و بی بی سی این هواپیمای بدون سرنشین گران را تجسسی خطاب کرد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، بازتاب جهانی پیدا کرد و موجی در توییتر به راه انداخت.

گلوبال هاوک (Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk) دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان است. هواپیمای بدون سرنشینی است با دو بال بلند بدون پس‌گرایی شبیه به بال یک گلایدر، که برای سوار شدن روی هوا و کاهش مصرف سوخت در ارتفاع بالا کاربرد بسیار دارد. دارای دو دم وی(V) شکل بوده که در میان آن‌ها غلاف موتور توربوفن قرار دارد. این پهپاد قادر است با سرعت ۶۲۹ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

هواپیما در قسمت جلوی بدنه(روی بدنه) دارای یک انتن بزرگ ارتباط ماهواره‌ای است که باعث برامدگی در قسمت جلوی بدنه شده‌است. دارای مخازن سوخت داخلی در درون بال و بدنه است و از یک موتور توربوفن رولز ریس ای ایی ۳۰۰۷ اچ بهره می برد که با نام اف ۱۳۷ نیز شناخته می‌شود و دارای توان ۷۰۵۰ پاوند می‌باشد. بدنه هواپیما آلومینیومی است.این هواپیما توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسورهای شناسایی را دارد. این مدل میتواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آنرا کنترل میکنند.

گلوباک هاوک

ساخت این پهپاد غول پیکر، ده ها میلیون دلار هزینه در بر دارد

تصویری از غول پنهانکار ۱۲۳ میلیون دلار

یکی از مشاوران سپاه، چند هفته پیش گفته بود که ایران قادر است تا با یک سلاح فوق سری، ناوهای هواپیما بر آمریکا را با همه خدم و حشم غرق کند. شکار این غول پنهانکار با یک موشک سری، اهتمامی است بر اثبات این ادعا که اکنون، سنتکام آن را جدی گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.