×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تن فروشی زن تهرانی با ۳ مرد در گورستان؛ بخاطر فلافل

به گزارش«رهوا».تن فروشی محصول فقر است. پس از آن که چند سال پیش خبرهایی از گورخواب ها در اطراف تهران شنیده شد، چندی پیش با خبر شدیم که یک زن تهرانی بخاطر خرید یک فلافل، داخل قبری در گورستانی در تهران، با ۳ مرد وارد ارتباط شده تا تراژدی غم انگیزی از فقر در مناطق جنوبی پایتخت ایران را روایت کند.

نام این زن در خبرگزاری ها، «ثریا» است. ثریا یکی از هزاران بانوی بی خانمان در تهران و ۳۱ استان کشور است که در روزگار گرانی و فقر میلیون‌ها هموطن، سقفی برای زندگی و درآمدی برای امرار معاش ندارد و چند روز پیش، بخاطر خرید فلافل، وارد ارتباط با ۳ مرد داخل گورستانی در تهران شد.

ثریا در مناطق اطراف حرم امام زندگی می کند. جایی که این روزها، محفل ورشکسته ها و بی خانمان هایی است که این روزها در زیر آلاچیق های آهنی، روزگار می‌گذرانند. اعتیاد و موادمخدر، سرنوشت غم بار برخی از ساکنان این منطقه است که فاصله زیادی با مرکز شهر تهران ندارد. او به یکی از خبرگزاری ها گفته بود که اینجا، ته خط است. آخر دنیا است.

ثریا که در این منطقه تهران زندگی می‌کند گفته بود که در زمان سردی هوا به توالت های منطقه پناه برده و گاها به زیر پله ها می رود. چون باد کم تری در جریان است و سقفی بالای سرش است.

او از غذایی که داخل حرم می دهند استفاده می کند. البته این غذا در روزهای خاصی توزیع می شود و همیشگی نیست. او علت اینکه در قبری در گورستان تن به رابطه جنسی با ۳ مرد داده است را گرسنگی شدید دانست. او این رابطه را هزینه خرید یک فلافل گفته بود. ثریا حاضر است هر کاری بکند تا لقمه نانی بدست آورد اما کارفرمایی به او کار نمی دهد. …..

داستان غم بار ثریا، برداشتی از یک واقعیت قابل تامل زیر پوست این شهر هزار رنگ است. ثریا فقط چند کیلومتر از مرکز تهران فاصله دارد. او چند دقیقه با شهری با جمعیت ۱۲ میلیون نفری فاصله دارد.

جایی است که مقصد و آمال بسیاری از هموطنان برای زندگی است اما در اطرافش و حتی در بسیاری از مناطق ۲۲ گانه اش، افرادی هستند که شب را گرسنه سر به بالین می گذارند و برای خرید یک فلافل چند هزار تومانی، مجبور به تن فروشی می شوند.

ظرف یک سال اخیر، بیش از ۱۱۰۰ تن از کاربران، با ارسال درخواست هایی به روزیاتو، خواستار فروش کبد و کلیه خود شده اند و گاها مشخصات آزمایش خون خود را نیز ضمیمه درخواست ها کردند! چه شد که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در حوزه انرژی، اکنون شاهد هزاران شهروندی شده است که برای امرار معاش، مجبورند یکی از کلیه های خود را به فروش برسانند؟

تن فروشی

هیچ انسانی برای تفریح، نسبت به فروش کبد و کلیه خود اقدام نمی کند. تن فروشی نمی کند. وقتی عدالت اجتماعی نباشد، سال به سال بر شمار هموطنانی که زیر خط فقر قرار می گیرند افزوده شود، داستان ثریا ها ادامه دارد.

جامعه، گرسنگان زیادی دارد. شاید باورش سخت باشد که برای یک فلافل چند هزار تومانی، زنی حاضر باشد داخل قبر تاریک، وارد رابطه جنسی با ۳ مرد شود. اما این یک واقعیت است. آن هم چند کیلومتری تهران. نزدیک پایتخت. جایی همین نزدیکی ها. . . آیا سبد معیشتی کارتن خواب ها ها فرا می رسد؟ تدبیری فوری نیازمندیم. فراموش نکنیم که ۴۰ درصد خانوارهای تهرانی و بیش از ۱۶ میلیون تن از هموطنان، زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، فکری به حال کارتن خواب های ایران که سال به سال بر شمار آن ها افزوده می شود بکنند. حمایت از سازمان بهزیستی، باید فرهنگ ملی ایرانیان شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.