بدون تعارف با وزیر خارجه شهید دکتر حسین امیر عبداللهیان +فیلم - رهوا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲:۴۰ بازدید : 250 بازدید تعداد دیدگاه :بدون دیدگاه

پایگاه خبری«رهوا».شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سال ۱۳۴۳ در دامغان متولد شده است. او مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۷۰ در رشته روابط دیپلماتیک از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه دریافت کرده است، و دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین اللملل از دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۷۵ اخذ شده است و همچنین مدرک دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران در رشته روابط بین الملل دریافت کرده است. او به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است. – او همچنین مدرس دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه بوده، و سابقه داوری رساله های دکترای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را دارد، امیرعبداللهیان عضو هیئت موسس مرکز مطالعات غرب آسیا (اندیشکده روابط بین الملل) نیز هست.
او از مرداد ماه سال ۱۳۹۵ دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین اللملل مجلس شورای اسلامی بوده است، و نیز دبیرکلی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را برعهده داشته است.

شهید امیرعبداللهیان در مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد. و در ابتدای خرداد ۱۴۰۳ بر اثر سقوط بالگرد هر دو عزیز و دیگر همراهان به شهادت رسیدند.

 

   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.