×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران تسلیم آمریکا نمیشود/ افزایش حمایت مردم از حکومت

به گزارش«رهوا».پایگاه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی به ارزیابی اهداف آمریکا از اعمال تحریم های ظالمانه دولت ترامپ علیه مردم ایران پرداخته و تسلیم شدن ایران در برابر ایالات متحده را از خواسته های اصلی آمریکا عنوان کرده می نویسد: هدف آمریکا از اعمال تحریم های شدید و عدم تمدید معافیت های نفتی ایران، وادار کردن ایران به پذیرش خواسته های ایالات متحده است؛ خواسته ای که به عقیده بسیاری از تحلیلگران و ناظران با توجه به تاریخ مقاومت ایران در برابر دیکتاتورهای خارجی، رویای بی تعبیری است.

 

بنوشته این پایگاه آمریکایی «ایران ظرف چهار دهه گذشته تحریم های بی سابقه ای را تحمل کرده و تسلیم نشدنی باقی مانده است. اجبار ایران برای تغییر رفتار با استفاده از فشار خارجی به شدت به غرور ایرانی ها لطمه می زند و تنها منجر به افزایش حمایت مردم از حکومت ایران می شود و این امر در نهایت با اتخاذ یک موضع ضدآمریکایی، مانع تحقق اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه می شود.

 

پیش‌تر نیز«ویلیام برنز» دیپلمات ارشد و معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر تسلیم ناپذیری ایران به الشرق الاوسط گفته بود:« تحریم مؤثر است، اما فکر نمی‌کنم که به تغییرات بزرگ و تسلیم شدن ایران منجر شود.وی تاکید کرد: از زبان برخی مقام‌های دولت ترامپ، همان حرف های غلطی را در مورد ایران می شنویم که سال ۲۰۰۳ منجر به حمله به عراق شد؛ به اشتباه فکر می کنند با رویکرد خصمانه می توانند موجب تسلیم یا فروپاشی نظام ایران شوند؛ این ریشه در یک اشتباه تاریخی دارد.

 

شبکه سی ان ان آمریکا نیز در تحلیلی در این باره گفته است: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم شدن در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

 

پایگاه آمریکایی کنسرسیوم نیز روز چهارشنبه با اشاره به شکست ناپذیری ایران نوشت: موج جدید سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران شکستی قاطع را برای دونالد ترامپ در حیطه سیاست خارجی به دنبال خواهد داشت. بسیار بعید به نظر می رسد که ترامپ به هیچ یک از اهداف سیاسی خود علیه ایران دست یابد.

ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نیز در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به ایستادگی ایران در برابر فشارها گفته است: برغم عدم تمدید معافیت های نفتی ایران، این کشور از بازار نفت حذف نخواهد شد و تحریم ها نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.