×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انفصال دائم ۲ معاون شهردار در حکم کلینیک اطهر

به گزارش«رهوا».رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری خود از تغییر رویکرد سازمان بازرسی از نظارت‌های عملکردمحور به سمت نظارت‌های مأموریت محور خبر داد. وی در همین راستا از برخورد با مقامات ارشد شهرداری تهران و مدیران شهری استان‌های البرز و خوزستان در خصوص ترک فعل‌های انجام شده سخن گفت. بازگشت بیش از ۹۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال، رفع تصرف بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی، ورود به ترک فعل‌های سیاست‌های جمعیتی و غربالگری، تعیین تعرفه دندانپزشکی به سود قشر ضعیف جامعه و کوتاهی در نوسازی بافت‌های فرسوده کشور از دیگر موضوعات مهمی بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به آن پرداخت.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری دیروز خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به حادثه اتوبوس حامل سربازان و خبرنگاران گفت: به همکاران گفته‌ایم که موضوع پیگیری و بر این اساس مقرر شد همکاران وضعیت ایمنی اتوبوس‌ها را بررسی کنند. پرونده‌هایی هم در استان‌های حادثه‌دیده حسب دستور ریاست قوه قضائیه تشکیل شده و همکاران ما نیز وظیفه قانونی خود را دنبال خواهند کرد.
امسال به دغدغه عمومی مردم می‌پردازیم
حجت‌الاسلام حسن درویشیان با توجه به نقش مهم سازمان بازرسی در سند تحول قوه قضائیه گفت: یکی از این موضوعات پیگیری مأموریت‌های مندرج در سند تحول قوه قضائیه برای سازمان بازرسی است. ۱۲ مأموریت در سند تحول بر عهده ما گذاشته شده که تعدادی از بخش‌های قوه قضائیه در خصوص این مأموریت‌ها همراه ما هستند و در ۱۱ مأموریت ما همراه بخش‌های قوه قضائیه هستیم.
وی در خصوص اینکه سازمان بازرسی از نظارت‌های عملکرد محور به سمت نظارت‌های مأموریت محور حرکت می‌کند، افزود: نیمی از برنامه‌های سال جاری ما مبتنی بر فهرست مسائل اساسی کشور و دغدغه عمومی مردم است. در نتیجه از مقابله با مفسدین به سمت شناسایی و حذف بستر‌های فسادزا حرکت می‌کنیم.
انفصال دائم و اخراج برای مدیران شهری
درویشیان در زمینه مبارزه سازمان بازرسی با رانت و فساد در برخی دستگاه‌های دولتی گفت: درباره تعقیب اداری کارکنان و مدیران متخلف در سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۱ گزارش به دیگر مراجع قوه قضائیه ارسال کردیم. مثلاً در خصوص ترک فعل در حادثه کلینیک سینا اطهر، شهردار وقت منطقه یک تهران که اکنون معاون شهردار پایتخت است و نیز معاون وقت خدمات شهری شهردار پایتخت در حکم بدوی به انفصال دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز هم به دلیل انحراف از مصوبه شورای عالی امنیت ملی و صدور مجوز برای واحد‌های آلاینده در حوزه آبریز منابع تأمین آب شرب تهران به مرجع قضایی معرفی شد. مدیر عامل آبفای استان خوزستان هم به دلیل ترک فعل در خصوص سیل سال گذشته از سمت خود کنار گذاشته شد.
صد‌ها میلیون دلار و یورو به خزانه بازگشت
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در خصوص تعقیب اداری و انضباطی برخی مدیران ۲هزارو۷۲۱ گزارش به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده، گفت: بیش از ۲۰۲ میلیون یورو و بیش از ۹۰۰ میلیون دلار با موشکافی بازرسان سازمان بازرسی در مناقصه‌ها و قرارداد‌ها به بیت‌المال بازگشت. رفع تصرف بیش از ۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی هم با پیگیری همکاران و همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام گرفت.
وی تصریح کرد: موضوع جمعیت هم که از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و برای آینده کشور بسیار مهم است، همکاران ما با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس پیگیری کردند تا به تصویب رسید؛ بحث غربالگری و سقط جنین که از موضوعات مهم است نیز مدنظر ما قرار دارد.
دندان لقی که پس از ۸ سال کشیده شد
درویشیان در ادامه با اشاره به موضوع تعیین تعرفه دندانپزشکی هم گفت: در یک دهه اخیر به این موضوع بی‌توجهی زیادی شده‌بود و ترک فعل‌هایی در سال‌های گذشته در این زمینه بوده‌است و همکاران ما با اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان و معاونت فرهنگی انجام دادند، این تعرفه به سود محرومان و قشر ضعیف به تصویب رسید و ابلاغ شد. بسیاری از کسانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبودند، نمی‌توانستند از خدمات دندانپزشکی بهره بگیرند.
بی‌توجهی به بافت‌های فرسوده
درویشیان در خصوص ترک فعل مدیران شهری بسیاری از استان‌ها در حوزه بافت‌های فرسوده هم تصریح کرد: در بافت فرسوده کوتاهی‌هایی صورت گرفته‌است. با وجود اینکه در قانون پیش‌بینی شده که سالی ۱۲ درصد از بافت فرسوده بازسازی شود، اما طی هشت سال گذشته فقط حدود ۸ درصد از بافت‌های فرسوده در کشور نوسازی شده‌است.
این مقام عالی‌رتبه قوه قضائیه در خصوص مقابله با برخی از ترک فعل‌های صورت گرفته هم مثال زد و گفت: در تغییرکاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان بوشهر، بیش از ۳۰۰ ویلا با همکاری دادستان تخریب شد. شبیه به همین اقدام در خصوص رفع تصرف از اراضی پارک جنگلی ارومیه در آذربایجان غربی هم صورت گرفت. ضمن اینکه کمک کردیم تا ۲۰ هزار هکتار از مزارع کاشت چوب هم در کشور احیا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.