×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسرائیل، پشت پرده جنجال جدید بولتون علیه ایران

به گزارش«رهوا».مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می گویند اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یک یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خلیج فارس در واکنش به اطلاعات جدیدی انجام شده که از طرح‌های ایران برای تهدید نیروهای آمریکایی در منطقه به دست آنها رسیده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا، این اطلاعات جدید توسط «اسرائیل» در اختیار مقام‌های آمریکایی گذاشته شده است.

در همین حال، یک مقام بلندپایه اسرائیلی تایید کرده اطلاعات مربوط به آنچه که «حمله احتمالی ایران به مواضع آمریکا در منطقه» عنوان شده است، از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در اختیار مقام‌های آمریکایی قرار گرفته است.

این مقام بلندپایه اسرائیلی که نامی از او برده نشده است، به خبرنگار شبکه خبری ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفته که اطلاعات مربوط به «حمله احتمالی ایران»، دو هفته پیش، در جریان دیدار یک هیئت امنیتی اسرائیلی به ریاست مئیر بن شابت، مشاور امنیتی ملی اسرائیل، در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

به گفته این مقام بلندپایه اسرائیل، این جلسه در واشنگتن و ریاست تیم آمریکایی با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بوده است.

بر اساس داده‌های این گزارش، هرچند طرح حمله ایران به مواضع آمریکا به طور مشخص روشن نیست؛ اما روشن است که مواضع ایالات متحده در خلیج فارس یا در عربستان سعودی و امارات، به عنوان متحدان آمریکا در منطقه، هدف از این حمله احتمالی بوده است.

پیش از این نیز، سرویس اطلاعاتی دانمارک به استناد گزارش های سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، مدعی شده بود ایران قصد ترور یکی از سران شاخه جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز در دانمارک معرفی کرد. نام این گروه بعد از حمله مسلحانه و مرگبار به رژه سالگرد جنگ ایران و عراق در شهر اهواز مطرح شد. در آن حمله ۲۴ نفر به شهادت رسیدند.

در پی اعلام اتهام دانمارک علیه ایران، اتحادیه اروپا هم در همان زمان ایران را محکوم کرد اما هیچگاه این ادعا به اثبات نرسید و دلیل و مدرکی برای آن ارائه نشد.

هم‌زمان هلند هم ایران را به دست داشتن در قتل دو نفر در خاک این کشور متهم کرد؛ ادعایی که بعد از چند روز از سوی دستگاه قضایی این کشور رد شد.

چند ماه است که سران اسرائیل با انتشار گزارش هایی سعی کرده اند جامعه جهانی را علیه ایران متحد کنند اما این گزارش ها از سوی نهادهای بین المللی رد شده است.

مشهورترین نمایش اسرائیلی ها، اسناد و مدارکی بود که نتانیاهو با جنجال و تبلیغات فراوان درباره فعالیت های هسته ای ایران منتشر کرد و نام دورقوزآباد را جهانی کرد؛ مدارکی که اصالت آنها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی رد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.