×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزیابی اولیه از انتقام‌سخت از آمریکا

به گزارش«رهوا».آن چه که طبق گزارش ها روشن است، این است که عین الاسد یک پادگان-شهر نظامی امریکایی است که واشنگتن روی آن حساب ویژه باز می کند و به نوعی آن را مرکز فعالیت های خود در عراق و تاحدودی منطقه قرار داده یا آنطور که العالم تیتر زده بود، آن را “پایتخت امریکا در عراق” کرده.

با توجه به فاصله محل شلیک موشک‌های سپاه از استان کرمانشاه تا پایگاه عین الاسد که ۳۲۲ کیلومتر است احتمالا سپاه در این حمله از موشک‌های خانواده فاتح استفاده کرده است. موشک فاتح ۳۱۳ که یکی از موشک‌های خانواده فاتح است دارای برد ۵۰۰ کیلومتر است و از سوخت جامد مرکب استفاده می‌کند و از سرجنگی با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر استفاده می‌کند.

تحلیل‌گران در آمریکا می‌گویند اصابت موشک‌های ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد نشان می‌دهد که سیستم دفاع موشکی آمریکا کاملاً ضربه‌پذیر است و ایران به راحتی می‌تواند تمام پایگاه‌ها و منافع آنها را مورد اصابت قرار دهد.

از سوی دیگر مهدی محمدی نیز طی مطلبی نوشت: سپاه پاسخ به جنایت ترور حاج قاسم سلیمانی را با حمله به مهم ترین دارایی های راهبردی امریکا در خاورمیانه آغاز کرد. حملات به پایگاه های عین الاسد و اربیل در واقع حمله به زیرساخت فرماندهی و کنترل، شنود، رادار، جنگ الکترونیک و به عبارت بهتر، حمله به مغز، چشم و گوش امریکا در منطقه است. این حمله -که در مقایسه با گام های طراحی شده بعدی فقط یک گام اولیه محسوب می شود- با هدف گرفتن بیشترین تلفات در چند موج برنامه ریزی و انجام شده است. پیام این حمله این است که ضربه دوم ایران، در صورت لزوم، کاملا عملیاتی و بسیار سهمگین تر خواهد بود.

آنچه در بامداد روز ۱۸ دی (۸ ژانویه) اتفاق افتاد آغاز یک کمپین بزرگ برای هدف قرار دادن اتباع، تاسیسات و تجهیزات امریکایی در خاورمیانه است که به شدت توزیع شده، در یک جغرافیای بزرگ با حضور تعداد قابل توجهی از بازیگران اعمال می شود و میان بازیگران دخیل در آن هماهنگی بسیار پیچیده ای برقرار است. موشک ها صرفا بخش های مرئی یک عملیات بی سابقه و دراز دامنه هستند که در روزهای گذشته با دقتی بی سابقه طرح ریزی و مرحله بندی شده. ساعت های آینده می تواند برای امریکایی ها حامل زنجیره ای از اتفاقات باشد که درتاریخ خود هیچ نمونه ای مشابه آن ندیده اند. خاورمیانه به تدریج جایی خواهد بود که هیچ امریکایی نمی تواند آسان در آن قدم بگذارد. و از آن مهم تر، متحد امریکا بودن در خاورمیانه دیگر هرگز معنای سابق را نخواهد داشت. ضربه دوم ایران در صورت لزوم، نه فقط اماکن و پرسنل نظامی بلکه مراکز تصمیم گیری سیاسی و امنیتی اسراییل، سعودی و امارات و تاسیسات کلیدی اقتصادی آنها را هدف خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.