×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هاشمی از استوانه‌های انقلاب بود!

به گزارش«رهوا».حسین مرعشی، مرید هاشمی رفسنجانی و از اعضای ارشد حزب کارگزاران صداوسیما را به سانسور نقش آیت الله هاشمی  خصوصا در دفاع مقدس متهم کرده و مدعی شده است: «اکنون نیز که قریب به چهار سال از درگذشت آیت‌ا… می‌گذرد همچنان درصدد رویکردهای حذفی در راستای عدم بسط و گسترش اندیشه آیت‌ا… هاشمی هستند».

بخش های مهم اظهارات مرعشی را در ادامه خواهید خواند:

*طی چــند سال گذشته صداوسیما و برخی جریانات دفاع مــقدس را به نحوی روایت می‌کنند که گویی هاشمی‌رفسنجانی در آن نقش و تاثیری نداشته است. پرسش اینجاست که چرا باید شخصیتی بزرگ مثل مــرحوم آیت‌ا… هاشمی پس از رحلت نیز با این رویکردهای حذفی و سانسوری مواجه شود و مشخص نیست که با این رویکرد چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

*مرحوم آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی بود. ایشان چه در زمانی که در قید حیات بود و چه پس از رحلت از سوی مخالفان مورد هجمه و تخریب قرار گرفت. البته در این میان تفاوتی میان شهید بهشتی و مرحوم آیت‌ا… هاشمی است و آن اینکه عملکردها و اقدامات آیت‌ا… بهشتی پس از شهادت تحریف و حذف نشد اما اقدامات، عملکردها و حتی نام و تصویر آیت‌ا… هاشمی پس از درگذشت از سوی برخی رسانه‌ها از جمله صداوسیما در مقاطع مختلف حذف یا سانسور شد. قدر مسلم آیت‌ا… هاشمی کم شخصیتی نبود و به اذعان بسیاری ایشان از استوانه‌های انقلاب بود. چنانکه نمی‌توان از انقلاب و نظام گفت اما از هاشمی‌رفسنجانی صحبتی نکرد.

*آیت‌ا… چهره مورد وثوق امام، رئیس مجالس اول و دوم، فرمانده جنگ، رئیس‌جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در هر یک از این مناصب اقدامات خوب و درخور اثری را انجام داد. بااین‌حال در سال‌های پایانی حیات ایشان شاهد بودیم که برخی جریانات تندرو به تخریب چهره ایشان پرداختند و حتی اکنون نیز که قریب به ۴سال از درگذشت آیت‌ا… می‌گذرد همچنان درصدد رویکردهای حذفی در راستای عدم بسط و گسترش اندیشه آیت‌ا… هاشمی هستند.

*از طرفی شاید بتوان یکی از مصادیق تحریف در دفاع مقدس را عدم معرفی همه چهره‌های حاضر در جنگ دانست. قدر مسلم در ایام هفته دفاع مقدس که از رشادت‌ها و دلاوری‌های ۸ ساله صحبت می‌شود بد نیست که از چهره‌های تاثیرگذاری چون آیت‌ا… هاشمی عملکردها و اقداماتش در دفاع مقدس نیز برای نسل امروز صحبت کرد. با این‌حال کمتر دیده شده در مراسم‌ها یادمان‌ها یا حتی برنامه‌های تلویزیونی نامی از آیت‌ا… هاشمی برده شود. البته رویکرد حذفی صداوسیما نسبت به آیت‌ا… مختص این ایام نیست و سابقه چندساله دارد.

*آقای هاشمی چون هنوز زنده است اینگونه برخوردهای حذفی و سختگیرانه صورت می‌گیرد. به نظر من آقای هاشمی زنده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اینکه برخوردهای حذفی به جهت عدم ترویج اندیشه‌های آیت‌ا… هاشمی است بیان کرد: من فکر می‌کنم اینها از خدا نمی‌ترسند و متوجه قدرت خداوند نیستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.