×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴ روش برای آموزش به جنین در دوران بارداری را بشناسید

به گزارش«رهوا».اگرچه ما از مراحل خیلی ابتدایی از وجودمان چیزی به یاد نداریم اما حقیقت این است که یادگیری‌ای که در رحم اتفاق می‌افتد احساس‌ها و پیوندهایی را در ما ایجاد می‌کند که در سرتاسر زندگی با ما می‌ماند. در Bright Side می‌خواهیم نگاهی به آموزش به جنین در دوران بارداری بیاندازیم.

یادگیری پیش از تولد

آموزش به جنین در دوران بارداری و یادگیری پیش از تولد موضوعی نیست که در سطح اجتماع خیلی رایج یا شناخته‌ شده باشد. این رشد، نه تنها زیستی که زیستی-روانی و آموزشی نیز هست و به تماس و ارتباطات خودآگاه و ناخودآگاه ما با جنین مرتبط و وابسته است.

چیزهایی که بچه در رحم می‌تواند یاد بگیرد

آموزش به جنین

آنی مورفی پل، دانشمند برجسته، تایید می‌کند که بر طبق پژوهش‌های اخیر، نوزاد از زمانی که در رحم مادرش است، یاد می‌گیرد. اگرچه شاید باورش سخت باشد، اما این‌ها شاید مهم‌ترین چیزهایی باشد که بچه فرا می‌گیرد.

بچه‌ها صدای مادر را می‌شناسند. صدای شخصی که نوزاد را در رحمش حمل می‌کند به دلایل مشخص صدایی است که نوزادان بیش از هر صدای دیگری آن را دوست دارند.

بچه‌ها درباره‌ طعم‌ها یاد می‌گیرند. ممکن است فکر کنیم که بچه‌ها قادر به تشخیص طعم نیستند اما این حقیقت ندارد. جنین طعم‌های غذاهایی که زن باردار می‌خورد را جذب می‌کند. به همین خاطر است که وقتی متولد می‌شود و همین طور که رشد می‌کند، به نظر می‌رسد که آن غذاها را دوست دارد.

آموزش به جنین

بچه‌ها زبان را یاد می‌گیرند. نوزادان بر مبنای چیزهایی که در رحم می‌شنوند، زبان افراد دور و برشان را یاد می‌گیرند. در حقیقت، بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، نوزادان با لهجه‌ی زبان مادری‌شان گریه می‌کنند.

بچه‌ها از مادر یاد می‌گیرند. هر چیزی که بخشی از محیط اطراف زن باردار است، نظیر بو، صدا، احساسات، و یا حتی محصولاتی که استفاده می‌کند به طریقی توسط نوزاد دریافت می‌شود. این داده‌ها و ادراک‌هایی که نوزاد از طریق مادرش دریافت می‌کند، برای او به عنوان اطلاعات محسوب می‌شود.

چطور می‌توانیم در این مرحله به نوزاد آموزش بدهیم؟

آموزش به جنین

از طریق لمس: زمانی که شکم را با دست نوازش می‌کنیم و یا چیزهایی با بافت‌های مختلف را روی شکم می‌کشیم، نوزاد توانایی دریافت این حرکت‌ها را دارد. این محرک، فرستاده و توسط مغز دریافت می‌شود و حرکاتی را در این بخش از مغز برمی‌انگیزد.

از طریق دیدن: هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی می‌توانند از طریق رحم به نوزاد برسند. در حقیقت پژوهشگران دریافته‌اند که جنین‌ها ممکن است نقطه‌ها را به شکل صورت انسان ببینند. این نشان می‌دهد که نوزاد پیش از پیوستن به دنیای خارج به آن واکنش نشان می‌دهد.

آموزش به جنین

از طریق شنیدن: توسط این حس است که نوزاد می‌تواند خیلی چیزها، موقعیت‌ها و افراد را جذب و دریافت کند. صداها ثبت می‌شوند و نوزاد آن‌ها را نگه می‌دارد اگرچه شاید در آینده آن‌ها را به یاد نیاورد. وقتی نوزاد در رحم مادر ۱۸ هفته‌اش بشود، می‌تواند به صدای شکم و قلب مادر گوش بدهد.

از طریق دستگاه حرکتی و وضعیت احساسی: هنگامی که نوزاد داخل رحم است، می‌تواند دریابد که آیا مادر در وضعیتی پایدار است یا نه و این گونه توازن را در خودش رشد می‌دهد. نوزادان حس توسعه‌یافته‌ای از فضای شخصی دارند و این را از طریق گوش درونی به دست می‌آورند. همچنین جنین از طریق جفت (placenta) درباره‌ی وضع روحی و روانی مادر پیام‌هایی را دریافت می‌کند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.