×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ اشتباه رایج که هنگام خرید کفش مرتکب می شویم

به گزارش«رهوا».در ادامه از اشتباهات رایجی خواهیم گفت که هنگام خرید کفش مرتکب می شویم.

۱- صبح ها کفش می خرید

شاید اینطور به نظر آید که زمان خرید ارتباطی با انتخاب کفش مناسب ندارد اما این امر مهم تر از چیزی است که به نظر می رسد. پاها طی روز عرق  می کنند، به همین دلیل اگر صبح کفش امتحان کنید، احتمالش هست کفشی که بخرید که برایتان تنگ باشد.

۲- فرم پایتان را نمی دانید

برای انتخاب یک کفش راحت، باید فرم پاهایتان را بدانید. یک راه ساده برای دانستن این موضوع آن است که پای خود را خیس کنید و سپس آن را روی یک ورق مقوا بگذارید.

اگر ردپایتان را به طور کامل دیدید، احتمالاً یعنی پایتان صاف است، به همین دلیل باید کفشی بخرید که وقتی با آن راه می روید، کف پایتان تو نرود. از سویی دیگر، اگر قوس کف پایتان خیلی زیاد باشد، در مرکز ردپا یک فضای خالی خواهید دید. این بدان معنی است که بهتر است از کفش هایی استفاده کنید که لایه ی محافظ بیشتری دارند. اگر مرکز ردپا نیمه خالی بود، یعنی فرم پایتان طبیعی است.

۳- تصور می کنید کفی ها فقط برای درمان مشکلات پا هستند

یک باور رایج اما نادرست دیگر این است که کفی ها تنها برای کسانی هستند که پاهایشان مشکلی دارد. اما اگر مجبور هستید تمام روز را سرپا باشید، کفی های طبی می توانند راه خوبی برای تسکین باشند. با این حال، کفی های پاشنه لایه ی محافظ بیشتری فراهم می کنند و با توجه به اینکه با بالا رفتن سن پوست نازک و نازک تر می شود، این کفی ها راحتی زیادی ایجاد می کنند.

۴- یک جفت کفش هست که همیشه آن را می پوشید

همه ی ما یک جفت کفش داریم که آن را از بقیه ی کفش هایمان بیشتر دوست داریم، اما هر قدر هم که راحت باشد، نباید همیشه و همه جا همان یک جفش کفش را بپوشیم. این توصیه ای برای خوش پوش تر شدن نیست و در واقع هیچ ارتباطی با تیپ و ظاهر ندارد. بهتر است یک روز درمیان کفش خود را تغییر دهید تا عرق کفش کامل خشک شود.

به علاوه، وقتی کفشی را هر روز می پوشید، بعضی قسمت های آن، به خصوص داخل و زیره ی کفش، فرسوده می شود، امری که می تواند تأثیری منفی روی راه رفتن ما بگذارد و در نتیجه، باعث پا درد شود.

۵- سایز پایتان را می دانید اما ابعادش را نه

دانستن ابعاد دقیق پا در هنگام خرید می تواند بسیار کمک کننده باشد. برندها سایزبندی متفاوتی برای کفش ها دارند، به همین دلیل بهتر است سایز درج شده روی کفش را مدنظر قرار ندهید و به جایش، به ابعاد پای خودتان توجه داشته باشید. به علاوه، فراموش نکنید که سایز پا می تواند در دوران بزرگسالی، بر اثر عواملی مانند بارداری یا افزایش وزن تغییر کند. با توجه به این مسأله، بهتر است قبل از رفتن به خرید، ابعاد پایتان را دوباره اندازه بگیرید.

۶- هنگام خرید کفش به جنس زیره توجه نمی کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید به آن توجه داشت، زیره کفش است، چون نقش مهمی در راحتی کفش دارد. برای انتخاب یک کفش مناسب باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که می خواهیم چقدر از آن استفاده کنیم. مثلاً کفش های ورزشی باید انعطاف پذیر و ضربه گیر باشند و اگر کفشی انتخاب کنیم که زیره اش لاستیکی باشد، در زمستان انعطاف نخواهد داشت.

با توجه به این موضوع، به شما می گوییم که چطور جنس های مختلف را از هم تشخیص دهید:

  • زیره چرمی نرم و براق است. به علاوه، اگر با انگشت اشاره تان به آن ضربه بزنید، صدای بلندی می دهد.
  • زیره لاستیکی رنگ ماتی دارد و اگر با انگشت به آن ضربه بزنید تقریباً هیچ صدایی نمی دهد.
  • زیره پلی اورتان به راحتی خم می شود و وقتی به آن ضربه بزنید، دست لیز نمی خورد.

۷- فقط یک لنگه از کفش ها را امتحان می کنید

بدن ما قرینه نیست. خیلی پیش می آید که یک پا کمی بزرگ تر از دیگری باشد، به همین دلیل باید هر دو لنگه ی کفش را امتحان کنید تا مطمئن شوید هر دو پای بزرگ تر و کوچک تر در کفش راحت هستند.

۸- فقط به بلندی پاشنه توجه می کنید

درست است که کفش های پاشنه بلند کفش های راحتی محسوب نمی شوند اما معنی اش این هم نیست که پوشیدن کفش پاشنه بلند حتماً با درد همراه است. زیره هایی که ضخامت زیادی دارند یا کمی لژدارند، لایه ی محافظ بیشتری در برابر فشار وارده به کف پا ایجاد می کنند.

۹- عمر مفید کفش های کتانی مدل کفش تنیس را در نظر نمی گیرید

کفش های کتانی مدل کفش تنیس عمر محدودی دارند. بعضی کفش های جدید هستند که به گونه ای طراحی شده اند که خود قبل از ۵۰۰ کیلومتر از هم پاره می شوند. با این حال لازم نیست کفش حتماً پاره شود، ساییدگی ها و پارگی های کفش هم باعث آسیب می شود. با توجه به اینکه هر فرد بزرگسال عادی طی روز بین ۲/۴ تا ۳/۲ کیلومتر راه می رود، اگر هر روز از کفش تنیس تان استفاده کنید، در عرض کمتر از نصف سال فرسوده می شود.

۱۰- دمپایی لاانگشتی را طولانی مدت به پا می کنید

دمپایی ها و صندل های لاانگشتی یکی از انتخاب های همیشگی برای فصل تابستان هستند، اما توصیه می شود زیاد آن ها را در پاهایتان نگه ندارید. این مدل کفش نحوه ی راه رفتن مان را تغییر می دهد چون ما را مجبور می کند از انگشت شست پایمان استفاده کنیم تا کفش در پایمان بماند. این امر در دراز مدت می تواند مشکلاتی به بار آورد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.