×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاریکاتوریست سوئدی موهن به پیامبر اسلام در حادثه رانندگی کشته شد

به گزارش«رهوا».کاریکاتوریست سوئدی که کاریکاتور پیامبر اسلام را کشیده بود در یک حادثه ی رانندگی کشته شد. به گزارش دیلی میل، روز یکشنبه ماشین پلیسی که لارس ویکس ۷۵ ساله داخلش بود، به باند اشتباهی تغییر مسیر داد و با یک کامیون برخورد کرد.

هر دو خودرو آتش گرفتند و راننده ی کامیون ۴۵ ساله که جراحت هایی جدی برداشته بود به بیمارستان منتقل شد. دو پلیسی که وظیفه ی محافظت از ویکس را داشتند نیز در این تصادف کشته شدند. این حادثه توسط اداره ی دادستان ویژه در دست بررسی است.

این تصادف اندکی پیش از ساعت ۳ بعد از ظهر در مارکریلد واقع در استان کرونوبریِ سوئد رخ داد. بنابر گزارش های واصله، ماشین پلیسی که ویکس در آن بود با سرعتی بالا در حال حرکت بود که با کامیون برخورد کرد و زیر آن رفت و آتش گرفت.

صحنه تصادف طراح کاریکاتور پیامبر

صحنه تصادف

پس از این که ویکس در سال ۲۰۰۷ کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام را در یکی از روزنامه های سوئد منتشر کرد، مسلمانان کشورهای مختلفی همچون ایران، مصر، اردن، پاکستان و نیز سازمان همکاری اسلامی (OIC) به این قضیه واکنش های شدیدالحنی را نشان داده و آن را محکوم کردند. این موضوع باعث شد که ویکس تبدیل به شخصیتی به شدت منفور نزد مسلمانان شود.

وی پس از انتشار کاریکاتوری اهانت آمیز به پیامبر اسلام، تهدیدهای متعددی را دریافت نمود. در یکی از این موارد در سال ۲۰۱۱، کالین لاروز ۵۱ ساله اهل پنسیلوانیای امریکا به توطئه برای کشتن ویکس اعتراف کرد و در سال ۲۰۱۴ محکوم شد.

آندرس یاکوبسن، رئیس اداره ی دادستان ویژه می گوید: «اطلاعاتی که دریافت کرده ام حاکی از این هستند که این صرفا یک تصادف بوده است. اما تحقیقات در مرحله ی بدوی قرار دارند.» راننده ی کامیون به صورت هوایی توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شد و آن جا توسط پلیس درباره نحوه ی روی دادن این حادثه مورد پرسش قرار خواهد گرفت.

ریکارد لاندویست، سخنگوی پلیس در این باره اظهار داشت: «در حال حاضر نمی توانم بگویم به کسی یا چیزی شک داریم یا نه.» بزگراه E4، جایی که تصادف در آن اتفاق افتاد، توسط پلیس بسته شده و ماموران مشغول سوال از شاهدان هستند. قرار است این بزرگراه تا ساعتی دیگر برای از سر گرفتن آمد و شد خودروها بازگشایی شود.

طبق گزارش روزنامه سوئدی Expressen گروه نجات و پلیس می گویند که تغییر باند یک خودرو در این بزگراه سرعت خیلی زیادی نیاز دارد چرا که دو باند توسط یک فنس سیمی جدا شده اند. بنابر گزارش این قسمت از بزرگراه چندین بار بازسازی شده بوده تا امنیت آن بهبود پیدا کند. قرار است روز دوشنبه در این باره یک کنفرانس خبری توسط پلیس برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.