×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چین: هر لحظه امکان وقوع جنگ جهانی سوم وجود دارد

به گزارش «رهوا». دیلی میل نوشت، روزنامه Global Times چین نوشت که «تبانی» بین امریکا و تایوان آن قدر «جسارت آمیز» بوده که در وضعیت موجود «تقریباً دیگر هیچ جای مانوری باقی نمانده و اوضاع به سمت یک رویارویی پیش می رود.»

این روزنامه نوشت که مردم چین آماده ی این هستند که در جنگی تمام عیار با امریکا که از تایوان پشتیبانی می کند، از کشورشان حمایت کنند و به تایوان اخطار داد که در حال بازی با آتش است.

تایوان که خودش را کشوری مستقل می داند، پس از این که چین توسط حدود ۱۵۰ هواپیمای جنگی، از جمله ۵۶ جت، حریم هوایی این کشور را نقض کرد از شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور خواست تا دست از اقدامات خود بردارد.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان در روز سه شنبه گفت که «هر کاری که لازم باشد» را در برابر اشغال کشورش انجام خواهد داد و خاطر نشان کرد که بدون کمک متحدان، «اقتدارگرایی در برابر دموکراسی دست بالا را پیدا خواهد کرد.»

در همین حال و در پی تنش های ایجاد شده بین چین و تایوان، در برخی از عکس های منتشر شده، کشتی HMS بریتانیا در حال حرکت در دریای فیلیپین دیده می شود. در کنار این کشتی، دو ناو هواپیمابر امریکا و یک کشتی ضدبالگرد ژاپنی نیز دیده می شوند. در مجموع کشتی های جنگی ۶ کشور دیگر نیز در جمع این ناوگان حضور دارند که به سمت محل مورد مناقشه گسیل شده اند.

تنش چین و تایوان

کشتی های امریکایی، بریتانیایی و ژاپنی

شی جین پینگ اما تصرف تایوان را «ناگزیر» خوانده است. تایوان که خانه ی جمهوری چین است و در ابتدای ظهور حزب کمونیست علیه آن جنگید، خودش را به دولتی مستقل قلمداد می کند اما به عقیده چین، تایوان استانی جدایی‌طلب است.

دیرزمانی است که تنش ها بر سر این جزیره وجود دارد اما مناقشات در سال ۲۰۱۹ و با اعلام شی جی پینگ برای عظم پکن برای «دوباره متحد کردن» چین و تایوان بالا گرفت. پکن همچنین اعلام کرد که در صورت نیاز حق متوصل شدن به زور را برای خودش محفوظ دارد.

هواپیمای ۳۴ جِی ۱۶ چین

در جواب، ایالات متحده نیز اتحادهای جدیدی را برای موازنه ی قدرت و مقابله با پکن در منطقه ـ از جمله اتحاد چهارگانه ی Quad را با حضور امریکا، هند، ژاپن و استرالیا ـ شکل داده است.

بایدن اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که در صورت حمله ی چین، امریکا هم به جنگش خواهد رفت اما معاونان وی بعدتر اعلام کردند که منظور بایدن این نبوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.