×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چگونه برای لقاح و بارداری برنامه‌ریزی کنید؟

به گزارش«رهوا».شانس شما برای باردار شدن در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند. بنابراین ، هنگام تلاش برای باردار شدن ، می توانید سیکل یا چرخه ماهانه خود را دنبال کنید.

به طور معمول ، چرخه قاعدگی یک زن ۲۸ روز است اما این دوره فقط یک میانگین است زیرا برخی از زنان چرخه طولانی تری دارند ، در حالی که برخی دیگر چرخه کوتاه تری دارند.

چرخه قاعدگی شما، صرف نظر از طول آن، در اولین روز قاعدگی شروع می شود ، به همین دلیل است که اگر می خواهید چرخه خود را دنبال کنید ، داشتن قاعدگی منظم مفید است. اگر پریودهای نامنظم دارید ، ممکن است تشخیص زمان تخمک گذاری سخت تر باشد.

به احتمال زیاد، در پنج روز بعد از تخمک گذاری باردار می شوید!

در واقع، بارورترین زمان چرخه شما دقیقاً در حدود تخمک گذاری است. در طول تخمک گذاری ، تخمک از تخمدان های شما به داخل یکی از لوله های فالوپ رها می شود؛ همان جایی که می تواند توسط اسپرم بارور شود. اما اگر آن تخمک در عرض ۱۲ تا ۲۴ ساعت بارور نشود ، تجزیه می شود و در اصل می میرد.

با این حال ، زمانی که احتمال بارداری شما زیاد می شود بیش از ۲۴ ساعت است. این امر به این دلیل است که اسپرم عمر طولانی تری دارد و ۳ تا ۵ روز در بدن فرد زندگی می کند.

بنابراین ، اگر برخی از اسپرم ها یک روز قبل یا قبل از تخمک گذاری رسوب کنند ، خوب است زیرا وقتی تخمک آزاد می شود ، اسپرم هنوز در همان اطراف خواهد بود.

بنابراین ، اگر در پنج روز اطراف تخمک گذاری و روز تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید ، به احتمال زیاد باردار خواهید شد. اما زیاده روی نکنید.

اگر بیش از حد رابطه جنسی دارید ، میزان اسپرم در هر انزال ممکن است کمتر متمرکز شود و در باردار شدن شما موثر نباشد. به نظر می رسد یک بار در روز یا یک روز در میان بهترین نتایج را داشته باشد.

به احتمال زیاد، بلافاصله بعد از تخمک گذاری باردار می شوید.

وقتی شما از زمان شروع تخمک گذاری، دورترین فاصله را دارید ، کم بارور هستید.

بنابراین ، بلافاصله پس از تخمک گذاری ، در روزهای قبل از قاعدگی – زمانی است که احتمال بارداری شما کم است. با این که ممکن است ، اما به احتمال زیاد ، در دوران قاعدگی باردار نمی شوید ، به ویژه اگر چرخه قاعدگی کوتاهی و تخمک گذاری زودهنگام داشته باشید.

اگر شما بعد از پایان پریود رابطه جنسی دارید ، احتمال باردار شدن وجود دارد ، زیرا وقتی یک هفته بعد تخمک گذاری خود را شروع می کنید ، اسپرم هنوز وجود دارد.

نحوه تشخیص زمان تخمک گذاری

از آنجا که این دوران بسیار کوتاه است ، مشخص کردن زمان شروع تخمک گذاری می تواند حیاتی باشد. در اینجا، چند نکته وجود دارد:

  • چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید: برای شروع ، سیکل قاعدگی خود را دنبال کنید. تخمک گذاری در حدود ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد. از زمانی که انتظار می رود قاعدگی شما فرا برسد ، حساب کنید تا بدانید چه زمانی باید تخمک گذاری داشته باشید. اگر چرخه ۲۹ روزه دارید ، حدود روز ۱۵ تخمک گذاری خواهید داشت ، اما اگر چرخه طولانی تری از ۳۵ روز داشته باشید ، حدود روز ۲۱ تخمک گذاری خواهید داشت.
  • مایع دهانه رحم خود را زیر نظر داشته باشید: وقتی بافت کرمی و رنگ سفید است ، این نشان می دهد که به تخمک گذاری نزدیک شده اید و وقتی مایع لغزنده ، کشیده و شفاف می شود ، نشانه این است که ممکن است تخمک گذاری داشته باشید.
  • دمای بدن خود را اندازه گیری کنید: استراتژی دیگر این است که دمای پایه بدن خود را که دمای بدن شما در حالت استراحت است ، اندازه گیری کنید. صبح ، هنگامی که هنوز در رختخواب هستید ، قبل از غذا خوردن یا انجام هرگونه فعالیتی، آن را اندازه گیری کنید. در طول تخمک گذاری ، درجه حرارت شما کمی افزایش می یابد ، حدود ۰.۵ تا ۱ درجه فارنهایت.
  • کیت پیش بینی تخمک گذاری تهیه کنید: دقیق ترین راه برای پیش بینی تخمک گذاری ، کیت پیش بینی تخمک گذاری است. این آزمایشات ادرار بدون نسخه در داروخانه ها موجود است و وجود هورمون هایی را نشان می دهد که نشان دهنده تخمک گذاری است. برخی پزشکان تست تخمک گذاری First Response را برای دقت و سهولت استفاده توصیه می کنند.

علاوه بر این، کیت پیش بینی تخمک گذاری برای افرادی که مسن تر هستند یا چند ماه است که تلاش می کنند باردار شوند و ناموفق هستند نیز توصیه می شود. اگر شما ۲۵ ساله هستید ، تازه ازدواج کرده اید و می خواهید بچه داشته باشید – نه! نیازی نیست با یک کیت پیش بینی تخمک گذاری شروع کنید – بروید از آن لذت ببرید.

پس یادتان باشد:

اگر بیش از حد رابطه جنسی دارید ، میزان اسپرم در هر انزال ممکن است کمتر متمرکز شود.

  • تخمک گذاری شما حدود ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی است.
  • همچنین می توانید با نظارت بر مایع دهانه رحم و استفاده از کیت پیش بینی تخمک گذاری را تشخیص دهید.
  • در زمان تخمک گذاری ، دمای پایه بدن شما حدود ۰.۵ تا ۱ درجه فارنهایت افزایش می یابد.

حرف آخر

شما در پنج روز بعد از تخمک گذاری بارورترین فرد هستید. برای تشخیص زمان تخمک گذاری ، می توانید چرخه قاعدگی خود را ردیابی کرده ، مایع دهانه رحم خود را زیر نظر داشته باشید و از روش هایی مانند کیت پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید.

ممکن است بارداری بلافاصله اتفاق نیفتد ، اما باید طی ۶ ماه تا یک سال تلاش مداوم رخ دهد. اگر زیر ۳۵ سال هستید و یک سال است که تلاش می کنید اما موفق نشده اید ، پیشنهاد می کنیم که با یک متخصص زنان مشورت کنید. اگر ۳۵ سال یا بیشتر دارید ، می توانید زودتر ، در شش ماه اول ، مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.