×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار ایران درباره هرگونه محاسبه اشتباه رژیم صهیونیستی

مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسراییل نوشت.

در این نامه آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به‌طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است.

آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است “طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حال گسترش است” و “عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت. ”

اعتراضات ما به تهدید‌های قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

چنین تهدید‌های سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین‌الملل، به‌ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

این واقعیت که رژیم اسرائیل به تداوم “از بین بردن قابلیت‌های ایران” ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند که این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ما در گذشته بوده است.

با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه ضد برنامه هسته‌ای ایران، بایستی با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتار‌های اخلالگرانه آن برخورد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.