×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هر جا به دشمن، بی اعتماد بودیم پیشرفت داشتیم

به گزارش«رهوا». آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور، شامگاه امروز جمعه (۱۳ خرداد) و در مراسم شب سالگرد رحلت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در مرقد مطهر ایشان اظهار داشت: در ماه ذی القعده واقع هستیم که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه سلام الله است و در ادامه آن ولادت ولی نعمت مان علی بن موسی الرضا (ع) است که این دهه را دهه کرامت می نامند.

وی با اشاره به کرامت امام خمینی رحمت الله علیه افزود: برخی کرامت را به معنای بخشش می دانند یا برخی بخشش قبل از سوال می دانند لکن بخشش جلوه کرامت است نه خود کرامت است؛ زیرا کرامت معنای وسیع تر از این دارد کرامت یعنی کانون عشق کبریایی باشد و انسان را به سمت بخشش مال، آبرو سوق دهد.

رییس‌جمهور گفت: خداوند به تمام انسان ها کرامت داده است و در بین تمام مخلوقات انسان بالاترین مقام را دارد و دارای کرامت است.

رییسی تصریح کرد: اولین جلوه کرامت در مکتب امام دلدادگی به خداست تمام دیدگاه های کلامی فلسفی فقهی و مبانی حکومتی امام تمام در این جمله خلاصه می شود که عالم محضر خداست.

رییس‌جمهور بیان داشت: امام خمینی هیچ جا دعوت به خود نکرده بلکه تماما دعوت به خدا کرده است و هر پیروزی کسب شد تماما به خدا نسبت داد مانند فتح خرمشهر که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رییسی افزود:  دومین جلوه کرامت امام اعتماد و اعتقاد به مردم بود و امام همواره میزان را رای مردم می دانستند. در ابتدای انقلاب گروهک منافقین در ابتدای نامه ها می نوشتند که به نام خدا و به نام خلق قهرمان اما شهید مطهری فرمودند که فقط به نام خدا، اما فراموش نشود راه رسیدن بخدا از بین خلق عبور می کند.

رییس‌جمهور گفت: امام خمینی همواره به مردم توجه می کرد مخصوصا به مستضعفان و محرومان بود و همواره در راه ضد استعمار و استکبار پیش می رفت زیرا کسی که برای خدا کار کند هیچگاه زیر بار ظلم نمی رود و این موضوع را در سیره ائمه اطهار هم می توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با ظلم و فساد در سیره امامان دیده می‌شود، تاکید کرد: این سیره را می توان در راه و روش امام پیدا کرد و هیچگاه با ظلم کنار نمی آمدند و همچنین امام سیاست را با معنویت در آمیخته بود.

رئیسی افزود: امروز در جهان سیاست ها بدون معنویت است که نمونه آن ظلم ۷۰ ساله بر مردمان فلسطین است و همچنین رقابت تسلیحات اتمی است اما در مکتب امام سیاست با معنویت پیوند خورد و توانست باب جدیدی در عرصه سیاست باز کند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: در دیدار هایی که مقامات خارجی با امام خمینی(ره) داشتند اذعان می کردند که حق با شماست اما کوتاه بیایید اما امام می فرمود که اگر حق با ماست به صراحت اعلام کنید.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام توجه به مظلوم بود و هر کجای دنیا مشاهده می کنید که مظلومی هست نام امام خمینی می درخشد و ایران از بعد از انقلاب تبدیل به ملجا و مأمن مظلومان عالم بود.

رئیسی تاکید کرد: امام همواره مردم را به عبادت خدا دعوت می کرد و دومین اقدام امام برپا داشتن عدالت در جامعه بود. ما انسان عادل داریم و همچنین انسان عدالت خواه داریم که امام انسان عدالت خواه بود و پرچم عدالت خواهی را برداشت و در سال ۴۲ هزینه آن را پرداخت.

وی بیان داشت: امروز باید به دنبال عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … باشیم زیرا بعد از توحید در فرهنگ ما هیچ مفهومی بالاتر از عدالت وجود ندارد.
رئیس جمهور گفت: در نهایت باید جامعه برا عدالت ظهور آماده باشد تا طعم شیرین عدالت را بچشیم.

وی با تاکید بر اینکه به نظر امام خمینی همه باید در به ثمر نشستن ظهور اقدامی انجام دهند، ادامه داد: این طور نیست که دست روی دست بگذاریم تا امام عصر ظهور کند.
رییس‌جمهور با بیان اینکه حیات اجتماعی، سیاسی و اخلاقی منوط به داشتن حس و احساس است، بیان داشت: انسان ها باید در جامعه حس و احساس داشته باشند و باید احساس مسئولیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این ۴۰ سال گام هایی برداشته شده اما گام هایی پیش رو داریم و میراث امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی است که باید این میراث گرانقدر را حفظ کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم یک سند برای انقلاب اسلامی در نظر بگیریم سند گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین و ارزشمند ترین سند است و اگر عقب ماندگی‌هایی وجود دارد باید برطرف کرد.

رییسی خاطرنشان کرد: هرکجا در کشور به حرف و رهنمود امام و رهبری توجه شد و مسئولان همواره به خود اعتماد داشتند و به دشمنان بی اعتماد بودند کشور پیشرفت داشته ولی هر کجا که به بیرون چشم دوخته شد عقب ماندگی هایی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: پیشرفت های علمی کشور حتی به جایی رسیده که در کشورهای مختلف همچون تاجیکستان در سطح تحصیلات عالی از علوم کشور ما استفاده می کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: یا زمانی ما حدود ۷۰۰ کشته بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما با اعتماد به داخل امروز توانسته ایم که این بیماری کرونا را مهار کنیم که تعداد فوت شدگان به صفر رسیده است.

وی بیان داشت: امام خمینی به ما یاد دادند که ابتدا توکل به خدا داشته باشیم و دوم اعتماد به نفس و یقین داشتن به پیروزی که از جانب خدا نصیب ما خواهد شد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: من به آینده امیدوار هستم و قطعا آینده درخشان و روشن است و این مورد را می توان از رهنمودهای و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب و امام دریافت کرد.

رییسی با بیان اینکه خیلی ها به امام و حرکت ایشان اعتماد داشتند اما تردیدهایی داشتند، گفت: افراد بیان می کردند که امام خمینی چطور با دستان خالی می تواند در مقابل جهان بایستد؟ ولی امام ثابت کرد که با اعتماد و اعتقاد به خدا می توان انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و حتی با قدرت فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.
وی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام می کند که فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور گفت: امام خمینی می فرماید خون بر شمشیر پیروز است و می فرماید ملتی که شهادت را برای خود سعادت بداند پیروز است که این را با اعتماد به خدا و اعتماد و اعتقاد به مردم بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی به کسی که تکیه کرده بود که بزرگترین و بلند مرتبه ترین تکیه‌گاه عالم بود، تصریح کرد: ما با اعتماد به خدا و اتکا به نیروی الهی با درس گرفتن از آموخته های امام و رهنمود های رهبر انقلاب و به دست های جوانان ایرانی یقین داریم.
رئیس جمهور گفت: از این زمان و تاریخ اعلام می دارم که ما به لطف خدا و دستان ملت و خدمتگزاری دولت بر تمام مشکلات فائق و پیروز خواهیم شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.