×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نباید به‌دلیل برخی حواشی از زیر بار مسئولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم

به گزارش«رهوا».آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخت و با تاکید بر ماهیت زنده و حیات‌بخش پیام عاشورا، آن را اتمام حجتی با انسان‌های تمامی اعصار و قرون خواند و گفت: پیام محوری حادثه عاشورا عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است که گذشت زمان نه تنها از درخشش آن نکاسته، بلکه این پیام روز به روز فراگیرتر می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی گرایش‌های فطری همه انسان‌هاست، گفت: رمز و راز ماندگاری قیام عاشورا همین در هم تنیدگی عمیق آن با آرمان‌های انسانی همچون آزادگی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه پس از استماع گزارشی از روند اجرای طرح «دارویار» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نگاه منصفانه را لازمه قضاوت درباره طرح های بزرگ در دست اجرای دولت دانست و گفت: اجرای این دست طرح‌ها، نیازمند هماهنگی های بین بخشی و ظرافت‌های بسیاری است که گاهی در اظهارنظرها و قضاوت‌ها نسبت به آن کم‌توجهی می‌شود. کار بزرگی در حوزه دارو آغاز شده است که ممکن است در ابتدای انجام آن، برخی نقایص و کاستی‌ها هم وجود داشته باشد اما امروز کمتر کسی در اصل اجرای این طرح تردید دارد.

رئیسی حکمرانی عالمانه و مسئولانه را در گروی شجاعت دولت در تصمیم‌گیری دانست و اظهار داشت: ما نباید متاثر از برخی حواشی و پیامدهای کوچک احتمالی، از زیر بار مسئولیت تصمیمات بزرگ و ضروری برای کشور شانه خالی کنیم. دولت تجلی اراده مردم است و باید در راستای تامین خیر عمومی و منافع مردم گام بردارد.

آیت‌الله رئیسی توفیق در اجرای طرح‌های بزرگی همچون دارویار را در گروی اطلاع رسانی جامع و دقیق و روایتگری مسئولانه دانست و تاکید کرد: در اجرای چنین طرح‌هایی لازم است نسبت به گره‌های ذهنی و ابهاماتی که در افکار عمومی به وجود می‌آید حساس باشید و با سرعت و دقت در این زمینه اطلاعات لازم را به مردم بدهید.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاه‌های اجرایی، افزود: اگر دستگاههای مجری، خود روایت درست و بهنگام از اقدامات‌شان را ارائه نکنند، دیگران این اقدامات را به شکلی روایت می‌کنند که نتایج اقدامات مهم دولت زیر سوال می‌رود و بعضا نقاط قوت در افکار عمومی نقطه ضعف جلوه داده می شود.

رئیسی در این زمینه موضوع بیمه رایگان افراد فاقد بیمه را مثال زد و خاطرنشان کرد: مثلا تا به امروز حدود ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند و بررسی پرونده افراد باقیمانده هم ادامه دارد اما نباید در اظهارات و اخبار اقدام مهم دولت در پوشش بیمه‌ای ۶ میلیون نفر به حاشیه برود.

رئیس جمهور برخی کارهای انجام شده در این دولت را از آرزوهای دیرینه کشور برشمرد و گفت: از بین بردن زمینه رانت و قاچاق دارو با اجرای طرح دارویار، ساماندهی صدور مجوزها، اجرای بخش های اصلی سامانه جامع تجارت، از جمله مواردی است که باید به خوبی برای افکار عمومی تبیین شود تا بزرگی کاری که انجام شده از نظرها پنهان نماند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور، از سوی وزیر ارتباطات، به برخی گلایه‌های مردمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود.

در پایان این جلسه رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آستانه اولین سالروز آغاز دولت مردمی قرار داریم، گفت: رسانه‌ها به طور طبیعی در چنین مناسبت‌هایی به ارزیابی عملکرد دولت می‌پردازند و اگر وزرا و مدیران اجرایی نتوانند اطلاعات لازم در خصوص عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود را در اختیار رسانه‌ها بگذارند یا خود در اطلاع‌رسانی عملکردشان ابتکار عمل را در دست نداشته باشند، ممکن است روایت خدمات دولت، آنچنان که شایسته است صورت نگیرد.

رئیسی با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی موثر به مردم، اذعان داشت: صرف ارائه عدد و رقم و آمار پاسخگوی نیاز افکار عمومی نیست و باید اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی، هدفمند و معطوف به نیازهای افکار عمومی و شبهات مطرح شده در فضای رسانه‌ای کشور باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.