×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهمترین هدف دشمن در ۱۴۰۱ ایجاد دوقطبی است

به گزارش«رهوا»، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم می‌گفت جمهوری اسلامی حرم است، حال اگر جمهوری اسلامی حرم است، یک رکن این حرم مردم‌اند. همیشه جمهوری اسلامی و مکتب امامین انقلاب بر این مبنا پیش رفته‌اند که مردم اساس کار ما هستند.

قالیباف اضافه کرد: به تعبیر شهید سلیمانی، معنا ندارد که بین مردم فرق قائل شویم و مردم را به‌لحاظ سیاسی به چپ و راست و به‌لحاظ مذهبی جدا کنیم. اگر می‌گوییم جامعه را باید بسازیم، نباید این‌طور فکر کنیم که باید مردم را بسازیم. بلکه باید خودمان را به‌عنوان متولی بسازیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: با فشار و تحریم اقتصادی به مردم حمله می‌کنند. با دروغ‌پردازی هم، مقام معظم رهبری را آماج هجمۀ خود کردند. شما نگاه کنید چندین بار در بحران‌های سی سال گذشته تهدیدمان کردند که اگر فلان کار را نکنید، جنگ شروع می‌شود؟ همیشه می‌گفتند ما در آستانۀ جنگیم. ولی نگاه کنید در این سی سال چگونه رهبر عزیز ما توانسته کشور را در مقابل جنگ‌طلبی دشمنان مدیریت و رهبری کرده است.

گاهی به‌شوخی می‌گویند مسئولین می‌خواهند انقلاب را شکست بدهند، اما مردم نمی‌گذارند
رئیس مجلس افزود: خطاب به خودم می‌گویم. به خودمان که متولی هستیم. می‌گویند متولی حرمت حرم را نگه می‌دارد. آیا ما متولیان توانستیم حرمت حرم را نگه داریم؟ آیا ما قبیله‌گرایی نکردیم؟ آیا سیاست‌زده نبودیم؟ آیا ما همان صداقت حاج‌قاسم را داشتیم؟ مردم ما بسیار شریف‌اند. در برخی محافل به‌شوخی می‌گویند مسئولین می‌خواهند انقلاب را شکست دهند، اما مردم نمی‌گذارند. بعضی وقت‌ها با بی‌عرضگی به مردم زحمت تحمیل کردیم. کم‌کاری ماست که باعث می‌شود گسل‌ها باز شود و دشمن بتواند بر همین زخم‌ها بنشیند.

رهبر انقلاب مدافع حقوق مردم است و خودشان برای دفاع از این حقوق وارد عمل می‌شوند
قالیباف ادامه داد: در حوزۀ احترام به حقوق عامه و حقوق مردم به رهبر انقلاب نگاه کنید. وقتی رهبری احساس می‌کنند در زاهدان اتفاقی افتاده که ممکن است خون کسی به ناحق ریخته شده باشد، ایشان احساس می‌کند اینجا جایی است که خودشان باید وارد عمل بشوند. چرا؟ چون حقوق مردم برایشان مهم است.

سوپرانقلابی‌ها حاج قاسم را انقلابی نمی‌دانستند
وی ادامه داد: حاج قاسم انسانیت را هم به‌درستی رعایت می‌کرد. حاج قاسم بعضی وقت‌ها مانورها و عملیات را به‌گونه‌ای تغییر یا تأخیر می‌داد که در میان عملیات بی‌گناهی کشته نشود.

وی افزود: یک کسانی که انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند، می‌گویند به چه حقی با فلانی صحبت یا ملاقات می‌کنید؟ این درست نیست. چرا ما نباید حرف دیگران را بشنویم؟ در مسائل سیاسی داخل کشور، آن‌هایی که خودشان را از بقیه انقلابی‌تر می‌دانند یا سوپرانقلابی‌اند، یک وقت‌هایی ایشان را اصلاً انقلابی نمی‌دانستند و فکر می‌کردند ایشان از ارزش‌های انقلاب عقب‌نشینی کردند. اگر ما خودمان را درست کنیم، مردم هم ما را می‌بینند.

اگرشهید سلیمانی در ۱۴۰۱ بود می گفت وحدت را حفظ کنید

رئیس مجلس تصریح کرد: شهید سلیمانی دست پروده مکتب امام است، و مکتب شهید سلیمانی هم همان است که مکتب امام بود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف دشمن در ۱۴۰۱ از بین بردن وحدت است و اگر الان شهید سلیمانی بود می گفت وحدت را حفظ کنید.

قالیباف یادآور شد: ما باید حکمرانی را به حکمرانی حاج قاسم برگردانیم، ما باید مردم را محترم بشناسیم.
رئیس مجلس افزود: باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. ما مسئولان اگر می‌خواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم.

وی در واکنش به برخی مواضع گفت: به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود.

دشمنان با نگاه و تصمیم بر اندازی به میدان آمده اند
وی با بیان اینکه دشمنان با نگاه و تصمیم بر اندازی به میدان آمده اند، گفت: در داخل توجه به مردم از نکات مورد توجه مقام معظم رهبری است، در ماجرای زاهدان خودشان وارد عمل شدند چون حقوق مردم برای ایشان مهم است.

رییس مجلس تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف میان حکومت و مردم هستند، شهید سلیمانی در وصیت نامه شان تاکید کردند که حواس تان به جایگاه مقام معظم رهبری که عزت مسلمانان را می خواهند، باشد.

قالیباف در ادامه درباره سوالی پیرامون فوت مهسا امینی گفت: عذرخواهی کار خوبی است چرا عذرخواهی نکردند، من خودم عذرخواهی کردم.هر وقت احساس کردیم کار اشتباهی کردیم باید عذرخواهی کرده و جبران کنیم. من به پلیس گفتم این اتفاق در مجموعۀ شما افتاده است. حرف مرد یکی نیست. حرف مرد دوتاست. هر وقت اشتباهی کردید، باید عذرخواهی کنید. عذرخواهی شفاهی هم کفایت نمی‌کند. باید جبران خسارت کنید.

فوت خانم امینی اتفاق نمی افتاد با بهانه دیگری این حوادث و آشوب ها را رقم می زدند
وی تصریح کرد: البته موضوع فوت خانم امینی بهانه بود، اگر این اتفاق نمی افتاد با بهانه دیگری این حوادث و آشوب ها را رقم می زدند، همه فشار در این ماجرا روی رهبر انقلاب و مردم است.

رییس مجلس تصریح کرد: شهید سلیمانی امروز مدافعان زیادی دارد اما دوستانی که امروز مدافع ایشان هستند دیروز بر رفتارهای ایشان نقد جدی داشتند به خاطر ارتباطاتی که با گروه ها و شخصیت های مختلف داشتند، برخی می گفتند با این کار ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند.

وی ادامه داد: هیچ زمانی کمبودها شهید سلیمانی را از انجام وظیفه‌اش باز نداشت.اعتقاد راسخ به وعده الهی داشت.این باور و نگاه، شهید سلیمانی را به این جایگاه در میان مردم رساند.

توصیۀ رهبر انقلاب به قالیباف در زمان تصدی فرماندهی نیروی انتظامی
رئیس مجلس گفت: وقتی توفیق خدمت در نیروی انتظامی پیدا کردم، حضرت آقا حرفی به من زد. گفت فلانی وقتی خورشید طلوع می‌کند، نگاه نمی‌کند در شبی که گذشت چه کسی تا صبح عبادت کرد و چه کسی گناه کرد؛ به همه یکسان می‌تابد. امنیت برای مردم مثل خورشیدی است که صبح طلوع می‌کند. تو هم در تأمین امنیت شهر باید این‌گونه باشی.

مهمترین هدف دشمن در سال ۱۴۰۱ ایجاد دوقطبی است
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین هدف دشمن در سال ۱۴۰۱ ایجاد دوقطبی است. هر دوقطبی ای که در کشور ایجاد کنیم به نفع دشمن است.

کسی از ارزش‌ها کوتاه نمی‌آید، ولی مگر حاج‌قاسم ارزش‌ها را نمی‌دانست؟
قالیباف افزود: ممکن است بعضی‌ها که نوع نگاهشان به مردم متفاوت است بگویند ما می‌خواهیم ارزش‌ها را حفظ کنیم. بله، هیچ‌کس نباید از ارزش‌‎ها کوتاه بیاید. اما مگر شهید سلیمانی ارزش‌ها را رعایت نمی‌کرد؟ دیدید مردم چگونه برای تشییع ایشان آمدند و با تمام وجود ایشان را قبول دارند.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان متولیان برای آن نوسازی حکمرانی و تحول باید حکمرانی را برگردانیم به حکمرانی حاج‌قاسم. باید مردم را محترم بشماریم. برای انسجام جامعه، لازم نیست مردم را بسازیم، تلاش کنیم خودمان را بسازیم.

مگر آن جوانانی که در دفاع مقدس به جبهه آمدند، همه‌شان گزینش می‌شدند؟
رئیس مجلس گفت: با حاج‌قاسم که صحبت می‌کردیم، می‌گفتیم آیا اگر جنگ دیگری اتفاق بیفتد، جوان‌ها می‌آیند؟ بعد گفتیم مگر این جوانانی که آن روز به جبهه آمدند، همه‌شان گزینش می‌شدند؟

حاج‌قاسم در زاهدان با طائفه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد که تحت تعقیب بودند و امنیت را برقرار کرد
قالیباف تصریح کرد: شهید سلیمانی قبل از اینکه بیاید فرماندۀ نیروی قدس شود، فرماندۀ نیروی شرق کشور بود. آن موقع من در نیروی زمینی سپاه بودم. در زاهدان قدری ناامنی بود. غروب که شد، شهید سلیمانی به من گفت قالیباف بیا برویم با فلان طائفه صحبت کنیم. برخی گفتند آن طائفه تحت تعقیب‌اند و شرارت کرده‌اند. چرا می‌خواهی با آن‌ها صحبت کنی؟ شهید سلیمانی گفت من این‌ها را می‌شناسم و امشب صحبت می‌کنیم. من و ایشان و یک نفر دیگر شب رفتیم. از ماشین خودمان پیاده شدیم و سوار ماشین آن‌ها شدیم. پنج ساعت حرف زدیم و برگشتیم. این رفتار یک فرمانده‌ای است که آنجا امنیت برقرار می‌کند و با مردم پدرانه رفتار می‌کند.

قدرت کشور به عشق‌ورزیدن مردم به ایران و اسلام و انقلاب است
وی افزود: شهید سلیمانی همان‌طور که نگاه استراتژیک و راهبردی به بیرون از مرزها و امنیت ملی و مسلمانان داشت، امتداد آن را در عمق اجتماعی می‌دید. می‌دید که اساس آن امنیت وقتی پایدار است که این عمق اجتماعی برقرار باشد. قدرت کشور به عشق‌ورزیدن مردم به ایران و اسلام و انقلاب است. لازمۀ قدرت در میدان عمق اجتماعی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.