×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسجد الاقصی در عربستان سعودی است نه در فلسطین!

به گزارش«رهوا»، روزنامه سعودی «عکاظ» در یادداشتی از «اسامه یمانی» نویسنده سعودی مدعی شد که مسجد الاقصی در عربستان سعودی واقع شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» در یادداشت مذکور آمده است: «علت باور بسیاری از مردم درباره اینکه مسجد الاقصی در فلسطین واقع شده آن است که بسیاری از کتب تاریخ و تفاسیر بویژه تفاسیر متاخر نشان می‌دهد که الاقصی در قدس است درست از همین نقطه میان قدس، قبله و مسجد الاقصی خلط صورت گرفته است».

در این یادداشت ادعا شده است که مسجد الاقصایی که پیامبر اکرم (ص) از آن سخن گفته است در منطقه «الجعرانه» میان مکه و الطائف واقع شده نه در فلسطین.

این نویسنده سعودی در یادداشت خود نوشته است: «قدس، الاقصی (دورترین نقطه) نیست زیرا نه در زمان بعثت پیامبر خدا (ص) نه در زمان خلفای راشدین به این نام نبوده است از طرفی، قدس شهر است و مسجد الاقصی مسجد».

در این یادداشت پس از نقل اظهاراتی طولانی برای اثبات اینکه الاقصی قبله اول مسلمانان نبوده، ادعا شده است: «بنابراین، با توجه به آرایی که از پیشینیان آوردیم، علی‌رغم آنکه این مقوله بر زبان‌ها افتاده و در مقطع کنونی در کتب ذکر شده، هیچ گونه اجماعی درباره اینکه بیت المقدس اولین قبله بوده، وجود ندارد».

در ادامه یادداشت مذکور آمده است: «همانطور که ابن خلکان ذکر کرده است، عبدالملک بن مروان مسجد قبه الصخره را در سال ۶۹۱م بنیان نهاده است آن هم به خاطر گلایه مردم از این مسئله که از فریضه حج منع شده‌اند از آنجا که ابن زیبر برای او از حجاج بیعت می‌گرفت از این رو عبدالملک، [قبه] الصخره را ساخت و مردم را به جای مکه به آنجا فرستاد».

در پایان این یادداشت آمده است: «پندی که از اختلاف میان روایات و راویان به آن می‌رسیم به اموری سیاسی باز می‌گردد که از آن به نفع حوادث یا مسائل و مواضع سیاسی استفاده شده است؛‌ مسائلی که نه ارتباطی با ایمان دارند نه به اعمال صالح و عبادات».

طبق گزارش عربی۲۱، ادعای این نویسنده سعودی بسیار در فضای مجازی جنجال آفرین شده است بطوریکه برخی از کاربران فضای مجازی گفته‌اند که یادداشت این نویسنده سعودی در روزنامه عکاظ در راستای تبلیغ برای عاد‌ی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.