×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

به گزارش«رهوا».علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی لاریجانی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم عزیز ایران امروز در شرایط معیشتی سخت هستند و انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد.

وی  بیان کرد: این مشکلات حل شدنی است؟ آری با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجارب بین المللی قابل حل است. برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده‌تر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند، باید از تجارب بین المللی، متناسب بهره بگیریم.

لاریجانی افزود: هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است، عدالت به این معناست که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق حقوق فطری انسانهاست که باید دولت زمینه رشد آن را فراهم کند.

لاریجانی تصریح کرد: در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه ساز نیازمندیم. در این الگو دولت، جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه ها را فراهم می‌کند و آزادی‌های ،سیاسی ،اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد، زمانی برای از دست دادن نداریم برای عبور از موانع باید از روشهای منسوخ ارتفاع بگیریم

وی ادامه داد: اما الزامات تحقق این امر چیست؟ وحدت ملی؛ بر مبنای شعارهای اصلی انقلاب. جامعه ما به اندازه زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مد نظر من، هر کاربلد و توانایی، با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست. باید به‌جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین، زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار بگیرد.

وی افزود: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله اصلی تعاملات خود قرار دهد، راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

وی گفت: امروز ایران عزیز با تمدن کهن نقش آفرین صحنه بین المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفا براساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند، در این میان حل مسئله تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.

لاریجانی ادامه داد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین‌المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه اقتصادی خواهد بود و البته بنیه دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع اقتصاد کشورمان عنوان کرد: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال، مبارزه با علل فساد مهمتر از برخورد با معلول هاست. اگر دولت جایگزین ملت نشود، شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه‌ فساد از بین می رود. با دولت فربه و مداخله گر در همه امور مردم، حتما راه به جایی نمی‌بریم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.