×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت ویروسی ۱۰ هزار بار قوی‌تر از کرونا توسط آزمایشگاهی در ووهان چین

به گزارش«رهوا».مدارک منتشر شده حاکی از این است که طی پژوهشی که در چین و با سرمایه‌گذاری یک آژانس دولتی امریکایی صورت گرفته، ویروس، تقویت و به یک «موش دارای ویژگی‌های انسانی شده» منتقل شده است.

ووهان چین

این مدارک که توسط US Right to Know منتشر شده، درخواست‌های کمک‌هزینه‌ی گروهی غیرانتفاعی با نام EcoHealth Alliance بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد و گفته می‌شود دکتر فائوچی، بالاترین مقام دولت امریکا در حوزه‌ی بیماری‌های عفونی از این قضیه خبر داشته است. هرچند خود فائوچی این اتهام را رد می‌کند.

این پژوهش توسط موسسه‌ی ویروس‌شناسی ووهان در چین انجام شده و طی آن ویروس کرونایی که در خفاش‌هایی در یک معدن مس، ۱۸۰۰ کیلومتر دورتر از محل آزمایشگاه، یافت شده مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

این طور که به نظر می‌رسد تمرکز این پژوهش بر روی تقویت قابلیت همه‌گیری ویروس کرونا به ۱۰ هزار بار قوی‌تر از معمول بوده است. موش‌هایی که از طریق پیوند بافت‌، «دارای ویژگی‌های انسانی» شده بودند، توسط این ویروس تغییریافته آلوده شده بودند. برخی از این ویروس‌های کرونا طوری دستکاری شده بودند که بی‌نهایت خطرناک‌تر بشوند.

پروفسور وانگ یان یی، مسئول پروژه، پیش از این هر گونه اتهام مبنی بر درز ویروس از آزمایشگاه ووهان را رد و اظهار کرده که آزمایشگاهش ۱۰۰ درصد ایمن است و چین نیز بارها اتهامات غرب در این باره را بی‌اساس خوانده است.

ووهان چین

اما دکتر ریچارد اِبرایت، متخصص ایمنی زیستی و استاد شیمی دانشگاه راتگرز می‌گوید: «بدون شک درز ویروس از آزمایشگاه محتمل‌ترین توجیه ممکن برای همه‌گیری کنونی است که این مدارک نیز آن را تقویت می‌کند. هر ویروس‌شناسی که مدعی خلاف این باشد، می‌بایست وجود یک منشأ طبیعی برای این ویروس را اثبات کند. به طور خاص، پژوهشگران چینی موسسه ویروس‌شناسی ووهان باید به پایگاه داده‌های ویروس کرونا که در سپتامبر ۲۰۱۹ اطلاعاتش را پاک کرده‌اند، یادداشت‌های آزمایشگاهی و نیز شیوه‌نامه‌های رویه‌های ایمنی دسترسی بدهند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.