×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روز جهانی دختر و اهمیت توانمندسازی نسل آینده زنان

به گزارش«رهوا».امسال سازمان ملل، دنیا را به از میان بردن شکافی فرا خوانده که میان دو جنس در خصوص مهارت ها و مشاغل حوزه ی دیجیتال وجود دارد، چالشی که به دلیل همه‌گیری کرونا به طور فزاینده ای با آن مواجه هستیم.

سازمان ملل در بیانیه ی رسمی خود که در آن به تشریح اهمیت روز جهانی دختر سال ۲۰۲۱ پرداخته، می گوید: «این شکاف جنسیتی در ایجاد ارتباط، ابزارها و استفاده، مهارت ها و مشاغل، واقعاً وجود دارد. این شکاف یک نابرابری و محرومیت است که در نقاط مختلف دنیا و در میان نسل های مختلف زنان وجود دارد و اگر انقلاب دیجیتال برای همه ی ما است و توسط همه ی ما صورت گرفته، این یک چالش محسوب می شود که باید به آن رسیدگی شود.»

تاریخچه روز جهانی دختر

طرح اولیه ی ایجاد یک چارچوب مناسب برای به رسمیت شناختن حقوق دختران ابتدا در سال ۱۹۹۵ در کنفرانس جهانی زنان در چین شکل گرفت. این طرح که از سوی تمامی کشورهای حاضر در کنفرانس پذیرفته شد را پیشروترین طرح ارائه شده تاکنون برای حمایت از حقوق زنان و دختران می دانند.

پس از آن در سال ۲۰۱۱، سازمان ملل ۱۱ اکتبر را به عنوان روز جهانی دختر نامگذاری کرد تا چالش های ویژه ای که دختران در سرتاسر دنیا با آن ها مواجه هستند به رسمیت شناخته شود، چالش هایی که شاید نقاط مشترکی با چالش های پیش روی زنان داشته باشند اما کاملاً متفاوت با آن ها است.

اهمیت روز جهانی دختر

دختران نوجوان در مرحله ی بسیار مهمی از زندگی به سر می برند که در آن با در اختیار داشتن ابزارهای مناسب می توانند به فردی توانمند بدل شوند و به این ترتیب با برخورداری از یک زندگی امن و سالم و آموزش، دنیا را تغییر دهند. آن ها این پتانسیل را دارند هم دختر توانمند امروز و هم مادر، کارمند، کارآفرین، خانه دار، معلم یا رهبر سیاسی فردا باشند.

به گفته ی سازمان ملل، «سرمایه گذاری بر روی درک قدرت دختران نوجوان هم حقوق امروز آن ها را حفظ می کند و هم نوید آینده ای برابرتر و موفق تر را می دهد، آینده ای که در آن نیمی از جامعه ی انسانی نقشی برابر در حل بحران آب و هوا، اختلافات سیاسی، رشد اقتصادی، پیشگیری از بیماری ها و پایداری جهانی دارد.»

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.