×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبر القاعده چند دختر و پسر داشت؟

به گزارش«رهوا».اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ و بعد از ۱۰ سال تلاش نهادهای امنیتی ایالات متحده بدنبال حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱، کشته شد. اما رهبر سابق القاعده از دستکم ۶ زنی که داشت فرزندان زیادی به جای گذاشته است.

اگر چه اسامه بن لادن در سال 2011 کشته شده اما فرزندان زیادی از رهبر سابقه گروه تروریستی القاعده بر جای مانده است

گفته می شود که بن لادن دستکم ۱۹ فرزند دارد که عبارتند از:

  1. عبدالله بن لادن (متولد ۱۹۷۶)
  2. عبدالرحمان بن لادن (متولد ۱۹۷۸)
  3. سعد بن لادن  (متولد ۱۹۷۹- فوت ۲۰۰۹)
  4. عمر بن لادن (متولد ۱۹۸۱)
  5. عثمان بن لادن (متولد ۱۹۸۳)
  6. محمد بن لادن (متولد ۱۹۸۵)
  7. فاطمه بن لادن (متولد ۱۹۸۷)
  8. ایمان بن لادن (متولد ۱۹۹۰)
  9. لادن بکر بن لادن (متولد ۱۹۹۳)
  10. رقیه بن لادن (متولد ۱۹۹۷)
  11. نور بن لادن (متولد ۱۹۹۹)
  12. علی بن لادن (متولد ۱۹۸۶)
  13. عامر بن لادن (متولد ۱۹۹۰)
  14. عایشه بن لادن (متولد ۱۹۹۲)
  15. حمزه بن لادن (متولد ۱۹۸۹- فوت ۲۰۱۹)
  16. خالد بن لادن (متولد ۱۹۸۸- فوت ۲۰۱۱)
  17. خدیجه بن لادن (متولد ۱۹۸۸- فوت ۲۰۰۷)
  18. مریم بن لادن (متولد ۱۹۹۰)
  19. سمیه بن لادن (متولد ۱۹۹۲)

اگر چه اسامه بن لادن در سال 2011 کشته شده اما فرزندان زیادی از رهبر سابقه گروه تروریستی القاعده بر جای مانده است

عبدالله بن لادن کیست؟

عبدالله بن اسامه بن محمد بن عواد بن لادن ۴۴ ساله یکی از فرزندان پسر اسامه بن لادن است. او در دهه ۱۹۸۰ به دلیل عضویتش در مجمع جوانان مسلمان جهان در ویرجینیا که از دیرباز یک ارگان مرتبط با فعالیت های تروریستی بوده و تحت نظارت اف بی آی قرار داشت، زیر نظر ارگان های امنیتی قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از حملات یازده سپتامبر، یک مامور امنیتی متوجه ارتباطاتی بین خانه قدیمی عبدالله و ساختمانی که میزبان نشست های این گروه بود و همچنین نزدیکی آدرس این خانه با آدرس مهاجمانی بود که به نیویورک و واشنگتن حمله کردند. عبدالله بن لادن اکنون یک کسب و کار در جده، عربستان راه اندازی کرده و به شدت تحت نظر قرار داشته و امکان خروج از کشور را ندارد. بر اساس گزارش ها، عبدالله بن لادن هیچگاه فعالیت های تروریستی پدرش را تقبیح نکرده و بعد از کشته شدن پدرش، از مقامات آمریکایی درخواست کرده بود مدرکی مستند دال بر کشته شدن پدرش ارائه شود.

اگر چه اسامه بن لادن در سال 2011 کشته شده اما فرزندان زیادی از رهبر سابقه گروه تروریستی القاعده بر جای مانده است

 سعد بن لادن کیست؟

سعد بن اسامه بن محمد بن عواد بن لادن یکی از اعضای فعال القاعده بود که در سال ۲۰۰۹ کشته شد. بدنبال حملات یازده سپتامبر، سعد به خاورمیانه گریخت و در سال ۲۰۰۲ در بمبگذاری یک کنیسه در تونس که به مرگ ۱۹ نفر انجامید مشارکت داشت. همچنین یک سال بعد، سعد در بمبگذاری هایی در عربستان سعودی و مراکش دخالت داشت اما خانواده اش همواره مشارکت او در این عملیات های تروریستی را رد کرده اند. در جولای ۲۰۰۹ بود که گزارش شد سعد بن لادن در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است. در ابتدا منابع نزدیک به سعد بن لادن مرگ او را تکذیب کردند اما نامه هایی که در خانه بن لادن پیدا شد و همچنین ویدیویی که آیمن الظواهری رهبر بعدی القاعده در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد، مرگ سعد را تایید می کرد.

اگر چه اسامه بن لادن در سال 2011 کشته شده اما فرزندان زیادی از رهبر سابقه گروه تروریستی القاعده بر جای مانده است

عمر بن لادن کیست؟

عمر بن اسامه بن محمد بن عواد بن لادن ۳۹ ساله یکی از فرزندان اسامه بن لادن است که از القاعده بریده و اکنون کسب و کار خود را دارد. عمر مدعی است که از سن ۱۴ سالگی مجبور شده در القاعده حضور داشته اما در سال ۲۰۰۰ و به خاطر اعتراض نسبت به کشتن غیرنظامیان از این گروه بریده است. در سال ۲۰۰۶، عمر بن لادن که تنها ۲۷ سال داشت با یک زن ۵۱ ساله بریتانیایی به نام جین فلیکس فرون اهل چشایر ازدواج کرد. این دو ماه عسل خود را در مصر گذرانده اما مدت کوتاهی بعد در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شدند. این دو در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند که به خاطر امنیت خود و خانواده هایشان اعلام جدایی کرده اما در واقع هنوز با هم زندگی می کنند. همچنین این دو در دریافت ویزا برای عمر دچار مشکل شده بودند زیرا فرزند بن لادن می خواست برای زندگی با همسرش به بریتانیا نقل مکان کند اما با درخواست ویزای وی به خاطر بیم از تهدید وی برای امنیت عمومی موافقت نشده بود. عمر بن لادن گفته است که می خواهد سفیر صلح بین مسلمانان و غرب بوده و مدعی شده رابطه ای پیچیده و نه چندان خوب با پدرش داشته است. او در مصاحبه با شبکه ABC  از کتک های شدیدی که از پدرش خورده گفته و همچنین مدعی شده که آخرین بار در سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۱ با پدرش صحبت کرده است.

اگر چه اسامه بن لادن در سال 2011 کشته شده اما فرزندان زیادی از رهبر سابقه گروه تروریستی القاعده بر جای مانده است

حمزه بن لادن کیست؟

حمزه بن اسامه بن محمد بن عواد بن لادن که در سال ۲۰۱۹ کشته شد، ظاهراً قرار بود رهبری القاعده را پس از پدرش بر عهده بگیرد. گفته می شود که وی در هنگام مرگ در اواخر دهه سوم یا اوایل دهه چهارم زندگی خود بوده است. حمزه بن لادن خطرناک ترین فرزند بن لادن به شمار آمده و بارها نشان داد که تمایلاتی به شدت تروریستی دارد، از جمله شعری که وی در سال ۲۰۰۸ نوشته و در آن گفته بود که باید نابودی آمریکا، بریتانیا، فرانسه و دانمارک باید تسریع شود، به همین خاطر بود که به او لقب «ولیعهد وحشت» داده شد. گفته می شود که حمزه بن لادن در ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال ۲۰۱۷ دخالت داشته است. حمزه بن لادن در حمله به خانه پدرش در سال ۲۰۱۱ زخمی شده بود اما در سال ۲۰۱۹ در اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.