×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهنمای دریافت کارت واکسن انگلیسی در ایران

برای تسهیل سفر مسافران ایرانی به کشورهای خارجی، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا را برای مسافران خروجی راه اندازی کرده است. در حال حاضر، فاز اول این سامانه راه‌اندازی شده و مخصوص مسافرانی است که قرار است در طی ۲ هفته آینده، به کشورهای خارجی سفر کنند.

با مراجعه به وب سایت https://vcr.salamat.gov.ir/ و ثبت نام در سامانه، مسافرانی که قبلا واکسن دریافت کرده‌اند، حداکثر تا ۱ روز بعد، کارت دیجیتال واکسن دوزبانه (فارسی و انگلیسی) همراه با QR کد به آنان توسط پیامک ارسال می‌شود.

نتیجه عدم تطابق اطلاعات چیست؟

وقتی وارد سامانه می‌شوید و نام نویسی می کنید، لازم است اطلاعات گذرنامه خود، یعنی نام، نام خانوادگی و شماره گذرنامه دقیق وارد شود. در صورت عدم تطابق نام و فامیل با گذرنامه، و وارد کردن اطلاعات نادرست گذرنامه، ممکن است از ورود شما به کشور مورد نظری که قصد سفر به آنجا را دارید جلوگیری به عمل آید.

به گفته سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در صورتی که فردی در کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود با مغایرت یا عدم ثبت اطلاعات مواجه شد و در یک هفته آینده قصد سفر به سایر کشورها را داشت، کافی است در هنگام ثبت گزارش مغایرت اطلاعات واکسیناسیون تصویر بلیت سفر خود را بارگذاری کند تا زودتر از موعد به موضوع رسیدگی و اصلاحیه های لازم پس از تطابق اطلاعات انجام شود.

اهمیت اقدام زودهنگام

شریفی گفت: افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، توجه داشته باشند که دریافت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی را به روزهای آخر پیش از سفر خود موکول نکنند، زیرا در مواردی مشاهده شده است که فرد یک روز پیش از سفر خود اقدام به دریافت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی کرده و با مشکل مغایرت یا عدم ثبت اطلاعات واکسیناسیون خود مواجه شده است و این مسئله می تواند فرد را با چالش برای مراجعه حضوری و پیگیری حل مشکل روبه رو کند.

در فاز بعدی توسعه این سامانه، اطلاعات گذرنامه به طور خودکار از پایگاه داده‌های نیروی انتظامی منتقل خواهد شد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نیست. از همین رو وزارت بهداشت از هم‌میهنان خواسته است در صورتی که سفر نزدیک خارجی در پیش ندارند، تا تکمیل شدن این سامانه بردباری کنند.

بر اساس قواعد کشورهای خارجی، گردشگران خروجی از ایران پس از خرید بلیط هواپیما خارجی، باید کارت واکسیناسیون انگلیسی به همراه QRکد قابل استعلام در اختیار داشته باشند تا بتوانند به این کشورها وارد شوند. این سامانه در پاسخ به این نیاز راه‌اندازی شده است.

گزارش خطا

سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: « در مواردی ممکن است افراد با مراجعه به سامانه واکسیناسیون کشور به نشانی salamat.gov.ir پس از ورود به بخش دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی یا انگلیسی با پیغام «اطلاعات واکسن شما ثبت نشده است»، مواجه شوند، همچنین این احتمال وجود دارد که برند واکسن تزریقی در یک یا هر دو دوز با واکسن ثبت شده در کارت واکسن مغایرت داشته باشد.»

شریفی بیان کرد: « در موارد فوق افراد باید در همان سامانه salamat.gov.ir به بخش «ورود به گزارش ثبت مغایرت در کارت واکسن دیجیتال» که به رنگ قرمز مشخص شده است، مراجعه و کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن را وارد کنند تا وارد بخش گزارش خطا در کارت واکسن شوند.»

سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار کرد: «افراد پس از ورود به بخش خطا در کارت دیجیتال واکسن، خطا در نوبت اول یا دوم واکسن را انتخاب و تاریخ و محل دقیق تزریق آن نوبت واکسن را مشخص کنند، سپس کارت کاغذی واکسیناسیون را که عکس آن را گرفته اند، در بخش مربوط بارگذاری کنند.»

شریفی درباره زمان اعلام نتیجه بررسی خطا در کارت واکسن دیجیتال فارسی و انگلیسی تصریح کرد: «نتیجه بررسی و پیگیری گزارش خطا و مغایرت در کارت واکسن دیجیتال ۲ هفته پس از ثبت اطلاعات در سامانه به فرد پیامک می شود زیرا باید اطلاعات واکسیناسیون ثبت شده با داده های ثبت شده در سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشت تطابق داده شود.»

نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی

برای دریافت کارت واکسن پس از وارد کردن اطلاعات هویتی پیامکی برای فرد متقاضی ارسال می‌شود که در آن لینک اینترنتی کیوآرکد کارت واکسن دیجیتال قرار دارد.

پس از دانلود کردن آن، لینک کارت واکسن دیجیتال حاوی اطلاعات واکسن تزریق شده افراد در قالب یک فایل تصویر که امکان دانلود پی‌دی‌اف آن نیز فراهم شده در اختیار متقاضی کارت واکسن دیجیتال قرار خواهد گرفت.

روی تصویر کارت واکسن، نوع واکسن تزریقی ونوبت آن و همچنین محل تزریق آن مشخص شده است.

طبق آنچه اعلام شده است به نظر می‌رسد از این پس امکان اعمال محدودیت‌هایی برای کسانی که از تزریق واکسن امتناع کرده‌اند یا کارت واکسن خود را  دریافت نکرده‌اند به اماکن عمومی وجود خواهد داشت البته فقط در شرایطی اعمال می‌شود که تعداد زیادی از شهروندان واکسن را تزریق کرده‌باشند. طبق آمار وزارت بهداشت در شرایط فعلی فقط در حدود ۱۶ میلیون نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی

افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند می‌توانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را نیز رایگان دریافت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است اکه در صورت مشاهده خطا در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت نوبت اول یا دوم واکسن خود فرم گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال را تکمیل کنید.

برای اولین بار اوایل مهرماه اعلام شد که امکان صدور کارت دیجیتال واکسن فراهم شده است اما درمرحله اولیه فقط متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن امکان دریافت کارت واکسن دیجیتال را داشتند همین امر مورد اعتراض شهروندانی که به این سایت مراجعه می‌کردند قرار گرفت. در آن زمان اعلام شد که این سامانه در حال تکمیل است و به زودی اطلاعات تمامی افراد روی آن قرار می گیرد.

حال پس از مدت تقریبا ۲ هفته این سامانه تکمیل شده است و امکان صدور کارت واکسن دیجیتال برای فراد فراهم شده است.

سامانه دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی

دریافت کارت دیجیتال واکسن فارسی

سامانه دریافت کارت واکسن دیجیتال دو زبانه

سامانه دریافت کارت دیجیتال واکسن انگلیسی

راهنمای تصویری دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه کنید.

برای دریافت کارت فارسی، گزینه کارت دیجیتال فارسی و برای دریافت کارت انگلیسی، گزینه کارت دیجیتال انگلیسی را انتخاب نمایید.

راهنمای دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا فارسی

وقتی وارد سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا شدید گزینه “دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی” انتخاب کنید. سپس، مطابق تصویر زیر با وارد کرد شماره ملی و تاریخ تولد و شماره همراه و سپس احراز هویت با کد پیامک شده به شماره موبایل، لینک دریافت کارت واکسن برای شما پیامک خواهد شد.

راهنمای دریافت کارت واکسن انگلیسی در ایران

این سامانه مخصوص کسانی است که ظرف دو هفته آینده قصد خروج از کشور را دارند.

وارد سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا شوید و گزینه “دریافت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی” انتخاب کنید. سپس، اطلاعات شخصی از جمله شماره گذرنامه، ملی و تلفن همراه را وارد نمایید. بعد از آن، کد تایید احراز هویت را دریافت خواهید کرد و در مرحله بعد، لینک مشاهده کارت واکسن دیحیتال پیامک خواهد شد.

نمونه کارت واکسن دیجیتال

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.