×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیسی: در مبارزه با فقر وفادار به مردم هستیم

به گزارش«رهوا». آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در ادامه بازدید‌های خود از شهرستان‌های استان تهران به شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک سفر و از پروژه‌های مختلف بازدید کرد.

پس از بازدید از سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در شهر ورامین و با حضور مردم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: انسان با چشم سر اشیا و اشخاص را تشخیص می‌دهد، اما اگر چشم دل نداشته باشد، دوست و دشمن را نمی‌شناسد، مردم ورامین و این خطه حقیقتاً نشان دادند، در دفاع از انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب در صحنه بودند.

وی گفت: مردم ورامین در هشت سال دفاع مقدس، در دفاع از حریم و حرم، در دفاع از ارزش‌های اسلامی خوش درخشیدند و نشان این بصیرت شهدای عالیقدر این دیار است، نشان صدق این مردم مادر چهار شهید، پدر سه شهید و مادر و برادر دو شهید و خانواده‌های بسیار شهدا هستند، این شهر و دیار مزین به نام شهیدان است.

رئیس جمهور با بیان این که مردم ورامین تنها به قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و حضور در عرصه‌های مبارزه در سال ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس بسنده نکردند، بیان کرد: در جریان فتنه ۸۸ مردم ورامین به صحنه آمدند و به سوی تهران حرکت کردند و گفتند، ما همان مردان و زنان سال ۴۲ و ۵۷ هستیم، حضور مردم در ۹ دی و اراده خداوند متعال به فتنه ۸۸ خاتمه داد.

آیت الله رئیسی گفت: من ترجیح دادم، در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری به جای رفتن در اجلاس سران و برگزاری یک جلسه شکلی به پروژه‌های نیمه تمام ورامین و قرچک سر بزنم و به جمع مردم ورامین بیایم، این برای من بسیار دلنشین‌تر بود.

وی برخورداری از یک مرکز درمانی مجهز برای این منطقه را جزو ضرورت‌ها و نیاز مردم دانست و افزود: از ساخت مجموعه مسکونی در قرچک ۱۰ سال می‌گذرد، که به دلیل کمترین اقدامات حقوقی و قانونی هنوز به بهره برداری نرسیده است، از دیگر پروژه‌های نیمه تمام را با حضور مسئولین منطقه بازدید شد، تصمیم خواهیم گرفت و این مشکلات را از پیش پا برخواهیم داشت.

رئیس جمهوری افزود: حضور مردم در ۹ دی فتنه را تمام کرد، پس از انتخابات ریاست جمهوری باید به پروژه‌های نیمه تمام منطقه سر بزنیم و در جمع مردم باشیم تا مشکلات برطرف شود این برای من شیرین‌تر است که در بین مردم باشم.

آیت الله رئیسی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی کار‌های زیادی انجام گرفته و در طول ۴۰ سال در ورامین، قرچک و پیشوا کار‌های زیادی انجام شده است، با وجود کار‌های زیاد، کار‌هایی نیز باقی مانده از جمله پروژه مترو که یکی از پروژه‌هایی است که باید خیلی زودتر از این‌ها به اتمام می‌رسید.

وی عنوان کرد: پیشوا نیازمند یک مرکز درمانی مجهز است، زیرا جزو ضرورت‌ها است، مجموعه مسکونی که به خاطر اقدامات فنی و حقوقی در قرچک مانده و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند و در مردم پیشوا حاضر شدیم و عرض ادب کردیم تا مشکلات این شهرستان را حل کنیم.

دستور ایجاد دو استان در شرق و غرب استان تهران/ فرماندار ورامین، فرمانداری ویژه می‌شود

رئیس جمهوری گفت: این منطقه مشکلات زیادی دارد، اما مزایایی هم دارد که باید با کمبود‌ها و توجه به این مزایا به مشکلات رسیدگی کنیم که این امر به تمرکز در تصمیم گیری نیاز دارد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: فرمانداری ویژه ورامین در دستور کار قرار دارد تا کار مردم سریعتر حل شود و باید بار استان تهران را کاهش دهیم که یکی دیگر از اقدامات علاوه بر فرمانداری ویژه، ایجاد دو استان در شرق و غرب تهران است که این مهم در دستور کار می‌باشد.

وی با بیان این که مردم در شرایط کرونایی و در شرایطی که دشمن در پی ناامید کردن اقشار مختلف بود، پای صحنه آمدند، گفت: در روز‌های برگزاری انتخابات روزی ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند، اما امروز آمار فوتی‌های کرونا در کشور یک رقمی و در برخی از روز‌ها نیز صفر است، این نیست جز لطف خدا و مشارکت مردم، هر کجا ما مشارکت مردم را داشتیم، همانجا شاهد موفقیت و پیروزی بودیم.

سال ۱۴۰۰ را بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم

رئیس جمهور با اشاره به کسری بودجه دولت در ابتدای شروع به کار گفت: همه می‌گفتند، شما چطور می‌خواهید ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را حل کنید، در شرایطی کار را آغاز کردیم که همان ماه اول بحث این بود، که حقوق و دستمزد از کجا پرداخت شود، اما باید خدا را شکر کرد، که سال ۱۴۰۰ را با موفقیت و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بدون استفاده از قرض از بانک مرکزی و چاپ پول، کسب و کار و دانشگاه، مدارس راه افتاد، عنوان کرد: فضای کسب و کار و فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۱ فراهم شده، مردمی که در تمامی صحنه‌ها جلودار نهضت بودند و بدون هیچ تردید از نظام حمایت کرند، ما هم موظفیم به وعده‌ها عمل کنیم، در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض وفادار به مردم هستیم.

وی گفت: آن چه به مردم گفتیم، به مردم گزارش خواهیم داد، اگر گفتیم طی چهار سال چهار میلیون مسکن باید ساخته شود، وعده ما و نیاز کشور و حکم قانون است، به آن پایبندیم، این کار به سرعت در حال اجرا است.

رئیس جمهور یادآور شد: ۵ میلیون خانواده نیازمند بدون پرداخت وجه بیمه شده اند و این امر ادامه خواهد داشت، عدالت آموزشی و سایر حوزه‌ها و اقدامات از جمله نیروی انسانی، اصلاح ساختار اداری و مبارزه با فساد از برنامه‌های دولت است.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: دولت در تلاش است که با بستر‌های فسادزا مبارزه کند و باید بستر‌های رانت خواری و فسادزا اصلاح شود.

همه مدیران دولت باید مردمی باشند

وی با بیان این که هر ساختاری که مولد نابرابری در کشور باشد، باید اصلاح شود، گفت: برخی بر بنده برای سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها خرده می‌گیرند، این افراد تجربه با مردم بودن را ندارند، من لذت بودن با مردم را کاملاً می‌چشم و معتقدم همه مدیران اعم از استانداران، وزرا، فرمانداران، بخشداران و همه کسانی که به نام دولت کار می‌کنند، باید با مردم، از مردم و در میان مردم باشند و بدانند، مشکلات با حضور مردم و مشارکت مردم حل می‌شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: برای کشور رشد اقتصادی ۸ درصد را هدف گذاری کردیم، سال گذشته رشد بیش از ۴ درصد را داشتیم در حالی که کار را شروع کردیم رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود، اما امروز آمار حاکی از آن است که از ۴ درصد عبور کردیم ما در آغاز راهیم، کار با حضور مردم آغاز شده است و می‌بایست، به رشد اقتصادی در شأن ملت بزرگ ایران و رفع همه تحریم‌ها و دست یابی به قدرت بازدارندگی در دنیا و نیز پاسداری از انقلاب و جمهوری اسلامی دست یابیم.

خدمت به دور از حاشیه، وظیفه دولتمردان

رئیس جمهور پیشوا را شهر سرداران و مردم این منطقه را حماسه ساز خواند و بیان کرد: خدا آیت الله محمودی امام جمعه محترم ورامین را حفظ کند، شما مردم انقلابی و حماسه سازید، بدانید، ما علیرغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها و دشمنی‌ها آینده کشور را بسیار روشن می‌بینیم و دشمن که تاکنون راه به جایی نبرده بعد از این نیز نمی‌تواند، ملت ما را متوقف کرده و یا به عقب بازگرداند و ما یک راه پیش رو داریم و آن هم راه اجرای عدالت و پیشرفت در کشور است، نه به عقب باز می‌گردیم و نه در جا می‌زنیم، فقط برای پیشرفت در کشور تلاش می‌کنیم.

آیت الله رئیسی گفت: بسیار سعی در حاشیه سازی در این چند ماه کردند، اما به دولتمردان اعلام کردم، دچار حاشیه‌ها نشوید، این حاشیه سازی‌ها در برخی سال‌ها به مردم و کشور ضرر رساند، من به همه افراد صاحب تریبون و قلم و همه کسانی که صاحب جایگاه اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای هستند، عرض می‌کنم، بیایید کنار هم، دست در دست هم برای رسیدن به هدف تلاش کنیم، این مکتب شهید سلیمانی است، که ما می‌توانیم را به جامعه القا کرده است.

وی افزود: هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و عمیقاً باور داریم، مشکلات به دست مردم و خدمت رسانی مردم حل می‌شود، گرفتار حاشیه‌ها نشوید، به متن بپردازید، متن خدمت مردم برای خدا است و تنها این راه رفع مشکلات کشور را در پی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.